folk får jättegärna ta en omväg när jag kommer med min hund... eftersom det idag är så att ALLA kommer fram och ska hälsa på min hund... hon är väldigt fin, visst, men jag vill lära min hund att ignorera människor vilket är svårt när hon får så mycket uppmärksamhet att folk... så det är människor som pajar för hundar, inte hunden själv...
nu var det här ett enkelt exempel, det finns ju de som gör sina hundar aggressiva, det är heller inte hundens fel, så gnäll inte på hundarna,
min hund var inte van vid barn, och på midsommar skulle en 5-åring och en 2-åring vara med oss, tror ni hunden fick vara ifred? nej, hon blev slagen, trampad på, påkörd av vagnar m.m visst, vi sa självklart till barnen eftersom man inte ska göra så, men gjorde hunden något agerande på att barnen var på henne, nej, inte ett smack. hon gillade tom barnen trots detta.
som sagt... det beror på människorna i närheten av hunden, eller självklart finns psykiska störningar hos hundar som hos människor, men dessa kan inte räknas in bland vanliga hundar... då skulle vi få börja jämställa oss med psykiskt störda människor...
ta gärna en omväg... varit tvungen att säga till folk som börjar kalla på min hund när jag är ute på promenad med henne, jäkla idioter...
respekten ska gå åt båda hållen