• Litetdahl

Var observant för dessa raser...

Lägger ut denna statistik eftersom det finns fler än jag på FL som är värnar om min familjs och mina hundars säkerhet på gatorna. Detta kan ge en ledtråd till när det är dags att gå en omväg på gatan...

www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201982%20to%202006%20Clifton.pdf

(Källa: Amerikanska www.dogbitelaw.com)

Pit bull terrier och Rottweiler toppar inte helt oväntat. Trodde däremot inte att Wolf hybrid och German Shepherd skulle komma så långt upp...

• Svar på tråden Var observant för dessa raser...
  • enlitenbitkaka

Och vad fan e en kamphund???? en kamphund är en hund som aktivt används till kamp och mig veterligen finns det inte ens 136 hundar i sverige som används till det

sAiLe05 skrev 2008-07-02 12:29:10 följande:
    Denna länk som kärolajn postade borde ju punktera tråden..."Angrepp av kamp-hund: 136 stAngrepp av annan hundras: 1287 st"För hela 2006.Vilka hundar är "farliga" egentligen?!
  • iii
    bellanbus skrev 2008-07-02 11:48:32 följande:
    Om jag inte har fel för mig så har det med pitbullens bett att göra, deras käkar låser sig i ett visst läge och därför får man många gånger bända upp käkarna med en kil.
    Detta är en myt, det finns ingen ras vars käkar låser sig. En pitbull släpper inte för att de inte VILL släppa, de är envisa till tusen och kan stå emot smärtan. Det är därför de också hamnar i fel händer, hos idioter som använder dom till kamp.
  • sAiLe05

Nej precis, och enligt den statistiken så borde man vara livrädd för varenda liten mops man möter på gatan..

För några år sen så blev en 4-åring ihjälbiten av en sk "familjevänlig hund".
    Hunden avlivades direkt.
    Det som framkom sen var att hunden hade legat och sovit och barnet hade huggit in en
    penna långt ner i örat.
    Inget försvar mot hunden, och jättetragiskt för familjen att barnet dog, MEN det finns oftast en anledning till att en hund biter..

enlitenbitkaka skrev 2008-07-02 12:44:40 följande:
    Och vad fan e en kamphund???? en kamphund är en hund som aktivt används till kamp och mig veterligen finns det inte ens 136 hundar i sverige som används till det
    Elias o Elvin - Ni är mitt allt!
  • bellanbus
    iii skrev 2008-07-02 12:45:25 följande:
    Detta är en myt, det finns ingen ras vars käkar låser sig. En pitbull släpper inte för att de inte VILL släppa, de är envisa till tusen och kan stå emot smärtan. Det är därför de också hamnar i fel händer, hos idioter som använder dom till kamp.
    Jo det är dementerat i denna tråden redan
    Toys and flavours....tjoss
  • enlitenbitkaka

Just en sån sak gör att jag ALDRIG någonsin skulle rusa iväg och avliva min vovve utan att ha bett om en vet.undersökning först. Barn kan va nog så jävliga och elaka och hunden är i det läget försvarslöst. Jag skule inte klandra en hund om den biter i det läget.

sAiLe05 skrev 2008-07-02 12:50:13 följande:
    Nej precis, och enligt den statistiken så borde man vara livrädd för varenda liten mops man möter på gatan..För några år sen så blev en 4-åring ihjälbiten av en sk "familjevänlig hund".Hunden avlivades direkt.Det som framkom sen var att hunden hade legat och sovit och barnet hade huggit in en penna långt ner i örat.Inget försvar mot hunden, och jättetragiskt för familjen att barnet dog, MEN det finns oftast en anledning till att en hund biter..
  • iii
    bellanbus skrev 2008-07-02 12:52:06 följande:
    Jo det är dementerat i denna tråden redan
    hehe jag såg det när jag läste vidare i tråden.Är för snabb att svara ibland
  • Pshevil
    Splach skrev 2008-07-02 12:38:08 följande:
    kan man gå efter en lista, som är gjord i ett annat land, där andra raser är överlägset mer populärare än vad dom är här?
    Nej, det kan man inte!

Dessutom bör man inte lista antal attacker utan att också lista antal hundar av den rasen, först då ser man hur vanligt det är att en viss hundras biter.
    I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • CarlHerman

Vad är det som är överraskande med att varghybrider hamnar högt upp på listan? De är ju inte ens lagliga i de flesta stater i USA, då varg inte är nåt vidare bra husdjur...

• Splach
    himmelsflickan skrev 2008-07-02 12:40:06 följande:
    oj, jo det är nästan exakt samma sak faktiskt. Skillnaden är nästan egentligen bara att staffen är en godkäns ras, vilket inte pitbul är (om det inte ändrats?)
    haha... oj du!

det skiljer en del i mentalitet.
    Det skiljer en hel del i storlek och uppförande och utseende.
Svar på tråden Var observant för dessa raser...