• smurfliten

Bubblar vidare

Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • Svar på tråden Bubblar vidare
  • muppelina

Hej tjejer! Är hemma på mellanlandning/tvättning ett par dagar. Emma o jag stortrivs på landet men pappan här hemma saknade oss så, så vi åkte hem över helgen! Imon drar vi nog ut dit igen för vädret ska ju bara bli bättre o bättre ju längre veckan går!

Härligt att husförsäljningen gick så bra Jeaxx!!! Hoppas ni får en supervecka på Gotland!

Katarina: Härligt med Danmark - det är faktiskt himla fint där! Spenderat många semesterveckor på Odense blan annat när jag var yngre!

Marsbaby: Härligt att Stockholmstrippen gick så bra! 

Tjoddan: Lovar plinga om vi blir fika-sugna!!! Borde ju bli någon tripp åt ert håll under veckan.

Angående festligheter till helgen är jag tveksam om jag kan - har svärmor på besök... men om det passar så joinar jag... meddelar lite senare!

Nej  nu ska jag ta hand om gnällspiken här... hon har så ont i munnen...

• Katarina m Leon o Matteo

Nu ska ju äntligen det fina vädret komma så vi har bestämt att vi stannar här i stugan över helgen. Därmed blir det inget festande för mig kvällen den 27:e. Hoppas det är ok om vi senarelägger daten lite! Ha det bra! *kramar ifrån busfabriken i halmstad*

• tjodeloo

Med mig är det helt ok å senarelägga! Jag tänkte *höråhäpna* joina allsången i Gränna hamn med Bröderna Rångedal och Caroline af Ugglas!

• Marsbaby

Tittar in en snabbis. Vilket fantastiskt väder vi äntligen fått!
    I dag var vi vid Axamostranden och det var mycket trevligt, om än ganska mycket folk! I morn ska vi bada nånstans i Mullsjön och hälsa på vänner som är nere från sthlm, och på fre är det dags för Micke och mig att åka bort ett dygn själva, ska bli underbart!

Katarina, helt Ok att flytta på dejten, självklart ska ni njuta så mycket sol ni kan. Guldläge att ha stugan vid kusten nu!

Tjoddis, allsång låter faktiskt supermysigt, skulle mycket gärna testa nåt sånt nån gång!
    Om det nån gång är nån sån där familjedag eller "öppethus" på ert jobb står vi jättegärna på gästlistan att få komma och åka polisbil och träffa poliser... Stoffe är vrålintreserad av alla slags utryckningsfordon och killar och tjejer i uniform!

Nilwa och Tempo, jätteskoj att träffas häromveckan på lekplatsen! När Micke kom hem på kvällen hade han köpt hela 2 nya picnicfiltar
    En från Jula för 49 och en fårn Ica Maxi för 79. Icas var snyggare men Julas mer praktisk!

Muppe, kan tänka mig att Peter saknar er när ni är borta! Härligt med lantställe så nära!

Jenny, ha det så härligt på Gotland!

Och n i andra gulliga bubblor Ha en helt underbar fortsatt solig vecka!!!

• Moll

Tittar in här, jag sitter väldigt lite vid datorn nu för tiden...beror nog på att lillskruttan blivit så stor+jobb+sommar.

Ni verkar må bra i alla fall, verkar det som? Jag skulle tycka att det vore så roligt att ha en hederlig hemmahosfika med alla bebisarna igen, skulle ni vilja det också?

Idag började Marcus jobba igen, och jag och Julia inledde vår tjejtid med migrän (jag) och en enorm motvilja till sömn som resulterar i mycket gnäll och skrik (Julia). Ingen tiptopkombination direkt.

I måndags var vi på ettårskontroll med Julia, hon är nu 77 cm lång, huvudmått 46,5 och väger exakt 11 kilo och följde sina kurvor fint. Vaccinationen var inte rolig, men hon fick ett fint plåster med pingviner på.

• Tempo

Tjolahopp! Ett livstecken även från mig här i värmen! Vill så gärna kommentera er alla men är SÅÅÅÅ trött efter en veckans målning av huset. Men nu är det klart! I helgen ska vi till svärisarnas stuga och sedan blir det Stockholm nästa vecka. Kul! Tittar in när jag är åter. Ta hand om er alla! kram

• tjodeloo

Halloj bubblor!!

En snabbvisit från mig också. Har varit mycket i veckan, massa jobb, och när man inte är där är man ju på stranden Härligt härligt!!!

Idag är det fallskärmshoppning för P på schemat. Lär ju inte bli inställt pga dåligt väder idag

Nähäpp, måste slänga ihop en räkmacka till oss var innan vi ska åka.

Sköt om er!

• jeaxx77

Tjolahej tjolahopp!!

Här är vi tyvärr hemma efter en helt underbar kalastoppenvecka på Gotland. Vi har haft det så himla bra och vi var alla väldigt deppiga imorse när äventyret var över. Vi har bott 4vuxna och två småvildar i en stuga om hela 35kvm..men det har gått jättebra. Isak råkade ut för smärre småolyckor med näsblod och fläskläpp och Vilja är helt utpumpad efter allt pussandes De är så gulliga vårt lilla kärlekspar. Isak formligen anfaller Vilja, sliter ut nappen på henne och pussas hela tiden. Tror lilla fröken var den enda som tyckte det var skönt att komma hem. Barnen har badat i polen (havet var fy farao så kallt o läskigt tyckte de båda. Fötterna åkte upp till öronen varje gång vi föröskte doppa dem ), de har kladdat med fingerfärg på altanen och busat i plaskpolen. Vi kunde inte ha haft det bättre.

Jag har inte läst igenom så jag kommenterar inget idag.

Ha det så gott i solen!
    Kram

• smurfliten

Grattis Vilja på 1-årsdagen! Hoppas ni får en underbar dag, vädret är ju med oss iaf! Skrattande

Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vi lever! Igår var Emma, Emil och jag i Astrid Lindgrens Värld - myyyyycket uppskattat av Emma! Småkottarna hade det superbra hemma med mormor och morfar.. Dom hade nog aldrig klarat av att vara med i den värmen! Dessutom lite uppvärmning inför vår Gbg-resa nästa vecka!

jeaxx: Härligt med Gotland, synd att semestern tog slut bara..

tempo: Härligt att huset är färdigmålat! Hade nog inte varit så skoj i den här värmen!!

tjodeloo: Gick hoppet bra?

muppelina: Är du hemma från landet nu? Skönt att ni har det bra iaf även om vi saknar er!

Hoppas det är bra med er andra också! Alla är väl ute och lapar sol!!

Jag vill också träffas snart igen! Emma börjar ju inte dagis förrän den 19 augusti eller nåt.. Emil jobbar ju from nästa vecka (fast bara två dagar innan vi sticker iväg!)..

Imorgon bär det av till Borås Djurpark men jag lämnar man och småkottar hemma.. Dom hatar värmen (iaf Molly) och Maja vägrar sitta i vagnen så länge.. Då kan man ju inte gå runt och kolla på saker ju! Vi var på bvc förra veckan.. Vilka stora tjejer jag har!! Maja väger runt 9,5 kg och Molly hade tagit Emmas 1-årsvikt på 10045 gram!! Sen var dom 73 och 72,5 cm långa! Stora tjejer för att vara tvillingar men dom har ju hela tiden haft vikten med sig och det är jag glad för med tanke på att deras storasyster har ständiga matvägrar-perioder! Emma har numera börjat leka tillsammans med Maja och Molly.. Imorse när Emil och jag låg och sov på en madrass i vardagsrummet ropade hon på Maja: "Kom Maja, så går vi in på mitt rum och leker.. Kom nu! Det är ingen fara!" Haha, hon är för rolig!

Nu blir det kaffe och wienerbröd för vårt födelsedagsbarn som fyller 28 år idag! (Emil alltså).. Vår hund skulle ha fyllt 4 år idag också! Men han finns ju inte tyvärr..

Hej svejs brudar!!

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • Moll

Grattis Vilja, stora damen!

Grattis Emil, stora karln!

Idag har jag och Marcus 3-årig bröllopsdag, wohoo. Inte varit en dans på röda rosor direkt hela tiden, men vi äääälskar varandra. Han är bortrest tyvärr, ska fira när han kommer hem. På lördag ska jag på BoliBompa-Markus bröllop, det ni! Är kompis med bruden från början, bodde i samma husvagn på en festival när dom träffades - och några år senare vet ALLA barnfamiljer vem han är. Vilken genomslagskraft det är. Men tydligen har många barn svårt att förstå att han finns på riktigt också, och så dom som bara rusar fram hur som eftersom han typ är en del i deras familj...inte bara kul att gå på stan med honom, kanske. Iaf inte om man gör det ofta, som blivande frun.

Well well, ta hand om er!

Svar på tråden Bubblar vidare