Bubblar vidare
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Hej allihopa!
Tillbaka från Sveriges framsida! Har läst allt men kommenterar bara det jag kommer ihåg nu eftersom barn ska läggas..
katarina: usch, vilken mardröm!! Mår dåligt när jag tänker på hela situationen! Håller alla tummar jag har för svägerskan!
muppelina: Vi var i Göteborg onsdag-fredag! Love Göteborg!!
Ja, det var det mitt minne kom ihåg att skriva..
Berättar lite kort om vår "weekend".. Åkte till Gbg i onsdags vid 10.. Lämnade av en kompis och åkte och parkerade bilen.. Gick och shoppade! Gick tillbaka till hotellet och checkade in.. Rum på 13:e våningen! Häftig utsikt! Var på Liseberg och jag kom på att jag ÄR verkligen gammal nu! Fick tokångest när jag åkte Balder men Emil "tvingade" mig att åka kanonen och då kändes det lite bättre.. Men oj, vad rädd jag har blivit! Sov oroligt på natten förmodligen pga småkottarna som jag var nyfiken på hur det hade gått.. Torsdagen bestod av en sak: SHOPPING!! Ojojoj, vad vi shoppade! Har aldrig handlat kläder till mig för så mycket pengar! KUL!! På kvällen kte vi upp till Heaven 23 - 23:e våningen på vårt hotell! och sen gick vi ut och åt och mötte upp ett par kompisar och var ute och drack lite öl.. Fick ordentliga skoskav av de nya skorna som jag ÄLSKAR trots skoskavet! La oss och sov hyffsat bra!
På fredagen åt vi den gudomligt goda frukosten igen och sen packade vi ihop och åkte till Ullared på vägen hem.. Vi var dock inte ensamma där.. Men fick en del shoppat.. Åkte hem och där hade det hänt saker! Maja har börjat släppa taget och kan stå långa stunder utan stöd och dessutom gått ett par steg!! Molly har börjat krypa! Oj, vad stora dom blev på en gång! Det hade gått över förväntan bra här hemma iaf! Emma hade haft supertrevliga dagar hos farmor och farfar och när hon kom hem fick hon en polisbil och jag har aldrig sett henne så glad! Hon skrek av glädje och sa: Tack snälla mamma, tack snälla pappa. Tack för den fina bilen"
Har nästan hunnit packa upp allt men nu är det snart sängdags för alla småkottar och då ska vi bara slappa i soffan! Är tröööött! Är så glad över att det gått bra hemma, att vi shoppade så mycket fina saker, att jag fått ny energi och att vi fått tid för varandra! Ska kolla om vi kanske kan försöka komma iväg lite oftare för det behövs verkligen!
Nu ska vi byta om på alla barnen, lägga dom och sen är det TV! Ha en supertrevlig fredagkväll!
Oj, det var tråkigt att höra om din hemska situation, Katarina. Precis som du säger så får man lite perspektiv på livet när sådant händer.... Ska krama mina älskligar lite extra ikväll tror jag. Hoppas verkligen att allt går bra för din svägerska. *kramar till dig och din familj*
Åh, Muppe, relaxa med sin käraste! Det låter inte dumt det! Härligt att kunna lämna bort småttingarna ibland och unna sig sådana stunder! Även jag följer gärna ut och svirar någon dag! Ser dock ut som om samtliga helger i augusti är uppbokade!
Vi hade det bra i Bunn, det är svärisarnas stuga men de var inte där nu och då är det skönt att åka ut själva en sväng. Tyvärr blev det lite kort pga vädret...
Nilwa - det låter som ni haft en jättehärlig Göteborgsresa! Det är ni verkligen värda efter allt jobb som barnen innebär. Och så mycket shopping, då kan det aldrig bli tråkigt!
Vi drar också till Göteborg imorgon. Ska på bröllop så det blir hotell och en natt utan barn för oss. Ska bli jättekul! Ska försöka hinna med lite shopping även jag!
Nilwa: lät ju som en suuuuperresa ni varit på! Hoppas du samlat en massa ny energi nu!! *kram*
Jeaxx: jag har en ännu bättre anledning till svirandet (fast din födelsedag firar vi givetvis också ) - i augusti fyller moi år! Jag blir såååå gammal så.... eller hela 27!
Tempo: Är ALLA helger uppbokade?!?! Ni är visst en upptagen familj
Relaxen var supermysig och det var inte alls så himla mycket folk som jag hade trott i detta ruskväder. Hade en riktig myseftermiddag och känner mig riktigt relaxad!
Muppe, åh, vad mysigt med relax!
Nilwa, det låter som om resan blev riktigt, riktigt lyckad! Härligt!! Får vi se några av alla fina kläder någon gång nu snart då vi festar lite också .
Tempo, åh, vad mysigt med bröllop och hotell. Det skulle vi också behöva men våra enisa vänner fortsätter ju att vara sambos . Lät som en mysig tripp till Bunn också! Trist bara att vädret inte kunde stå er bi. Härligt att ha en tillflyktsort så nära.
Nilwa: Vilken härlig weekend! Ni behövde verkligen få komma bort och bara pyssla om varandra ett tag. Kul med shopping oxå
Muppe: Då firar vi dig i augusti!
Min födelsedag kan vi spara till en månad då ingen fyller så kan vi fira då oxå
Igår hade vi massa kompisar över på middag och jag hade fixat ihop olika småplock. Det vara bara massa "första-gången-jag-prövar-recept" och precis allt blev så sablans gott. Jag är så nöjd med mig själv!
Imorgon är det svarte måndag ta mig tusan...hur i hela friden ska jag klara av att gå tillbaka till jobbet? Inte nog med att jag ska gå tillbaka...men eftersom jag bara kommer in för en kortare period får jag inte mina ordinarie arbetsuppgifter, nej minsann, chefen har ett PROJEKT till mig..jag vill inte ha nåt sablans projekt med massa jobbig utredning o skit...jag vill sitta på rumpan o jobba lite lagom som vanligt tills jag får gå hem igen i oktober
*självömkan ända upp till öronen*
Katarina: Förresten så är det klart med Viljs dagisplats nu. Hon börjar inskolning 24/11..stora tjejen...mammas hjärta värker. Kommer hon o Matteo att hamna på samma avd tror du?
Muppe: Jag läste din fråga i andra tråden. Vilja fick eget rum när hon var 4månader och hon har sovit själv sedan dess. Hon kommer ju in till oss på natten när hon vaknar men hon somnar själv, nästan jämt. Fast hon har blivit sämre på det senaste månaden och är nu jätteorolig på kvällar och nätter. Hon gnyr o gråter, så nu har hon sovit mellan oss ganska så ofta .
Jeaxx, Vad kul att jobba lite! Jag är lite avis på dig som får gå in och testjobba ett par månader . Jag glömde förresten helt och hållet bort att säga till dig att min bror ringde och bjöd in sig själv i dag när vi sågs i veckan.. Förlåt!!! Förstår att det känns konstigt att det blir dagis snart, minns hur nervös jag var. Men det är så snälla och duktiga så det kommer gå bra! Vet inte om de hamnar på samma avdelning men jag hoppas det
. Lovar att han inte bits längre! Jag och Vickan har nog bestämt oss för att han får ta inskolningen och att det blir i jan om det inte funkar med dec. *kramar*
Hej rara tjejer! Hur mår ni allesammans?
tack till er som var på IKEA förra veckan, det var mysigt att ses och så här i ett lite svalare retroperspektiv är det nästan så jag kan tänka mig att ses där igen nu framöver, särskilt om Stoffe låter sig checka in! För det kan väl inte va lika mycket folk i restaurangen typ nästa vecka när sermestrarna väl är över?
Katarina, hur mår din svägerska nu? Och resten av hennes familj? Tänker på er och hoppas att allt blir bättre snart!
Nilwa, låter som världens mysigaste trip till Götet med din käresta! Vilket hotell var det nu igen? Var det Gothia towers? har hört att deras frukost är GRYM.
Jeaxx, hur har det gått på jobbet första dagarna? Lite projektlederi ser väl inte helt fel ut på C-V?
Muppelina, var ni uppe på Rosenlund eller? Vad mysigt!
Du har fortfarande Lisas diplom va?
Kirran, vad härligt med en vecka i Norge! Men har ni eventuellt planer på att flytta till varmare breddgrader alltså? Du ställde en fråga för länge sen angående vår höst nu då Micke fått nytt jobb. Tanken var ju att Micke skulle vara hemma hela hösten men nu blir så alltså inte fallet, inte helt smidigt för familjen kortsiktigt men däremot var ett nytt jobb nästan oundvikligt för honom. Jag är mycket sugen på att sluta va hemma och börja jobba så jag söker ju jobb. Om jag inte har jobb slutet av september kommer yroligtvis Lisa ändå börja halvtid på dagis, det blir för krångligt för mig att söka jobb om hon är hemma hela tiden. Om jag fått jobb gäller det att försöka antingen ha väldigt flexiga tider eller lösa på annat sätt så att det inte blir vrållånga dagar. Inte optimalt men men...
Gällande kvällsbubblet här som blev uppskjutet så får jag skjuta på det ett tag till, om det inte blir en vrålfin sensommar som tillåter altanmys. Vi har helt enkelt för litet för "kvällsfest" när barnen sover, när vi flyttar däremot så får vi ju två våningar!
När ska vi fira Muppelina då??!!
Mars, jag har inte pratat med henne, tänkte ringa senare i dag. Men läget är detsamma, väntan på att bebis växer medan tumören inte gör det..
Här är det bra, Mars!
Fick precis jobberbjudande - 40% tjänst (har en 20% sedan tidigare, så totalt 60% nu då) med en bra lön, så jag funderar på att tacka ja till den...har en annan halvfot inne på ett annat ställe där det också skulle vara 40%, men jag vet ärligt talat inte om min kropp skulle klara att gå direkt till heltid. Om jag rasar ned i den svåra smärta jag hade när jag blev sjukskriven först helt och sen halvt igen blir det riktigt tufft att ta sig tillbaka, och då är det kanske inte värt att riskera att bli av med alla jobb för att bli sjukskriven igen.?!? Men jag tror jag skulle klara 60%. Och om jag skulle ta 100% så binder jag upp mig på ett år på i alla fall 80% av dom (och 100% tom januari), och Marcus går tillbaka på 100% från januari - det skulle innebära att miniJulia på 1½ år skulle få börja på förskola på 100% direkt...så det lutar nog åt att jag stannar på de här 60%, trots att jag gärna skulle vilja köra 100 ett tag för pensionen + SGI etc...mottager gärna era kloka råd!
Muppe, säg när du kan så hänger vi på! Ang spelningar har vi en nu på fredag kl 00:15 på Vätterstranden, och sen nästa fredag på Klubb China runt 20-21 kanske - där är vi ju förband så det blir nog nåt sånt. Roligt om du kommer!
Kirran, HEJ! Vad roligt att du är hemma igen. Helt rätt, promenera snart ska vi göra. Massa fina rosor i Rosariet nu.