• smurfliten

Bubblar vidare

Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • Svar på tråden Bubblar vidare
  • Katarina m Leon o Matteo

Nu är vi hemma igen! Borta bra men hemma bäst..
    Ska snart dra i väg och bada lite i solskenet men tänkte kika in som hastigast och säga hej till er och gratulera lilla Vilja på hennes första födelsedag! Grattis, grattis! Hoppas hon får många paket och lite extra lyx i solskenet!!

Jeaxx, härligt att veckan blev så lyckad!

Tjoddan, hur gick hoppet undrar också vi?!

Åsa, så mysigt med små utflykter utan småtjejer!

Tempo, duktiga ni är som målat! Hoppas ni får det härligt i Stockholm!!

Belly, hoppas huvudvärken släppt och att ni haft en härlig bröllopsdag!

Mars, Vart ska ni åka? Är ni kanske i väg nu du och Micke?? Är lite veckovill.. Hur går det med huset annars??

Oj, startade upp datorn nu och såg att jag aldrig skickade detta innan idag.. Hm, så det kan bli.. Hoppas alla haft en bra dag!

• tjodeloo

Hej hej tjejer!

Hoppet gick kanon å P var mer än nöjd. Lite jobbigt för oss som var med eftersom vi var på ett fält utan tillstymmelse till skugga och 32 grader i just skuggan, som alltså inte fanns Selma var riktigt kinkig, vilket man kan förstå.

Katarina: Välkommen hem, har ni haft det bra?

Nilwa: Vad härligt med Gbg! Vart ska ni bo och vad ska ni göra?

Mars: Ja just, hur går det med huset, när blir det flytt?

Jeaxx: Har ni semester ff? När börja du eller J jobba? Fick Vilja många fina presenter? Härligt kort på Vilja jag fick i mobben, tack!

Belly: Grattis på bröllopsdagen!

Tempo: Hoppas ni har det bra i Sthlm! Behöver lite vettiga restaurangtips inför vår kommande resa, kan man få lite hjälp med det kanske...?

Hur har ni haft det i värmen annars tjejer? Vi har klarat oss rätt bra. Vi har ju lyxen att ha en källare att flytta ner i, svalt och skönt! Dagarna har P och jag verkligen gått om varandra, har tom bytt barn på parkeringsplatsen utanför jobbet några gånger.. Annars har vi mest legat på badstranden! Selma är heltokig i vattnet och skrattar så hon kiknar, härligt!

Nähäpp, måste jobba på lite här...Kram på er!

Tjoddan, vi har haft det superbt, tackar som frågar! Känner mig helnöjd med sommaren faktiskt! Härligt att hoppet gick bra!! Vet inte om jag pallat att stå där och kollat.. *phu!* men nu skulle ju iofs min älskling aldrig få för sig att hoppa heller *skrattar*.
    Tråkigt när man hamnar i sådana där perioder när man knappt ses.. Tur ni ska i väg och Stockholmera snart då .

Nilwa, när var det det bar av till Götet?? Känner du dig lite mer utvilad nu??

Tempo, hur var storstaden?

Muppe, är ni tillbaka i staden igen?? Hur går det med vv:andet??

Synd på det fina vädret.. Vi har badat varje dag (som er andra antar jag) men ändå skönt att få det lite svalt inomhus. Matteo har toksovit idag och det är säkert pga att det är lite svalare. Han var för söt förresten. Sov i vår stora säng och vi hör inte ett ljud ifrån gosen förren dörren till sovrummet helt plötsligt stängs. Då hade han klättrat ned och stängt dörren själv. Satt där på golvet och smilade när vi kikade in .
    När ses vi nu då?? Förlåt att jag ställde in och krånglade men det blev ju så vackert väder... Fika någon dag? Leon är ju hemma ett tag till men han kanske kunde tänka sig IKEA?! Hoppas fler blir mer aktiva här snart för nu saknar jag er! *kramar*

• Tempo

Hej på er vänner!

Välkommen hem, Katarina! Låter som ni haft det jättehärligt på semestern. Jag vill gärna prata mer om er tid i Danmark, är så sugen på semester där nästa år och mottager gärna tips.

Tjoddan - härligt att mannens hopp gick bra! Måste som sagt ha varit nervöst för dig också... Kul att ni ska till Stockholm! Jag ger gärna lite tips, var ska ni bo? "Mina" stadsdelar är Vasastan och Kungsholmen, kan inte ge några vidare tips på Söder...

Belly - grattis till bröllopsdagen! Hoppas mannen kommit hem nu så ni kunnat fira ordentligt!

Nilwa - är det på måndag ni åker till Gbg? Eller var det senare i veckan? Jag har blivit lite vill och glömsk i värmen... Det kommer säkert bli toppen!

Mars - hoppas ni haft en bra tid i Hjo!

Vi har haft en underbar vecka i Stockholm. Träffat våra och Ellas kompisar och bara njutit av stan. Härligt med semester! Nästa vecka planerar vi för en Lisebergstur någon dag. Undrar just hur vädret ska bli...

• Marsbaby

Hej tjejer!

Nu är vi tillbaks från en härlig och solig vecka i Hjo (hela familjen), helt underbart! De har en perfekt badplats med både strand längs vättern och bassänger för både vuxna och barn. Sen finns det flera mysiga restauranger längs med vattnet (bla Strand Bar & Kök), känns verkligen som att vara utomlands när vädret är på topp, kan varmt rekommendera för den som vill ha ett resmål som inte är så långt bort! Jag blir lite sugen på att bo där men på vintern är det nog desto tristare... och Micke är inte det minsta intresserad av att flytta till sin uppväxtstad!
    Härligt att kunna bada i Vättern utan att det är för kallt också!

vi har även hunnit med en mysig tur bara Micke och jag till ett mysigt hotell i Linköping med promenader, god middag, bastu/pool och cykeltur till Gamla Linköping - såå skönt att va utan barn och vi hade mycket gärna stannat borta mer än ett dygn! Vi försökte till och med förlänga vistelsen men det fanns inga rum! Nu känns det lite smådeppigt att vädret är så trist och att det ska bli ännu sämre i veckan

katarina, låter som ni haft en toppensemester! Vill precis som Tempo gärna höra mer om Danmark,. Var inne på webbsidan du länkade men hade svårt att få överblick på hur de där husen man bodde i såg ut - men det lät himla fräckt!
    Jag försökte messa dig förra veckan men vet inte om det kom fram, min mobil strular verkligen hur mycket som helst för tillfället... Vill också gärna träffas snart, med eller utan familj! Vad gullig han är Matteo som vill va själv på mammas och pappas rum

Tempo, vad duktiga ni är som målat fasaden!! Två gånger eller en? Vi håller fortfarande på och det är så tidsödande! Det måste va mycket smidigare när man bor i sitt hus och inte har så långt när man väl bestämmer sig för att måla...
    Härligt att Sthlms vistelsen blev så lyckad! hann ni med nån mysig middag på favoriten Sjöpaviljongen?

jeaxx - STORT STORT grattis till Vilja som inte längre är en bebis utan en ett-åring! Låter som er resa till Gotland var kalas verkligen, härligt att era kottar gillar varan så mycket. Då lär det inte bli svårt med bortgifte

Bellyboo - STORT STORT grattis på er bröllopsdag! Tänk vad tiden går fort när man har roligt - nästan jämt i alla fall!!! Har ni hunnit fira något nu? Hur var bröllopet i går förresten? Är Marcus den trevlige rödhårige killen? kan tänka mig att bollibompafolket går hem hos ALLA barnen.. Min favorit är dock Nassim, han är bara så charmig och så gick jag i skolan med hans storasyster! hela familjen är vrålduktiga på att sjunga och spela också!

Nilwa, Hur har det gått med värmen i lägenheten, tur att ni lever i alla fall!
    vad skoj att åka till Astrid Lindgrens värld, kan tänka mig att Emma älskade att åka i väg bara hon och mamma & pappa!!! Hur vara Borås Djurpark? jag tror vi kommer åka i väg dit i veckan, var där förra ¨året och Stoffe gillade det skarpt!

Tjodeloo, låter skoj men varmt med hoppet! skönt för Selmas del att det är svalare nu då. har faktiskt inte märkt av alls att Lisa reagerar på värmen, men jag tror vi har haft ett par grader svalare i Hjo än i jönköping/Gränna. Låter lite trist med handover på parkeringen men så är det ju i bland - tur att ni ska på en tripp till Stockholm.
    Jag älskar ovan nämnda Sjöpaviljongen på Norr Mälarstrand Kungsholmen, så härligt att kunna sitta både invid och på vattnet, god mat och trevlig atmosfär. dessutom skitsnygga blomsterplanteringar som jag VILL ha hemma hos oss - i alla fall när jag var där för några veckor sen. Annars är min favvorestaruang alla kategorier Fyra knop på söder, nära Mosebacke. Det är en ganska anspråkslös Creperia, autentisk fransk med vrålgoda crépes, både varmrätts och efterätts crepes med goda fyllningar, gott vin, bra pris och mycket trevlig personal och gäster.

• tjodeloo

Marsbaby: Tack för restaurangtipset! Ska genast googla Sjöpaviljongen. Vi ska bo på Clarion Sign vid Norra bantorget så "kvällsrestaurangen" ska helst inte ligga så långt därifrån. Jag gillar ju Helens kök och bar vid St Eriksplan, i brist på annat får det bli den igen!

Tempo: Som sagt, i närheten av Norra Bantorget kommer vi husera

Katarina: Härliga bilder du lagt upp från semestern på FB!

• Marsbaby

Tjoddis det hette visst mälarpaviljongen, sorry! Passar väl egentligen bäst när det är fint väder, men antar att det har markiser också. Går ej att boka bord innan så vitt jag vet.

www.malarpaviljongen.se/

slänger med en reccension av mitt franska favvoplejs, även om det ligger i fel del av stan för er denna gång! vinet kostar visst 48 kr per glas!! Det är jättevsårt att få bord om man inte bokar.

www.svd.se/kulturnoje/krog/artikel_31013.svd

Helens krog är ju också vråltrevligt, såå god mat och stora portioner sist jag var där, vilket var ganska länge sen förstås..

• jeaxx77

Hej mina vänner!!
    Jag saknar er! Kan vi inte träffas snart? *ser bedjande ut o plutar med underläppen*

Vilja tackar för alla grattis! Hon blev lite rörd av all uppvaktning

Nu ska vi se om jag får med er allesamamns...
    Mars: Låter som ni haft en kalassemester! Jag har bara varit i Hjo en gång och det var förra sommaren och mina värkar satte igång på allvar Låter som ni haft en mysigare och trevligare upplevelse Skönt med lite egenmys på tu man hand också! Blir det ytterligare ett syskon nu? Saknar dig vännen!

Tempo: Vad härligt med en trip "hem" till stockholm Semester är såå härligt! Snart dax för nya jobbet väl? Saknar dig oxå!

Tjodeloo: Skönt att det blev ett lyckat hopp! (Vad är förresten ett misslyckat hopp, är det när fallskärmen intte vecklar ut sig?) Tokiga karln, slänga sig ut i luften på det där viset. När ses vi igen? du förstår att jag saknar dig

Katarina: Way to long sen vi sågs senast! Aj miss jo!
    Helt underbara bilder på FB, Den emd Leon när han hoppar i sanden och den med barnen i vattnet är ju bara såå fina!

Bellybubsan: Grattis i efterskott! Hoppas ni fick en mysig kväll när ni väl träffades och fick fira! Jag är inte helt insatt i Bolibompa så jag har missat Markus (är det han som är lite rödhårig förresten?) Jag saknar dig med!

Nilwa: Gillade kottarna djurparken? Cad jobbigt för de små att de lider så av värmen Vilja bryr sig faktiskt ivarken om sol eller värme (ja nu är det ju inte så att jag grillar henne i en badenbaden hela dagarna men hon verkar inte lida av värmen...speciellt inte nrä det finns en pool att plaska i i närheten Grattis till pappan i huset oxå i efterskott! Saknar dig vännen.

Muppe: hur har du det på landet? Kommer du hem snart? Kan vi ses då? Saknar dig!

Kirran: Länge sedan jag såg dig nu! Hoppas allt är bra ocha tt ni haft en härlig sommar so far.
    Det var väl hos Tjodde i gränna senast som vi sågs och käkade hallonmuffins med choklad? Jag saknar dig!

Om jag missat nån så saknar jag dig oxå!
    Vi kan väl försöka ses lite när den här obehagliga sommaren o semestern är över och novembermörkret börjar göra sig påminnt ?

Viljas kalas blev kalas. Hon fick glass och chokladbollar. Vi ahde picknick på baksidan av huset (enda sidan av tomten som har lite skugga). Hon fick amssa fina presenter varav favoriten blev en simpel servis i plast med skedar som hon kan röra i kopparna med
    Liten har nu lärt sig att stå själv och att ställa sig upp utan hjälp eller stöd. Jag väntar intensivt på första stegen.
    Om hon inte lärt sig gå nästa söndag så sjukskriver jag mig och vägrar börja jobba förrän hon går.

EN liten sketen vecka kvar sen börjar månader av tortyr med stämpelkort och minusflex BUHUU!!. Att man akn ha sådan dödsångest för knappa 2månaders jobb.

Men nu är det fortfarande sommar och sol (iaf här i Katrineholm). Vi har åkt båt o fiskat. VIlja var så söt i sin lilal flytväst och hon hatade varje sekund hon var tvungen att ha den på sig

Vi åker väl nedåt igen på tisdag eller onsdag skulle jag tro.

Ingen som funderar på en kotte till förresten?
    Här har vi precis bestämt oss för att öppna verkstaden och så jäkla kompatibla som vi var sist behöver han väl bara vifta med den framför mig så smäller det till. Iaf så var det så det gick till förra gången

Ha det så gott o hopas vi kan ses snart!!

Kram

Heeeej! Vad kul att det händer lite grejer! Jag föreslog en IKEA-träff i andra tråden nu i veckan. Då kan jag checka in sonen stor en stund. Någon som är sugen??

Tempo, kul att ni är hemma igen! Låter som en härlig Stockholmstur. Jag berättar gärna mer om Danmark. Sea West är mest för barnen helt klart. Maten som serverades på bygget var hamburgare och pizza men eftersom man bodde i stuga med kyl, spis och grill var detta inte något större problem. Fanns också bättre ställen nära havet. Stugbyn ligger en halvmil ifrån 4 mils sandstrand som vi inte utnyttjade så mycket pga vädret men jag kan tänka mig att det är fantastiskt när solen skiner. Anlägningen i övrigt är relativt nybyggd (2006) så allt känns fräscht. Innehåller ett stort lekland med hoppborg och klättring. Förutom badlandet med två rutschkanor och liten vågbassäng finns där badmintonbanor, minigolfbanor, bowling och spelrum. Finns en spa-avdelning om man vill unna sig en behandling också. Jag aldrig åka dit på barnlös semester men just nu så känns det perfekt. Det ligger dessutom ca 1 h ifrån Legoland som faktiskt var värt ett besök. Om du undrar mer så får du fråga!!

Marsbaby, åh, det lät så mysigt med Hjo att jag blev sugen på att dra dit snart! Härligt att ni haft det så bra i sommar!!! Jobbigt med allt måleri bara! Åh i denna värmen vi har haft, phu! Hur ser det ut för er nu i veckan är ni sugna på en träff kanske? Eller har Micke fortfarande semester kanske?? Jag har nog inte fått något sms såvitt jag vet men sedan har jag haft tokdålig koll på min mobil det senaste också.. Kul att ni är hemma igen!!

Tjoddan, Tack!

• jeaxx77

Ja katarina, jag!! Fast inte förrän tidigast på onsdag..

Svar på tråden Bubblar vidare