Bubblar vidare
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Katarina, oj då, ja tack för grattis till dig också. Hoppas att dom har räknat med Matteo ändå ja - hur gör ni annars??
Nilwa, tack för grattis. Och jag förstår om du inte kan "njuta" av mammaledigheten. Med sömnbrist är ju ingenting roligt och denna s.k. mammaledighet innebär faktiskt en hel del arbete - inte bara ledighet och njutning. Ska vi kalla det för bebisarbete istället?
Vad har dom små för storlek i vinter då? Julia har fortfarande 68 i vissa kläder, huvudsakligen 74 och så 80 i vissa...blir det för stort om man skaffar 86 på en vinteroverall? Och höstkläder - 80 eller 86?? Jag menar, dom växer ju lite långsammare nu och det är ju jobbigt att röra sig i en alldeles för stor overall. Vad skaffar ni till era bebisar?
Belly, 80 kör vi på helt klart. Vill minnas att Leon hade 86 när han blev 2 år.
Äh, vi har nog en plats annars får victor lösa det eftersom det är hann som misat lappen .
Bellis, GRATTIS till jobbet vad skoj med flera erbjudanden! Håller med övriga, inget jobb är ju värt att slita ut sig över...
Synd på dagis verkligen, hoppas ni hittar nåt annat trevligt till julia istället.
Har inte funderat på storlekar, men det blir kanske bäst med 80 för vår del med.
Nilwa, håller med katarina. Du är verkligen toppenduktig som överlever det här, jag fattar inte hur du orkar. Fast man måste ju. Som sagt så är det VERKLIGEN tortyr att inte få sova...
Tjodeloo, vad GOTT med kantareller. Låter som att ni hade det riktigt mysigt i skogen!
katarina, vad superskoj att Anna och Beppe ska ha en baby till, vilken vecka är hon i? Mår hon bra? hinner hon jobba nåt emellan?
Tempo, vad härligt ni haft det du och Johan, det gäller att passa på när man har föräldrarna så nära! Hoppas det blir tillfälle till mer skoj för er del framöver!
Jenny, dumt att jobbet är så trist. HOPPAS att det snart lättar eller att nåt annat spännande dyker upp. När jag hör hur du har det inser jag hur lyckligt lottad jag är, jag har alltid haft kul på mitt jobb oavsett vilket jag haft. Har haft turen att alltid ha väldigt omväxlande sysslor, antar att det är det som gör susen!
Kan tyvärr inte träffas på tisdag, ska träffa en annan kompis! Jag tar gärna Ikea när nåt annat storbarn kan följa med nu så länge Stoffe är hemma. Tvivlar på att han går in i leklandet själv!
När ska vi fira på stan? Nån som känner för en vanlig enkel fika utan barnen innan dess?
Jag har förresten ett sånt där biokort som går ut 28 augusti, så innan dess vill jag gärna gå på bio. Hojta till om nån är sugen på det. Jag har sett Mamma Mia och The dark knight (Batman).
Mars, ja, det är kul! Jag tror att hon är i v. 11 eller däromkring. Hon hade testat positivt precis innan vårt bröllop så jag har vetat sedan dess . Hon mår väl sådär. Kräks inte men har ständigt ett illamående *längtar inte*. Hon jobbar just nu på ett heltidsvik och skulle gärna fortsätta till hösten med där liksom för oss finns det inga jobb att få
. Så nu vet hon inte hur hon ska göra.. Bebis kommer väl i jan/feb någon gång...
Nilwa: Häv ur dig hur mycket du vill här, vi finns här och lyssnar och (försöker) stötta! Tycker inte alls det är konstigt att du har behov av egentid.. Finns det något jag kan göra så hojta till! *kram*
Tempo: Nja, såväl är det inte att det är flera Sthlms-tripper inplanderade, vi har inte kommit iväg på den första än Den 22-24 aug är det vi ska iväg! Då är både glassbarsbesök och restaurangbesök inbokade! Kände inför denna gång att det skulle vara käckt att ha lite tips och på något man vet är bra och slippa slinka in någonstans på måfå och riskera att maten är sådär.. Det ska bli sååå härligt och förhoppningsvis så har det löst sig med barnvakt också så vi åker själva!
Jeaxx: Hur går det på jobbet? Vi var ute och plockade blåbär i början av veckan och frågan är om det blir något mer, regnet går rätt hårt åt bären tydligen.. Jag har dock lite i frysen nu som vi kan frossa på nästa gång ni kommer på besök Blir det Winnerbäck för er del på lördag?
Nähäpp, måste fixa lite lunch innan det är jobbdags...
Jag tar mycket gärna enomt tips på vart man kan plocka bär och svampar nu så här i sensommartider..
Fast de flesta vill ju förstås hålla ställena hemliga, men om nån av er som bott här länge kan peka på några bra områden åtmindstonde så vore det jättegulligt!
Tjodeloo, hoppas hoppas att det löser sig med barnvakt! Även fast kidsen är supermysiga så är det så skönt att få egentid med sin älskling! Håller med Tempo om ovan nämnda glassbar (stockholms glasshus), den är den absolut bästa. För mÅNGA år sen åt jag ofta glass på Kåkrinkens glass tror jag det hette, i gamla stan, tror de hade Lejonet och Björnen då, jättegott också. Men vet inte om det är bra i dag!
Jeaxx, glömde skriva i går. Vad skönt att det inte var värre med Viljas tand! Det vill man ju verkligen inte att det ska hända nåt med tändern.
Nilwa, trist inställning att säga att du borde träffa psykolog så fort du säger att du har det jobbigt
Visst, jag är varm förespråkare av samtalsterapi men är man TRÖTT så är man trött typ, och det finns inga andra sätt att bota det utom att få sova. Enda trösten är ju att det blir bättre förr eller senare men det är ju inte det minsta skoj att vänta på att småtjejernas nattrutiner ska bli acceptabla. Tills dess är det kanske idé att försöka få ha Emma heldagar på dagis så du har möjlighet att vila när tjejerna sover på dagen.
När jag väntade Stoffe var jag på sån där "andra barnet träff" och träffade en psykolig vid Hälsam MVC som sa att de kan hjälpa till (att skriva intyg antar jag) om det är så att syskonet behöver gå mer på dagis än de 25 timmarna.
Grrr, skrev detta inlägg igår men fick aldrig iväg det för FL strulade, som vanligt... Så därför är allt inte riktigt aktuellt!
Katarina - jag har anmält mig genom JSS, onsdagar kl 19.00 Gjorde det i våras i samband med Ellas minisim så jag har ingen aning om hur det är med platser och så. Men det vore så kul om du kom med!
Mars - även jag inhandlade hela garderoben på Lindex. Vi valde dock fodrade regnkläder i år, om vintern är som förra året är det väl det som gäller... Men jag håller med Katarina om att stjärnställen är supersnygga! (och de matchande gula stövlarna
) Även vi inhandlade vinteroverall på POPs-vårrea. Hoppas bara den passar...
Belly - Lilly har stl 80, hon kan ha vissa byxor i 74 och vissa tröjor i 86. Så det är lite blandat...
Nilwa, vännen... Inte kul att är så tufft för dig. Du kan inte ha det så här känns det som. Att inte få sova är ju jättejobbigt. Har ni möjlighet att lämna bort tvillingarna lite mer kanske? Emils föräldrar verkar ju så hjälpsamma. Kram
Ja, här vankas det kalas i dagarna tre till helgen. Lilly fyller på fredag, Ella på lördag och på söndag är det barnkalas. Phuuu! Hur kul det än är så ska det bli ganska skönt när det är över!
Tempo, jag ringde dem i morse. De hade inga platser kvar men jag står i kö och hon trodde att jag nog skulle få en plats. Härligt med en massa kalasdagar! Jag älskar kalas och planerar Leons 4 års barnkalas nu för fullt (vi väntade tills alla semestrar var över). Det blev ett par gula stövlar också . Jag gör som så att jag köper fleeceställ som man kan ha under så kan det funka som både fodrat och ofodrat.
Tjoddan, hoppas ni får en härlig helg eller är det nu ni ska åka till Sthlm förresten?? Ja, en trevlig helg kan jag ju önska er ivart fall .
Vet ni båda ovanstående damer förresten om att ni är efterlysta i den gamla tråden (som numera är ganska trevlig igen)?!
Hej tjejer!
Oj oj vad flitiga ni är. Vad roligt med så mycket liv i vår kära tråd
Jag kommer inte att komma ihåg att kommentera allt jag tänkt.
Jag haroxå tänkt köpa höst och vinterkläder men jag tycker det är svårt att veta storlek. Regnställ köpte jag på rean på lindex så där har jag byxor o både 80 o 86 och 80byxorna är lagom nu. Jackan är i 86 men den blir nog lite stor.
Vilja har 74 i byxor och 80-86 i tröjor. Tycker dte är svårt att veta hur mycket hon kommer växa i vinter. Men vinterkläder brukar väl vara ganska stora i storlekarna? Är dte alltså 80 man ska köpa? Tacksam för råd.
Vad tråkigt Belly att dagiset är fullt
Nilwa vännen Vad jobbigt att du aldrig får vila. JAg hopps verkligen att de små kommer till ro snart så att ni får sova ordentligt.
Katarina: Vad skönt i oturen att tumören krympt något.
Vad roligt för Anna med en liten bebis till?
Vad duktig du är som camnridgar igen!
Tjodeloo: Att komma o äta blåbär o slippa plocka är ju idealiskt så det ernjudandet nappar jag på Vi hoppar nog Lasse i helgen och satsar på avslutningskonserten i Linköping den 23e. Vi får besök från ENgland den helgen och det finns väl inget bättre att hitta på än att bjuda stackasr Ben på en helsvensk konsert
Tempo: Det är klart det blir bra på ditt nya jobb. Du kommer att få det kjättebra och vad spännande med helt nya arbetsuppgifter!!
Jag är bara bitter för att jag sa upp mig från Ericsson från ett jobb jag älskade. Jag saknar känslan jag hade då att varje dag som jag gick till jobbet så visste jag att det skulle bli en bra dag. Husqvarna är stenåldern och mentaliteten är på mammutnivå. Gubbträsk Jag lovade mig själv när jag gick hem förra sommaren att aldrig mer komma tillbaka och ändå så sitter jag där 13månader senare. Dessuotm om vi nu ska ha en liten till i vår är det ju ingen idé att söka något nyss innan dess.
Crawlskola låter ju jätteroligt! Synd att det är fullt annars hade det varit något att fundera på. Jonas tycker nog dock att jag ska börja med att använda träningskortet på The gym som ligger o dammar i byrålådan innan jag anmäler mig till fler träningsaktiviteter
Hej tjejer!
Full rulle i denna tråden nu jue! Mycket som händer nu när semestrarna är över. Peter har fortfarande semester och just nu befinner vi oss i Göteborg hos mina föräldrar. Idag ska vi gå på Liseberg och imorgon blir det besök hos brorsan och Arsenal-premiär någonstans. På söndag drar vi till Uddevalla och sedan blir det en vecka med kräftfiske och mys hemma innan vår vardag startar igen.
Katarina: Startar Man U också imorgon? Skönt att svägerskans tumör minskar och att lillen får vara kvar i magen lite till! Vill gärna dras med på någon typ av träning med! Såg annonsen om crawlskola (som Tempo ska gå) med men har inte anmält mig... och nu är det för sent ja... Men man kanske kan ha en dag med simning iaf? Har man en bestämd dag i veckan så är det ju lättare att komma iväg! Sedan kan jag tänka mig annat med... älskar ju bollsporter av alla de slag så man kanske kan hitta något annat kul med?!
Belly: Säger som de andra angående jobb - tänk på dig själv och din kropp! Men kul med jobb och erbjudanden om fler! Tyvärr komme rjag inte på spelningen idag (för det var idag va?) men kanske nästa! Vill gärna höra er live!
Tempo: Full rulle med kalas i helgen, men smidigt på ett sätt med så nära mellan tjejernas födelsedagar!
Marsbaby: Jag vill gärna fira!! Säg till när så kommer jag! Vi kanske kan ta en vardagskväll med en god middag och lite vin någonstans? Eller bara en barnfri fika någonstans? Har tyvärr inga bra svampställen att rekommendera... har inte ronog i kroppen att gå och plocka svamp utan brukar istället få av snälla släktingar!
Nilwa: Hoppas dte blir lite lugnare för er när Emma får börja dagis igen nu! Hon blir nog mer stimulerad och du kommer kunna vila mer ner tjejerna sover på förmiddagen! *kramar*
Jeaxx: Fy vad trist med jobbet! Är ju supersurt att gå till ett arbete man inte gillar, men samtdigt så är dte ju smart att behålla det om ni nu vill satsa på en till!
Tjoddan: Mysigt med eget kantarellställe! Jag trodde jag hade hittat värsta liljekonvaljstället i våras, avvaktade några dagar för att de skulle slå ut innan jag skulle återkomma och plocka dem, men då insåg jag att jag inte var ensam om att veta om stället.... så det gäller att hålla ställena för sig själv!
Vad stressad jag blev nu angående vinteroveraller! Menar ni att dte tar slut i affärerna? Eller? Jag hade tänkt handla i oktober! Gör jag samma misstag som du hade gjort då Katarina?!