Bubblar vidare
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Muppe, vad härligt att Peter är ledig nu och att det blir familjesemester. Fiska kräftor låter verkligen hur mysigt som helst, det har jag aldrig gjort men däremot har jag ätit dom MÅNGA gånger, det är ju sååå gott, mumma!
Jag ligger lite efter dig känner jag när det gäller koll på Rosévin. Vilka är enligt dig de allra godaste sorterna som måste prövas?
Här har det ikväll slunkit ner både ett och två glas rödvin istället!
Mars: Amerikanska blåbär plockar man i Uppgränna. De växer på buskar typ i vinbärsbusks-storlek. Supergott å superbra att ha i frysen i vinter!
Jag kan ev på torsdag, tror att jag kan avboka mina tidigare planer, hoppas så för jag vill träffas! Funderade dock på om det är någon som kan tänkas att ses hemma hos någon istället...? Tror det funkar sådär med Ikeafika i kombination med fröken Selma...
Muppe: Vad härligt med semester! Här har det också druckits för mycket vin i sommar, dock rött å vitt å inte så mycket rosé, har inte riktigt fastnat för det än! Har du nåt bra att rekommendera?
Funkar inte att klistra in bild här när man inte är plus-medlem va...? *novis* Ligger bild i mitt galleri om ni vill kika på Busan!
Ojojoj vilket liv det blivit här! Tänkte bara kolla in en snabbis innan sängen kallar, men jag har svårt att läsa allt!
Jeaxx - vad kul med bebisverkstad! Hoppas det går undan för er (om det är er önskan ). Själv är jag inte alls sugen på att vara gravid igen. Kan dock tänka mig en bebbe till på sikt, ska föreslå att Johan bär och föder denna.
Tjoddan - ni kommer ju bo centralt och bra i Stockholm! Håller med Mars om att Mälarpaviljongen är en riktigt höjdare. Kanske inte för matens skull men för läget och atmosfären. Jag gillar italiensk mat och det finns ju många bra, La Familia på Kungsholmen (Alströmmergatan) är trevlig och god men absoluta favoriten är Capri Due i Vasastan. (Tomtebogatan) Nära där ni ska bo ligger bra och mycket autentisk thai som heter Sabai-Sabai. Den ligger på Kammakargatan. Håller även med dig att Helenes är ett säkert kort! Hoppas ni hittar något bra. Ha det så trevligt!
Mars - Det låter verkligen som ni haft det jättehärligt i Hjo! Vad roligt att ni åker till Borås i morgon. Vi överväger Liseberg imorgon men avvaktar lite och kollar hur vädret blir. Vad hände med sommaren?
Katarina - tack för info om Danmark! Det låter verligen toppen för barnfamiljen. Hör gärna av mig till dig igen vid behov! Jag hänger ev. med på torsdag. Ev. åker vi iväg någonstans men återigen får vädret bestämma lite.
Nilwa - söt-Emma! Vi måste låta tjejerna träffas snart! Ella pratar också så mycket om kompisen Emma! Inte dåligt med Majas 8 tänder! Lilly fick 4 st på en vecka. (humöret var på topp som ni förstår) Så nu har hon 5.
Muppe - vad duktig du är som joggar och tänker på mat och sådant. Jag tänker i och för sig också mycket på det men att tänka ger inte en smärtare figur! Håller med om att vinet är ett gissel...
Min lilla skrutta har inga störra planer på att börja promenera snart. Hon har dock kommit på vissa fördelar med att kunna dra sig upp mot saker och gör det nu så ofta hon kan. Men ännu ser hon inga vinster med att gå längs med saker när hon kan skrika och se till att få det hon vill ha levererat till henne. Sådan liten bekväm dam, min lilla skrutta! (brås på sin mor tror jag) Ja, ja jag tror inte hon behöver krypa till skolan så jag tar det med ro...
God natt på er tjejer!
ååååååååååååh så roligt att ni är här och är aktiva mina härliga mammakompisar!!
BolibompaMarkus är han med rött hår ja.
Nilwa, det var ett jättemysigt bröllop. Stod det om det i tidningen?? Vilken tidning? Vad stod det? Och Lassiekändis - är det mitt hår som gör att jag är Lassie?
Katarina, tack för kommentaren på fb! Fick du mitt sms här om veckan? Fick inget svar men sen såg jag ju här att ni var bortresta då men jag tycker nog vi kan ses hur snart som helst - vi bor ju nästan grannar. Nästan.
Jeaxx, jag är så tok-på en träff att det pirrar i kroppen! Bebis alltså?? Nice!! Hoppas det går undan nu då - och då kan du vänta med dieterna lite till ju, skönt.
Tjodeloo, Julia säger titta, mamma, bappa (pappa alltså), gatt (katt), blombom (blommor), louuisss (katten Lovis) men det vi hör dag som natt är; Ä dää? Om man inte svarar kommer; Ä däääääää???! Och sen; Ä DÄÄÄÄÄÄÄÄ?!?!?!?
Marsbaby, kommer inte ihåg om du frågade något... Skulle vara roligt att ses snart i alla fall! Hur går det med huset och allt? Att lilla Lisa blivit blond skulle jag vilja se, vad häftigt!
Kirran, är du här nåt längre?
Muppelina, vad mysigt det lät att fiska kräftor, det har jag aldrig gjort. Vad tycker Emma om det, är det spännande?
Julia var hos tandläkaren för första gången igår, fick en tandborste och en liten tandkräm och satt helt stilla när tandläkaren skulle titta på tänderna. Öppnade inte munnen dock, så tandläkaren fick flytta lite på läpparna för att se nåt... Hon har nio tänder nu, tionde på gång för fullt. Går omkring, pussas, kramas och är helt underbar.
Tjoddan, sötaste grisen jag sett *skrattar*
Belly, nä, jag har haft absolut noll koll på min mobil det senaste *undrar så smått vart den kan tänkas vara just nu*. Skulle vara kul att ses . Hur var bröllopet, blev det fint? Hur har sommarjobbet varit??
Tempo, hoppas ni kan hänga på på torsdag! Matteo är också en latis men det är dålig service på det här haket så då får man masa sig framåt på sin rumpa .
Muppe, så duktig du är som kommit i gång å springa! Är fogarna ok nu då?? Vad skönt! Skulle gärna hänga med på en tur när ni är hemma igen om det är ok (måste ta mig samman igen...)
Låter underbart med kräftor och rosévin.. Inte nödvändigtvis ihop men then again vad passar inte lite rosé med . Personligen har jag just nu snöat in lite på cava. Mums!
Mars, oj, det var värst vilken eld i baken din lilla stumpa måste fått av lite sommarsol och blonda lockar! Kryper, ställer sig och snackar.. Får en att fatta att det var ett tag sedan .
Nu vaknade Matteo och jag har säkert glömt att skriva till någon.. Idag har vi badat (igen) och i morgon tänkte vi dra till länsmuseet och köra ett John Bauer äventyr. Vad är era planer??
Badhuset har fö varit helt ok i folkmängd men så är vi ju där på lite off tider också.. MOnkey town nästa vecka? Någon som är sugen?? (Tja eller som tror att era barn är det..) Matteo måste sova nu! *suckar...*
Oj oj oj vad det bubblas härinne när man är bortrest ett par dagar. Vad roligt!! Mera regn!
Jag kan träffas i morgon...tror jag. Vi är fortf kvar i KH men jag tror vi ska åka hemmåt framemot kvällen. Trodde iof att vi skulle åka igår oxå men så blev det ju inte. Igår var vi på Mora Träsk. VIlja diggade för fullt, en stund. Sen fick hon syn på en daggmask i gruset och då föll allt tidigare intresse för de två gamla gubbarna i shorts som studsade omkring uppe på scenen.
När det gäller prat så säger Vilja, mammmam, pappa, oii (oj), tatt (tack), titt (titta) och DÄ (är det?).
Sen pratar hon hela tiden och fulla meningar innehållande orden. dädädädädäddädädä och när hon är arg så skäller hon DÄDÄDÄDDÄDÄ!
De är ju så söta de små
Katarina: Nej det är inte Maries mage som inspirerat, det gick tyvärr inte så bra där men de jobbar för fullt igen. Vi har alltis sagt (i alla de 2år vi varit tillsammans alltså
) att OM vi ska ha två barn ska de komma tätt. Nu har vi omvandlat vårat OM till ett SKA så verkstaden är i full gång även om mekanikerna själva tagit föräldraledigt. Man kan ju säga att det vill till vet att vi är väldigt träffsäkra de få försök som blir av
Muppe: Vad duktig du är som springer....kan du ta med mig i ett koppel oxå?
Tjodeloo: Nej naturligtvis kommer jag avvakta med all form av befruktning tills vinförrådet är tömt och bubbelkvällarna avklarade Jag plockar gärna blåbär någon dag.
Ni har skrivit så mycket och jag vill kommentera mera men jag hinner inte just nu. Tror vi ska börja packa lite som smått. Herr ANdersson börjar få hemlängtan
Ses i morgon? *hoppas*
Kram
Vart ses imorgon?? Jag vill!!
Hej tjejer,
Jag är fortf kvar i KHmen åker hem i morgon bitti när Vilja ska sova frukost. Jag fikar gärna när jag kommit hem men precis som tjodeluttan så tror ajga tt Vilja oxå helst fikar hemma så hon får krypa bort myrorna ur rumpan
Hej hej! Jag satsar på lunch på IKEA imorgon runt halv ett snåret om inget oförutsätt inträffar. De som vill och kan kan väl ansluta .