Bubblar vidare
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Jeaxx: Lugn å fin, stopp å belägg nu. Ni får inte börja verkstaden förrän vi haft vin/bubbelkväll eller nåt! Saknar ju dej med vännen, det va alldeles för längesen nu! Vad kul att Vilja står, nu kommer det inte dröja länge!
Nilwa: Härligt med ett par dagar på tu man hand, det är ni värda! Bara sova ostört och käka hotellfrukost är ju obetalbart! Vad mycket det har hänt med tjejerna!
Mars: Då kikar jag in mälarpaviljongen istället! Å så klart har vi beställt fint väder till Sthlms-helgen
Denna veckan börjar självplocket av amerikanska blåbär härute, någon som är sugen? Jag tänkte plocka nån dag i veckan och det är bara att hänga på!
Hur är språket på era små förresten? Har ingen koll på när å hur sånt kommer och vad som är "normalt".. Selma säger hääädååå å vinkar å eeeeej å vinkar. Mamma å pappa också, men det tror jag inte hon är medveten om vad det är. Har också lärt sig var magen och munnen sitter.
Häromdagen när vi satt ute på altanen och grillade tryckte hon rutan mot altandörren så det blev såna miner, herrejösses vad vi skrattade.. Ska försöka lägga in en bild.
Nilwa, 8!! tänder . Det var värst!! Matteo kan stoltsera med 4,5. Härligt att tjejerna kan busa ihop! Blir nog riktiga äventyr med dem vad det lider
. Hoppas ni får det superduper i Göteborg!!
Jeaxx, vad skådar mitt norra öga?! Är det Maries mage som influerat? Mår hon bra? Hoppas ni får till en liten inom kort nu då! Jag jobbar ff på min älskling men jag tror att han nu vänt så vi kör nog på utan p-medel så får vi se om det blir något...
Ska vi säga att vi kör på torsdag då så är du med all säkerhet hemma igen??
Oups! nu kom våra städnitiska grannar på oplanerat besök i vår misär till städning.. Måste dra..
Tjoddan . Jag tror säkert att hon vet vad mamma och pappa betyder och att hon smakar på orden för att såsmåningom få till dem vid rätt ställe. Matteo säger oj, eeej, mammmmmma, pappaapp och inget mer. Men han bajar på toaletten
. Tror nog att det är ganska tidigt att prata innan ett år men jag vet inte heller. Leon var dock toktidig med talet vid tio månader kunde han säga många tydliga ord bla gunga kommer jag ihåg. Vid 1,5 år pratade han tvåordsmeningar och när jag berättade att han hade problem med ordet bowlingarena när han hade sin språkkontroll vid 3 års ålder så skrattade bvc-damen och sa att det inte var sådana språkproblem som hon frågat efter..
Nu är det svåraste ordet universum. Låter för kul när han säger det! Jag längtar till Matteo pratar ordentligt men det verkar dessvärre inte gå i brorsans tempo.
Låter underbart med minerna, skulle gärna se en bild!
Jag satt verkligen nyvaken i linne och trosor när våra söta grannar kommer för att uppvakta Leon i efterskott. Jag hade inte räknat med besök så att säga... Hemmet helt upp och ned efter gårdagens pizzakalas.. *suckar åt mig själv*. Ja, ja jag fick inte iväg inlägget förren nu när jag återkom till datorn. Leon leker nu med grannflickan och jag har fått på mig ett par jeans. Vad gör ni?
Katarina: Jag har precis slängt ihop en bulgur/kycklingsallad å ska gå upp å göra mig i ordning. Plikten kallar och jag börjar jobba 1430. P ligger å sover efter nattpasset så jag måste försöka få liv i honom också så han kan ta hand om sin dotter! Selma är på ett ilsket humör, hon knallar runt å käkar det hon hittar på vårt ostädade golv... Planer för dagen?
åhh, vad spännande att många ska ge sig in i bebisverkstaden igen! Jag får titta på era magar sen istället och njuta av att någon gång i framtiden får jag nog sova
Planer för dagen.. Ingen aning! Jag går fortfarande i pyjamas, har suttit och pysslat med Maja och Mollys fotoalbum som jag ÄNTLIGEN kommit igång med! Men så tog fotofästarna slut så jag har scrappat sidorna (eller "pyntat").. Vi borde tvätta bilen men vi vågar inte bjuda in oss hos Emils föräldrar igen
Ang språket så pratar Maja otroligt mycket.. Säger mamma, pappa och sen en massa grejer som ingen förstår men hon för verkligen ett samtal om man svarar henne Molly är ju fortfarande lite mer tystlåten.. Men en hel del kommer från henne också.. Bla pappa som är hennes stora idol här i världen.. Jag minns inte med Emma men hon pratade väldigt mycket och gör fortfarande.. Idag skrattade vi högt åt hennes samtal men nu minns ju inte jag vad det handlade om..
Nilwa, de säger verkligen onekligen en del kul de små! Måste skriva ned direkt!! Härligt att fler går i pyamas.
Tjoddan, så underbart att höra att fler har små argsinta barn :-d. Hoppas du får en härlig dag på jobbet! Vi ska gå till badhuset har jag visst lovat i ett svagt ögonblick...
Nu har vi bestämt att vi åker till Borås måndag/tisdag och går till Djurparken och bor över på Scandic i nån minisvit med två rum (skönt!) - ska bli jättemysigt, håll tummarna att vädret blir lite bättre än det varit i dag..
Jenny, vad du är gullig. Jag saknar dig också och vill mycket gärna träffas snart! Ja garanterat var vår resa till Hjo behagligare än er... Men om ni inte hinner förr så kanske ni kan ta en tripp dit om så där 9 månader lagom till att värkarna ska sätta i gång Vad skojigt med ny bebisverkstad, jag håller tummarna för er! Vår verkstad är inte öppen, inte ens helgöppet... Det vore mysigt med en bebis till men vi är inte säkra på att vi ska ha en till, i bland när det är som mest känns det som att det räcker typ...
Katarina, hur var det på Rosenlundsbadet? Hur mycket folk som helst eller? hur funkar förresten Brunstorpsbadet, är det både utomhusbassäng och vätterbad eller endast bassäng?
Micke har semestern veckan som kommer nu men just på torsdag skulle passa oss väldigt bra med!
Ska vi ta en dejt, alles som kan? På torsdag?
Tjoddis, ja men det är klart att finväderbeställning är gjord för er stockholmsvistelse! hoppas ni får det supernajs! vart plockar man blåbär?
Lisa är inte lika lat längre utan kryper omkring rätt mycket och kan till och med ställa sig upp nån gång i bland. Hon säger där och pekar samt hej och vinkar, urgulligt.
Annars är nog sommarens sensation att Lisa numer är blond och inte längre brunett - curtesy of the blond pappa med starka gener OCH ovilja att använda solhatt..
Nu vakade Lisa, vi hörs snart igen!
Hej tjejer!!!
Saknar er allesammans och hoppas vi snart kan träffas igen!! Vi har just startat vår första gemensamma familjesemester (även om jag inte har semester, men men...). Vi ska nog mest fiska kräftor, vara på landet och göra små dagsutflykter hit och dit!
Vilken härlig sommar ni verkar ha haft alla goa bubblor!
Stort grattis till Vilja som nu är stoooora tjejen! Tycker du gör helrätt i att sjukskriva dig Jeaxx om hon inte tagit sitt första steg innan det är dags för sig att börja jobba!
Oj vad det ska startas bebisverkstäder! Här finns det inte en tanke på en till just nu men dte lär ju bli nåååågongång så småningom!
Att du kommer ihåg mitt vv-ande Katarina! Amazing! För det kommer jag inte ihåg längre.... Skämt åsido så försöker jag att äta rätt men det där vinet varje kväll är ju såååå gott och det blir lätt gärna både två och tre glas... Så viktnedgåendet står stilla men jag är nöjd ändå just nu för jag njuuuter av livet och har faktsikt kommit igång med jogging!
Nej nu ska jag ta kvällens andra glas rosé och mysa lite i soffan... tror vi har testat igenom bolagets hela rosésortiment i sommar!