Bubblar vidare
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Belly: Vad roligt med jobberbjudande! Klart du ska tacka ja! men om du inte känner för 100% så ta bara det ena jobbet och njut av det!
Mars: Nej nej och åter nej. Det ÄR inte roligt med jobb o det är inte roligt med projekt...jag går som en zombie och gör allt för att undvika att mitt maskande vid kaffeautomaten skall bli alltför uppenbart Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag kunnat stå ut med att gå dit dag efter dag efter dag...bluäh!
Jag skulle ge vad som helst för att få gå hem igen....snart så
Tyckte oxå såhär i efterhand att det var trevligt fika...just vid själva fikatillfället upplevde jag en viss svettig stresskänsla men det är ju alltid mysigt att träffa er alla!
Jag kanske kan smita ifrån nån lunch om ni fikar på ikea?...typ tisdag?
Pappa Jonas o Vilja har det mysigt här hemma, idag har de varit hos tandläkaren och kollat VIljas lilla tand som hon slog i i förrgår. Det var ingen fara trodde de, vi ska undvika att borsta ett tag bara.
Hej tjejer!
Belly: Kul med jobberbjudande! Tycker precis som Jeaxx, njut av de 60% ett tag och känn dig för, du har hela livet på dig att jobba 100% sen Om inte Marcus kan va pappaledig lite och du jobba 100%? Fast kanske smartare med tanke på smärtan å så å nöja dig med 60% till en början.. Hm, svårt..
Mars: Såklart vi kan vänta med bubbel hos dig tills dess att ni flyttat! Då kan vi ju inflyttningsbubbla jue!
Muppe: Är ni tillbaka i stan igen eller vad gör ni? Peter fortfarande sem? Såg några idrottslärartjänster på ams förresten!
Nilwa: Sååå avis på er gbg-resa.. Vi ska ju till Sthlm nu om nån vecka, lutar dock åt att Selma får hänga med, vi får inte barnvakt..
Katarina: Jag skulle jättegärna hyra hall i höst också.. MEN vet inte riktigt om ni kan räkna med mig som stadig besökare tyvärr.. Med tanke på våra arbetstider så kommer det nog bli en bonus om jag kan dyka upp nångång ibland..
Ni Sthlms-kännare förresten, finns det någon såndär riktigt superduperbra glassbar i Sthlm? Med typ italiensk hemmagjord mumsig glass?
Idag har vi varit i skogen å gått, hittat massor med svamp! *gott* Älskar kantareller och har nu äntligen letat oss till några egna riktigt bra ställen! Selma satt i ryggsäck på någon av våra ryggar, supermysigt tyckte hon. Hon har börjat sjunga det lilla livet, hon låter för härlig när hon drar igång! En melodislinga ur "Hjulen på bussen" har tydligen fallit damen i smaken
Jobb i morgon igen, två härliga kvällspass att se fram emot.. sen är jag dock ledig i över en vecka!
Idag har jag haft en så skön em. Farmor och farfar tog hand om Leon och det var underbart att få gå en långpromenad med bara Matteo. Hur mkt jag än älskar det lilla trollet så är det skönt att slippa det eviga snackandet efter 10 veckors oavbrutet umgänge.
Har handlat lite nya regnkläder, fleeceställ etc. Vill passa på att uppmana er som ska ha in era små på dagis att shoppa sånt innan allt tar slut (för det gör det märkligt nog, en erfarenhet som vi drog med vår första ). I morgon ska vi hälsa på en kompis och sedan är ju nästan lovet slut. Känns skönt! För oss alla tror jag.. Måste hitta tillbaka till lite rutiner! Har förresten börjat med en Cambridge kur nu. Måste bli av med alla kilon som flög på mig under semesterunnandet
. Någon som vill träna med mig i höst? Blir ingen mer fäktning eftersom Anna är gravid. Känner att jag måste ha någon som drar med mig (och som jag drar med) för att det verkligen ska bli regelbundet..
Hepp hopp!
Jeaxx, oj har hon slagit i en tand. Ha, ha det är första gången jag hört tandläkare säga att man inte ska borsta i vart fall.. . Trist att det är tråkigt på jobbet men du har ju snart ett nytt gottigt år därhemma
. Frågan är vad vi hittar på efter det!
Belly, jag tycker det låter lite som om du bestämt dig för vad som blir bäst, och då blir det det . Kör på 60 % och skola in gostjejen hos Matteo
. Grattis till jobben förresten! Härligt att vara efterfrågad! (den som ändå vore det...
) Hur ser nästa vecka ut?! Är du promme sugen?
Om någon orkar komma ihåg min svägerska och kanske undrar hur det går så kan jag meddela att kortisonet gjort att den krympt lite. Därmed hoppas man att bebis ska få stanna till v. 35 .
Hej på er bubbeltjejer!
Grattis till jobb, Belly! Svåra beslut det där med hur mycket man ska jobba, det viktiga är väl att det känns bra för alla i familjen. Lycka till!
Tjoddan - det var värst vad många Stockholmsturer ni gör! *avis* Kan tipsa som Stockholms Glasshus på Birkagatan i Vasastan. Underbar glass! Hur gick det förresten på förra vistelsen? Hittade ni någon bra restaurang?
Jeaxx - tråkigt att du känner så för jobbet. Själv är jag riktigt sugen på att komma ut i arbetslivet igen. Hoppas hoppas bara jag känner likadant efter en vecka på nya jobbet!
Katarina - vad roligt att Anna är gravid! Det blir full rulle där då kan jag tänka mig. Jag och Johan hade barnvakt idag och var på stan och gjorde precis som du, inhandlade hela höstgarderoben till Ella. Var mycket nöjd över att för en gångs skull vara ute i god tid, brukar alltid komma på det där när allt är slut. Skönt att höra att läget för din svägerska är lite bätte. På tal om träning så ska jag börja på crawlskola till hösten. Det hela låter mycket spännande tycker jag! Jag simmar gärna och ganska snabbt, men bara bröstsim tyvärr, så nu ska jag lära mig crawla! Om du inte är en hejjare på crawl kan du väl hänga på!
Vi hade som sagt barnvakt igår och idag och var och såg Mama Mia. Underbar film! Så härligt att komma ut på bio också. Sedan var det ju bröllop och göteborgvistelse i lördags. Även det superkul så vi har verkligen haft det bra på sista tiden. Men nu får vi nog ha barnen hemma ett tag, lite dåligt samvete för att de varit borta så mycket...
Nästa vecka börjar ju dagis igen och det ska bli skönt, som du säger Katarina. Jag träffas gärna någon dag, tisdag passar om vi ska pricka in din lunch, Jeaxx!
Grrr.. mitt inlägg försvann..
Tjoddan, sjunger damen redan?! Härligt!! Hoppas vi kan bli några som hyr så kan du hänga på när du kan.. Härligt med svamp *älskar*. Önskar att Vickan kunde tänka sig en tur i skogen..
Tempo, åh, det vill jag jättegärna! Vilken dag och tid ska du gå?? Nu har jag ju iofs inte gått babysim hos dem så det kanske är lite klurigt att få komma med . Härligt att ni fått göra så mycket kul tillsammans sista tiden era lyxisar
.
Katarina; Det är ju FULLBOKAT på barnens hus, hon visste inte ens om dom hade någon plats till hösten -09! Suck...ska dit och hälsa på i september iaf, står i kön men vi har väl inga större förhoppningar - om inte du kan fixa in oss på något sätt.
Promenerar gärna med dig - när kan du? Du verkar ha mest för dig så du får ge förslag!
tempo, jeaxx, tjodeloo; Tack för grattis! Marcus ska ju vara pappaledig 100% sept-dec, så då kan jag ju jobba hur mycket som helst - men frågan är om jag klarar av det...hmm...och sen binder jag ju upp mig fram över våren också.
KRAM och godnatt härliga ni!
Belly, jag grattade faktiskt också . Åh, är det fullt?! Hoppas Matteo får plats.. Måndag funkar inte eftersom jag klipper mig då men annars kan jag närsom. Ska vi säga onsdag eftersom det kanske blev lunch på tisdag?! Sov sött söta du!
Hej allihop!
Ska försöka skriva ett meddelande innan någon skriker.. Inte det lättaste att vara hemma med tre själv när man inte sovit Tålamodet är ju inte på topp direkt!
marsbaby: Ja, det var Gothia vi bodde på! Supergod och stoooor frukost! Man var ju mätt hela dagen!
bellyboo: Grattis!! Vad roligt! Säger som dom andra, 60 kanske är bäst att börja med men känn efter vad som känns bäst! Det löser sig säkert på ett bra sätt!
jeaxx: Hur går det på jobbet? Tycker synd om dig som vill vara hemma.. Du kan få vara hemma igen om du tar mina barn så kan jag jobba.. Skulle just nu inte göra mig något alls! Är bara skitjobbigt att vara hemma med sura barn som aldrig sover..
tjodeloo: Det var verkligen skönt att komma iväg! Härligt med Stockholm men jag förstår att det känns jobbigt med barnvaktsproblemet! Man behöver komma iväg lite utan barn då och då! Hoppas det blir en bra resa iaf!
katarina: Vad skönt att det gått åt rätt håll! Hade gärna tränat med dig men känner att jag inte kan binda upp mig på någon tid för det är minsann alltid strul här.. Jag vill verkligen gå ner de sista kg nu!!
Tempo: Vad skönt att ha inhandlat alla kläder till Ella! Jag tror Emma har nästintill allt! Men jag borde nog gå igenom garderoben igen! Hur är det hemma nu inför födelsedagarna? Emma tjatade som en besatt - det är stort att fylla tre år
Jag kan tyvärr inte följa med på fika på tisdag Har fortfarande Emma hemma.. Hon börjar på onsdag (egentligen tisdag men hon är ju ledig då).. Jag ska iaf byta dagar så hon går 4 dagar/vecka nu ett tag för att passa in M&Ms sovtider bättre.. För på dagarna sover dom minsann.. Tror på fullaste allvar att vi inte kommer få sova hela nätter utan uppvak förrän dom är närmare tre år.. Hur ska man då orka jobba? Vi fick två nätter då dom sov hyggligt ju men nu inatt var dom helt galna eller hur jag nu ska säga.. Maja vaknade och TOKSKREK.. Hon liksom "fastnar" i sitt skrik och kommer inte ur det.. Tillslut kunde vi väcka henne och det är ju lagom kul att ha en vaken Maja mitt i natten.. När hon väl lugnat sig vaknar Molly! Så vi var vakna mellan 02.30-05.00.. KUL - eller inte!! Jag är så himla less på att vara mammaledig.. Får man säga det? trodde aldrig jag skulle känna såhär men det är bara jobbigt, inget kul alls.. Har nog inte känt ens fem dagar under hela mammaledigheten att det är roligt att vara mammaledig.. Bara en massa strul.. Men det beror väl på att jag aldrig får sova ut.. Molly gnäller konstant HELA dagarna, Emma gnäller i ren uttråkning och Maja är väl hyffsat nöjd på dagarna men sover å andra sidan inte på nätterna.. blääääää... Jag vill också ha ett jobb!
Förlåt att jag alltid klagar i tråden.. Men jag vågar inte ens skriva i min blogg hur jag känner för då ringer min mamma och tycker jag ska gå till psykolog för "jag verkar ju inte må bra".. Det är väl inte så konstigt att man inte mår bra och är supermegaglad när man ALDRIG får sova?! Och säger man då att man vill ha lite egentid så menar hon bara att "det hinner man inte som småbarnsförälder" men JAG behöver det för att orka! Och inte tänker jag "offra" min egentid till att gå till en psykolog!? Jag är bara allmänt less och idag är nog en riktigt dålig dag.. Men Emil skulle sluta tidigare idag och sen kommer en kompis hit i eftermiddag och då ska jag gå iväg utan barn!
Usch vilken dålig stämning jag drog in.. förlåt...
Hej söta tjejer!
Hinner inte kommentera nu tyvärr utan får återkomma, men en snabb fråga,
ni som handlat dagistsäll etc, TIPS på vart jag kan gå? Och helst nåt som är är billigare än typ 600 - 700, ja ni fattar... eftersom de inte kan ha dom så länge.
Jag är en sån förälder som ALLTID kommer på att handla när det är slut överallt nämligen!
och vinteroveraller är det väl lika bra att handla med kanske. Nä usch att behöva tänka på det i augusti..
Nilwa, så får du inte känna! Det är väl jättebra att det finns en plats där man får häva ur sig och ventliera! Du är en toppen, toppen mamma! Jag kan nog inte i det vildaste förstå hur knäckt jag skulle vara om jag var i din situation med så många små. Det är klart att allt är hopplöst om man inte sover. Det är ett av våra mest grundläggande behov och används ju som tortyr i vissa delar av världen. Ja, å så av små barn då förstås..
Skämt å sido, jag känner verkligen med dig men har inga som helst råd bara en massa kramar.... Å om du vill komma iväg och prata allt utom barn så hänger jag på närsom!
Mars, jag handlade jättefina regnställ på lindex med stjärnor på (min favvo). Kostade väl tvåhundra per del tror jag. Fast jag såg att det fanns ganska många snygga turkosa 104:or byxor kvar på rea på lindex i Huskvarna. De kostade typ 75 kr. Det är billigt!
Vinteroverallerna köpte vi i samband med rean i våras så det kan nog vara idé att göra det med nu för sedan är det inte så mkt att välja på!