• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski

WIHOOO!! Ett kilo ner sedan onsdags.

Sammanlagd viktminskning -4 kg

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • godisanna
    Muminski skrev 2008-08-22 10:26:14 följande:
    WIHOOO!! Ett kilo ner sedan onsdags. Sammanlagd viktminskning -4 kg
    GRATTIS!
  • Hägris

Kolla i TS där står flera bra länkar.
    På KiF finns en skitbra folder läs den!

Lolilla skrev 2008-08-21 20:08:27 följande:
    Är det nån som har en länk till nån sida med listor på tillåten/otillåten mat typ? Någonting lättöverskådligt. Känner att jag de senaste dagarna har börjat tappa greppet och fuska Hade en jättebra länk förut där man kunde skriva in maten och få upp alla näringsvärden m.m men har slarvat bort den. Tror jag hittade den genom Dahlqists blogg, men har inte lyckats hitta den igen. *arg*
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Jag bad min karl köpa hallomi, fick till svar: men älskling det kan jag ju göra: Hållommig
    -det behövs inte köpas...

Han är faktiskt fantastisk på att göra "min mat" till mig och sin till honom helt frivilligt hur är era anhöriga? Min förra snubbe var skitjobbig och bara gnällde på min diet(Atkins då)

Men SUUUUUUUG!
  • godisanna

min kille tycker jag är lite jobbig med min mat.. men han blir mer och mer nyfiken. men han har inte viljan å sluta med cola å godis. så på den fronten försöker jag övertyga honom..

• Dame72

Min man äter samma som mig just nu. Men det gnälls lite. Han vill ha bröd. Osså undrade han vad som hände om han tar sig några öl i helgen...inte bra sa jag...
    Men jag lovade 2 veckor från början, sen får han börja lägga till lite mer kolisar. Tänkte mer GI-rivstart. Men det går så bra för mig så jag är mer lowcarb nu. Och jag vill verkligen fortsätta! Mår jättebra!

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Hägris

Haha min käkar godis och föröker låtsas att det är i smyg=) Fast han får göra som han vill bara han inte tjafsar med mig.. Ibland så vill han hellre ha min parmesanchips än sina dill
    och gräslök.

godisanna skrev 2008-08-22 11:45:21 följande:
    min kille tycker jag är lite jobbig med min mat.. men han blir mer och mer nyfiken. men han har inte viljan å sluta med cola å godis. så på den fronten försöker jag övertyga honom..
    Men SUUUUUUUG!
  • Dame72
    Muminski skrev 2008-08-22 10:26:14 följande:
    WIHOOO!! Ett kilo ner sedan onsdags. Sammanlagd viktminskning -4 kg
    Grattis!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
Svar på tråden LCHF tråden 3