• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Lolilla

Är det nån som har en länk till nån sida med listor på tillåten/otillåten mat typ? Någonting lättöverskådligt. Känner att jag de senaste dagarna har börjat tappa greppet och fuska Hade en jättebra länk förut där man kunde skriva in maten och få upp alla näringsvärden m.m men har slarvat bort den. Tror jag hittade den genom Dahlqists blogg, men har inte lyckats hitta den igen. *arg*

• Maddisen80
    Svar på #980
    Kattmor, det är inte mycke du äter till grönsaker tyvärr , japps så kan man känna när man sakna kolhydrater så känner du dig svimfärdig så tycker jag att du ska ta dit frukt .
  • Maddisen80
    Svar på #981
    fjällräven äter du kolhydrater såsom pasta ris, potatis då blir man sugen på sött efter maten
  • Fjällräven

Maddisen80: Äter ingenting sådant alls, inga kolhydrater förutom de som kommer från mejeriprodukter.

• Maddisen80

man ska ju dricka 2-3 liter om man äter mindre än 500 gr grönsaker 1-2 liter om man äter 500 gr grönsaker

Fjällräven skrev 2008-08-21 20:21:16 följande:
    Svar på #986Kanske är det som är boven...Får börja dricka mer och se vad som händer
  • Muminski

Halloj, Linda 1976, det var ett seriöst svar du fick

Jag har motstått frestelser i form av morotskaka och havreflarn som barnen bakat. Dutti mamma

I dag var jag med en vän på öppna förskolan och blev lite hungrig, där hade de lite fika och medan vännen fikade gott åt jag ostskivor med räkost på och det var mättande och såååå gott.. knäppt eller????

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Livshlädje

Jag gnällde häromdan på allt fett, och bristen på fräscha grönsaker - men idag kom jag på en till positiv sak med LCHF: Man blir aldrig så där panikhungrig - "får jag inte mat nu hugger jag huvudet av nästa människa som gör sig skyldig till att existera!!!"

Snarare får man ju en lite kurr- hälsning från magen "nu börjar det bli dags att stoppa i sig lite mat, men ingen brådska, jag kan vänta en stund till"!!!

Skönt!

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Maddisen80
    Svar på #990
    hejsan varför ska denna sida strula på kvällen för ;7 den hänger sig grr
Svar på tråden LCHF tråden 3