• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Linda1976
    Lalalong skrev 2008-08-22 17:05:23 följande:
    HägrisJa, det skulle jag ju kunna göra! Vad är det de heter nu igen? Har för mig att någon skrev att diastix hade utgått...
    Ketodiastix, gulvit liten kartong, bakom disk. Finns även nån som heter Ketodiaburstest, men de har jag aldrig provat.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Lalalong

Linda 1976
    Tack så hemskans mycket!
    Hittar inget på apotekets hemsida. Får hoppas att de har det inne och att de vet vad det är

• Linda1976
    Lalalong skrev 2008-08-22 18:31:02 följande:
    Linda 1976Tack så hemskans mycket!Hittar inget på apotekets hemsida. Får hoppas att de har det inne och att de vet vad det är
    De kan vara lite gnälliga, precis som om de knappt vill sälja det ibland. Fattar inte varför!! Men det är bara att stå på sig, har de itne hemma, så får de beställa!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Lalalong

Linda1976
    Mmm, jag känner det på mig på något sätt. Att de typ inte kommer vilja sälja. Antagligen eftersom det ses som "farligt" att banta med LCHF/Atkins o.s.v. och de vill väl inte uppmuntra till det förfärliga beteende. Och jag som är så jäkla feg och inte står på mig i sånna situationer. Åh vad jag önskade att jag hittade på apoteket.se så man kunde beställa hem det!!

• Linda1976

De finns inte på apoteket.se - jag har kollat.

Men herregud - det är bara att säga "såna ska jag ha!" - de har ju ingen aning om du är diabetiker eller vad som och verkligen behöver dem på riktigt sas...

Marsch iväg till apoteket och rapportera sen hur det gick. Man växer som människa av att göra sånt som tar emot lite! You go girl!

• Lalalong

Linda1976
    Nej, de gör ju inte det. Har också kollat... allt vad jag kan!
    Japp. Jag ska gå ner i morgon, trava rätt fram till disken och framföra mitt ärende. Ska dessutom stirra apotekaren i ögonen hela tiden med väldigt bestämd blick så hon inte vågar annat än att ta fram det

• Linda1976

BRA!! Och sen rapporterar du i tråden, det ska du ha klart för dig! Seså!! På dem bara

• Hägris

Du behöver inte berätta varför du ska ha dom, jag sa bara att jag skulle ha dom och hon hämtade bakom disken, inga konstigheter. Om det är jobbigt så säg att dom är till din polare med diabetes.. *S*

Lalalong skrev 2008-08-22 18:42:01 följande:
    Linda1976Nej, de gör ju inte det. Har också kollat... allt vad jag kan! Japp. Jag ska gå ner i morgon, trava rätt fram till disken och framföra mitt ärende. Ska dessutom stirra apotekaren i ögonen hela tiden med väldigt bestämd blick så hon inte vågar annat än att ta fram det
    Men SUUUUUUUG!
  • Livshlädje

Fick en framtidvision idag - ni vet hur man frågar folk först vad de heter och sen vad de jobbar med när man aldrig träffat dem förrut. Jag tror att vi snart oxå kommer fråga "och hur äter du?"! Det finns ju sjuttielva olika dietformer och alla former av vegetarianer och veganer och gud vet allt! Alltså, snart kommer maten på ens tallrik vara en vioktig del av vem man är! 

Och det tråkiga i kråksvängen är att LCHF:are kommer ses som egoister - om vi inte redan gör det. Eftersom kött är oekonomisk mat sett i ett globalt perspektiv, och hua, vi äter ju djur!

vad tror ni..?

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
Svar på tråden LCHF tråden 3