• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Fjällräven

Linda1976: Lät inte helt tokigt det heller! Måste testa det nästa gång
    Sitter nu och mumsar i mig lite jordnötsmör *mmmm*

• drömhus

Hej tjejer!

Jag har läst tråden rätt ofta fast inte kunnat svara då jag ofta numera surfar på min iPhone 3g. Det går inte att göra inlägg då! Skumt faktiskt... Vår stationära dator är på service och min sambos bärbara har varit ett mediacenter de senaste veckorna så jag har inte kunnat surfa. Men ikväll är sambon borta!

Jag kämpar på och går ned lite i vikt varje vecka. Mår toppen faktiskt.

Ska läsa ikapp nu!

Kram!

• Maddisen80
    Svar på #973
    Drömhus grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat, vad bra att du kunde ta sambons dator
  • JewelGirl

Har varit bortrest hos släkt och vänner i 6 dagar. Kom hem med 0.1kg minus så det gick ju bra trots att jag inte var lite strikt som hemma. Åt av en del godsaker men tog bara en lagom mängd beroende på hur "farligt" det var.

• kath

Kan man köra low carb om man ammar? Har testat atkins tidigare med toppen resultat men är lite tveksam nu när jag hel ammar. Kanske man kan köra gi?

• Socialen

kath: på KiF finns ett särskilt forum för gravida som äter LCHF, de kan säkert svara

• Maddisen80

Grattis till din viktminskning,det va ju bra jobbat,peppkramisar till idg

JewelGirl skrev 2008-08-21 09:11:34 följande:
    Har varit bortrest hos släkt och vänner i 6 dagar. Kom hem med 0.1kg minus så det gick ju bra trots att jag inte var lite strikt som hemma. Åt av en del godsaker men tog bara en lagom mängd beroende på hur "farligt" det var.
  • Kattmor
    Maddisen80 skrev 2008-08-20 20:37:27 följande:
    Svar på #952kattmor ,de är att du tömmer kroppen på kolhydrater och då blir man trött och hängig kan även få huvudvärk det beror ju på om du tränar väldigt hårt då kan man må bättre av vanlig mat ,men äter du tillräckligt med grönsaker?
    Jag tränar inte alls.

Grönsaker blir det bara liite av, jag går efter Skaldemans tabell som finn i hans bok.
    Det kan t.ex bli 2 små körsbärstomater & en liten bit salladsblad till maten.

Jag har sedan jag började äta såhär blivit väldigt yr i huvudet, om jag böjer mig ner lite & sen ställer mig upp så svimmar jag nästan, hör detta till också?
  • Fjällräven

Jag har börjat få sånt sötsug efter att jag ätit middag! Vad beror det på?
    Tycker inte att jag ändrat min kost någe speciellt sedan starten.

Tunna skivor stekt halloumi blir ju nästan som chips! Krispigt och salt

Svar på tråden LCHF tråden 3