• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Fru Filur

Min käre man äter det jag ställer framför honom... Och när "dieten" innebär att han får bacon & ägg till frukost så kunde han inte vara mer själaglad! :o)

• Dame72
    Fru Filur skrev 2008-08-22 12:30:47 följande:
    Min käre man äter det jag ställer framför honom... Och när "dieten" innebär att han får bacon & ägg till frukost så kunde han inte vara mer själaglad! :o)
    Skrattande
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Fragile Angel
    Muminski skrev 2008-08-22 10:26:14 följande:
    WIHOOO!! Ett kilo ner sedan onsdags. Sammanlagd viktminskning -4 kg
    Grattis .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fragile Angel

Jag mår skitbra nu när jag har slutat med kolhydrater och godis .

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Kattmor

Jag läste på kostdoktorn följande:

Ät gärna: Grönsaker som växer ovan jord (de som växer under jord innehåller mer kolhydrater).

Strax nedanför står det att man kan göra en sallad på morot & vitkål som förslag.

Jag blir inte riktigt klok på detta eftersom man inte får äta rå morot enligt Skaldeman, det finns bara kokt med i listan & det är ytterst lite man får äta av det....63gram kokt morot=6 gram kolisar.

Nån som har koll på detta?

• Muminski

Tack för era grattis. Det känns jättebra. Är ju snart i mål då jag ville gå ner runt 7 kg, men i ärlighetens namn behövs det mer eftersom jag inte är så vältränad som jag borde. Alltså viktmässigt är jag snart i hamn, men så återstår träning för att få fason på kroppsdelarna Men så länge diskbråcket bråkar får jag skynda långsamt.

Ang morötter har jag hört att råa är bättre än kokta.. man får nog laborera lite med det där tror jag.

Mannen äter kött och potatis, är smal som en sticka men är impad av mig Jag gör inga särskilda förändringar i kosten, när de äter pasta,ris etc kör jag broccoli brysselkål eller liknande. Gott som bara den.

I kväll tänkte jag faktiskt festa till det med lite morotsstavar och dip. Något gott vill jag unna mig, men inte spåra ut totalt.

Fragile Angel, kul att se dig här vännen. Skönt att du mår bättre!

• Kattmor

Kaiza

Ja jag har hört det samma, att råa är bättre!  Men ändå finns råa morötter inte ens med på Skaldemans lista, bara kokta!

Det är väldigt tvetydigt det här emellanåt, svårt att få grepp om vad som är ok & inte.

• Muminski
    Kattmor skrev 2008-08-22 14:33:49 följande:
    KaizaJa jag har hört det samma, att råa är bättre!  Men ändå finns råa morötter inte ens med på Skaldemans lista, bara kokta!Det är väldigt tvetydigt det här emellanåt, svårt att få grepp om vad som är ok & inte.
    Ja man får verkligen tänka lite själv och inte lita blint på allt som skrivs. Hur farligt kan lite morot vara liksom
  • Kattmor
    Muminski skrev 2008-08-22 14:34:55 följande:
    Ja man får verkligen tänka lite själv och inte lita blint på allt som skrivs. Hur farligt kan lite morot vara liksom
    Nä det är väl bara att chansa lite, men man vill ju absolut inte riskera att vågen stannar!!
  • Muminski
    Kattmor skrev 2008-08-22 14:37:43 följande:
    Nä det är väl bara att chansa lite, men man vill ju absolut inte riskera att vågen stannar!!
    Nej det vill man INTE Men med betoning på LITE,kan man chansa tycker jag.
Svar på tråden LCHF tråden 3