• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2008-08-22 19:39:00 följande:
    jag bad ju om ursäkt ju tyvärr ,så jag tog tillbaka fruktsnacket .
    Jo, men sen ger du ju Lalalong tipset IGEN, att äta frukt på helgerna, 2 inlägg efter ursäkten? Ursäkta (!) men jag förstår dig inte?
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Fjällräven
    Svar på #1060
    Lotta71 skrev 2008-08-22 19:42:40 följande:
    Ja, kan hända att det går att göra så? Har själv hållt på med Cambridgecuren huuur många ggr som helst. O när jag började äta "nåt litet" så spårade det ALLTID ur o jag åt en himla massa av allt!!!Men prova o se hur det går, det kan ju inte hända nåt Möjligen att du inte går ner, men då vet du ju det Berätta hur det går för jag är nyfiken !!
    Så var det för mig också, tog jag någe litet så tänkte jag att nu är det ändå kört för den här helgen så då kan jag lika gärna äta! Och sen var det bara å mata på.... :/
    Det är så skönt med det här sättet att äta, man får ett hälsosammare förhållande till maten. Lär sig lyssna på kroppen och äta bara när man är hungrig.

Och jag som köpte Ck för flera månader framöver....typiskt..Kanske kan kränga dom på tradera?
  • Linda1976

Oststänger! Gegga ihop riven ost (1 påse) 1 ägg och valfri krydda. Lägg ut i stänger på bakplåtspapper och grädda tills de är lite gyllenbruna och krispiga. Smarrigt att doppa i vitlöks-c f

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Läste nåt om parmesanchips?? HUR HUR HUR??????

maddisen: Du behöver inte be om ursäkt men jag undrar varför du tjatar om frukt? Man SKA inte äta frukt på LCHF förrän man är i princip i hamn, speciellt inte om man tampas med sockersug.

• Lotta71
    Fjällräven skrev 2008-08-22 19:50:14 följande:
    Svar på #1060Lotta71 skrev 2008-08-22 19:42:40 följande: Så var det för mig också, tog jag någe litet så tänkte jag att nu är det ändå kört för den här helgen så då kan jag lika gärna äta! Och sen var det bara å mata på.... :/Det är så skönt med det här sättet att äta, man får ett hälsosammare förhållande till maten. Lär sig lyssna på kroppen och äta bara när man är hungrig.Och jag som köpte Ck för flera månader framöver....typiskt..Kanske kan kränga dom på tradera?
    Vissa konsulenter köper tillbaka dem. Fråga om din gör det Om det inte var så längesedan så kanske? Trist att ha dem hemma liggandes bara. Men jag tar vanilj o jordgubb ibland bara för att de är så goda (inte nu med LCHF dock).Mina 3 barn tycker oxå det !
    Ut o njut av sommaren!
  • Maddisen80

jo men jag tänkte bara om hon träna så är de bra med frukt .

Linda1976 skrev 2008-08-22 19:52:52 följande:
    Läste nåt om parmesanchips?? HUR HUR HUR??????maddisen: Du behöver inte be om ursäkt men jag undrar varför du tjatar om frukt? Man SKA inte äta frukt på LCHF förrän man är i princip i hamn, speciellt inte om man tampas med sockersug. 
  • Linda1976

Nej, det är inte bra med frukt heller, vid träning - om man ska stanna i ketos.

• Lalalong

Oj, här var det många olika bud

Svarar alla som svarat mig... samtidigt typ

Det är just det att när jag har ätit något så har jag kännt att skitsamma... nu spelar det ingen roll. Och det har det förmodligen inte heller för det jag har ätit är inte det nyttigaste precis.
    Men om jag nu bestämmer mig från början att lör+sön är det lite kött och sås som gäller...
    Ja inte vet jag. Men jag _hoppas_ så mycket att det ska gå att göra så. För annars tror jag att jag kan anse mina XV pengar kastade i sjön.
    Kan ju dock säga att jag hade upptäckt XV lite senare (efter LCHF) så hade jag aldrig gått med på att äta soppor i typ ett halvår!
    Kommer självklart att skriva i tråden om hur det har gått och så.

• Maddisen80

inte om man ska stanna i ketos, men om jag få tala för mig själv äter jag lchf sen träna menyträning body toning sen direkt efter core sen spinning då blir jag helt svimfärdig

Linda1976 skrev 2008-08-22 19:56:39 följande:
    Nej, det är inte bra med frukt heller, vid träning - om man ska stanna i ketos.
Svar på tråden LCHF tråden 3