• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • lärjunge

Jag älskar våfflor mer (o sen amerikanska pankakor, o sen svenska plattor)... har en ny våffelgärn, den är bara ett par månader gammal... den är så bra :)

• Eleora

Ååååh, lät smarrigt. Ska jag nog överraska maken med i helgen!!!!! Med grädde och hallon!

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Dame72
    Eleora skrev 2008-08-28 13:08:16 följande:
    Ååååh, lät smarrigt. Ska jag nog överraska maken med i helgen!!!!! Med grädde och hallon!
    De va inte så himla gott
    Men om jag hade tinat lite hallon och lagt på hade det säkert smakat mkt bättre.
    Sen fick jag nog inte kokosen så malen som jag borde. Hur får man till det tro? Har en stavmixer med en tillsats där jag häller ner kokkosen och sen trycker på en knapp och det vispar runt, malet blev det men inte tillräckligt. TIPS någon?
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Eleora
    Dame72 skrev 2008-08-28 13:09:49 följande:
    De va inte så himla gott Men om jag hade tinat lite hallon och lagt på hade det säkert smakat mkt bättre.Sen fick jag nog inte kokosen så malen som jag borde. Hur får man till det tro? Har en stavmixer med en tillsats där jag häller ner kokkosen och sen trycker på en knapp och det vispar runt, malet blev det men inte tillräckligt. TIPS någon?
    Hmmmmmmmm......trist. Jag kan tänka mig att matberedare kanske funkar?
  • Dame72
    Eleora skrev 2008-08-28 13:11:58 följande:
    Hmmmmmmmm......trist. Jag kan tänka mig att matberedare kanske funkar?
    Har en sån, ett stort schabrak. Tror du kokos håller sig i malen form ett tag. Så man kan mala till rejält när man ändå håller på. Å andra sidan, jag tror den här lilla saken funkar på samma sätt, men i mindre form bara...
  • Eleora
    Dame72 skrev 2008-08-28 13:13:48 följande:
    Har en sån, ett stort schabrak. Tror du kokos håller sig i malen form ett tag. Så man kan mala till rejält när man ändå håller på. Å andra sidan, jag tror den här lilla saken funkar på samma sätt, men i mindre form bara...
    Ja, det borde väl hålla sig malet? Hmmm.....du kan ju alltid lägga det i en plastpåse och slå på den med en stor slägga.
  • Dame72
    Eleora skrev 2008-08-28 13:18:26 följande:
    Ja, det borde väl hålla sig malet? Hmmm.....du kan ju alltid lägga det i en plastpåse och slå på den med en stor slägga.
    Jo, då får jag ju lite motion samtidigt
  • Eleora
    Dame72 skrev 2008-08-28 13:19:20 följande:
    Jo, då får jag ju lite motion samtidigt
    Hehe
  • Dame72

Usch....jag mår urk...men det kan ha varit den vispade grädden jag hade på pannkakorna. Kan ha blivit för mkt av "icketillagadgrädde". Iom att det är i receptet också.
    Får testa dom med bara hallon nästa gång. Och som lite mer lyxrätt, inte som frukost

• Lotta71
    Dame72 skrev 2008-08-28 13:41:28 följande:
    Usch....jag mår urk...men det kan ha varit den vispade grädden jag hade på pannkakorna. Kan ha blivit för mkt av "icketillagadgrädde". Iom att det är i receptet också. Får testa dom med bara hallon nästa gång. Och som lite mer lyxrätt, inte som frukost
    Jag mådde oxå illa av demFundersam Tyckte de var nästan äckliga...
    Men jag som är en sån pannkaksgris uppfann ett recept med "riktig" pannkaka. Tyckte de var MYCKET godare än kokosen...nästan som äkta pankisarRäcka ut tungan
    Har bara gjort det en gång så det kanske går att förbättra med tex 2 ägg, men har bara än så länge gjort det en gång. Jag ska lägga in det nu i vår recepttråd så får ni prova!
Svar på tråden LCHF tråden 3