• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Dame72
    Lotta71 skrev 2008-08-28 15:03:14 följande:
    Jag mådde oxå illa av dem Tyckte de var nästan äckliga...Men jag som är en sån pannkaksgris uppfann ett recept med "riktig" pannkaka. Tyckte de var MYCKET godare än kokosen...nästan som äkta pankisarHar bara gjort det en gång så det kanske går att förbättra med tex 2 ägg, men har bara än så länge gjort det en gång. Jag ska lägga in det nu i vår recepttråd så får ni prova!
    Dom får jag testa istället nån dag. Tack!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • leende guldbruna

ja så var kyrkans medarbetar dagar över . men det var inte så mycket frestelser som jag trodde det skulle va.
    "fuskade " lite när de andra åt efterätt å kakor så åt jag frukt.tur jag hade med mig det. idag fick jag hoppa över lunchen å gå på stan ist,det bjöds på chili con carne,våga inte chansa. blev kebab sallad ist. har stått still lite igen, men jag har ju inte mått så bra å därmed inte ätit ordentligt.

trevligt å läsa om allt ni varit med om.spec simningen

Imorgon åker fam iväg å bor på hotell å myser,blir nog kebab sallad då oxå.å då ska vi bubbla lite.vi får inte med mellan killen bara.
    men det e helt otroligt så bra denna diet funkar -jag har inte varit SUGEN ni vet så där så man kan döda ngn för å få en choklad bit. nä inte en enda gång.känns jättebra. bara mitt ryggonda ville släppa

• Bobbenn

Blev ingen pannkaka, nu står moussakan i ugnen

Var och en blir salig på sin tro
  • Bobbenn

Vilka kryddor e ok? Tycker det är socker och glutamat i allt

Socker i majonäs, ok iaf??

• Muminski

Men i majonnäs ska det ju inte vara socker.

Jag har såååå ont i magen. Det står helt still och det gör ONT!! Hur ska jag få fart på tarmarna igen?? Hur gör ni??

Jag är sugen på att äta knäckebröd så jag får i mig lite fibrer men kanske finns det bättre tillvägagångssätt?

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Bobbenn
    Muminski skrev 2008-08-28 18:23:54 följande:
    Men i majonnäs ska det ju inte vara socker.Jag har såååå ont i magen. Det står helt still och det gör ONT!! Hur ska jag få fart på tarmarna igen?? Hur gör ni??Jag är sugen på att äta knäckebröd så jag får i mig lite fibrer men kanske finns det bättre tillvägagångssätt?
    Jo jag kollade igenom nästan alla märken och det står socker

Jag åt på tok för mkt mousakka
  • Maddisen80
    Svar på #1365
    idag har jag ätit vit fisk, zuchinni och spenat ,min mage säger ifrån ,undra varför?
  • Muminski
    Bobbenn skrev 2008-08-28 18:28:19 följande:
    Jo jag kollade igenom nästan alla märken och det står socker Jag åt på tok för mkt mousakka
    Va?? Men oj..det hade jag inte trott. När man gör egen har man inget socker.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Bobbenn
    Muminski skrev 2008-08-28 18:35:58 följande:
    Va?? Men oj..det hade jag inte trott. När man gör egen har man inget socker.
    Jag vet inte hur man gör egen tyvärr, har inte tid heller med en liten
  • Dame72
    Muminski skrev 2008-08-28 18:23:54 följande:
    Men i majonnäs ska det ju inte vara socker.Jag har såååå ont i magen. Det står helt still och det gör ONT!! Hur ska jag få fart på tarmarna igen?? Hur gör ni??Jag är sugen på att äta knäckebröd så jag får i mig lite fibrer men kanske finns det bättre tillvägagångssätt?
    Linfrö? Massor med vatten. Annars är det ju lite svårt. Katrinplommon är väl inte att rekommendera
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
Svar på tråden LCHF tråden 3