• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Lotta71
    Bobbenn skrev 2008-08-28 18:28:19 följande:
    Jo jag kollade igenom nästan alla märken och det står socker Jag åt på tok för mkt mousakka
    Jodå, i min Findus äkta majonnäs finns det socker! Det är inte mycket man hittar utan socker i dagens läge tyvärr
  • Knytets

Jorå, de va flaskor...
    o jag gick ner till dagen efter och ytterligare en dag.. nu har det dock stannat av så jag står o stampar på samma vikt sen i tisdags.... hoppas det kommer igång snart igen...

valde ett halvtorrt vin, och det drack jag 2 flaskor av, sen 2 glas på krogen av "husets vita" utblandat med lite sprite... o t o m de gick bra.
    Men då hade jag laddat ordentligt under dagen och kvällen med fettig mat... kan vara de som vägde upp delvis också

Lotta71 skrev 2008-08-27 22:34:43 följande:
    Hm, de här vinarna, är det glas eller flaskor??Låter som flaskor... O det är inte särskilt troligt att du kan dricka  det o ändå minska i vikt, eller ens hålla vikten...
  • Knytets

fast grundar man bra med fet mat under dagen så e man ju inte ens lättpåverkad... herre min jesus... jag har inte druckit på flera år mer än typ 1 smirnoff ice, och brukar väl bli rätt så packad på typ 4-5 flaskor smirnoff, men efter 2½ flaska så va jag inte ens spec. full...
    Glad i hatten, men absolut inte packad...

Kenzie skrev 2008-08-28 11:49:27 följande:
    Ja alltså det är väl kanske inte superbra att smälla i sig flera flaskor under en kväll (speciellt eftersom man blir så mycket mer lättpåverkad utan kolhydrater i kroppen) men min kropp klarar iaf av att jag blir berusad. Somliga kanske är mer känsliga än andra och viktnedgången kan tillfälligt stanna av. Men man kommer inte ur ketos.
  • lärjunge

45 min motionsimning ikväll, 15 min bubbelpool

Imorron, kl 6.30-7.30 motionsim... hoppas dom har öppet där bubbelpoolen finns, så jag kan vara där från 7.30-7.45 och sen byta kläder och hem till maken o sonen... sen kan maken åka till jobbet

• godisanna

Kaiza: dom säger att kokosfett ska smörja tarmen och det ska komma ut lättare..

Lotta71: har precis ätit pannkakorna. Jätte goda! nästan ingen skillnad från vanliga ju. 5 av 5 toast.

• Linda1976
    ThisIsMe skrev 2008-08-28 21:19:39 följande:
    Ni som äter enligt lchf, vad tycker och tänker ni om produkten ReduMax? www.halsoklubben.se/15/page.asp&...
    Jag tror inte att det funkar i nån större omfattning.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Lotta71
    godisanna skrev 2008-08-28 21:32:31 följande:
    Kaiza: dom säger att kokosfett ska smörja tarmen och det ska komma ut lättare..Lotta71: har precis ätit pannkakorna. Jätte goda! nästan ingen skillnad från vanliga ju. 5 av 5 toast.
    Vad kul att det inte bara var jag som inbillade mig att de var goda ! Skönt att kunna äta goda pankisar o grädde
  • Dame72

Gjorde vanliga pannkakor till ungarna, och det var svårt att hålla fingrarna i styr
    Letade förtvivlat efter fiberhusk i affären, utan framgång. Hur mkt kolhydrater är det i det per 100g. Fanns nåt annat som hade ung 8 g tror jag. Minns inte namnet dock. Stod på hyllan för glutenfritt och sånt.

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Bobbenn

Käkade reduxin ett tag. Vet inte om det funkade men smalare blev jag

Var och en blir salig på sin tro
Svar på tråden LCHF tråden 3