• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Maddisen80

okis det är ju jätttebra, tacogratäng hur gör du den ?

lärjunge skrev 2008-08-29 19:48:23 följande:
    det brukar vi ha på fredagar, om inte LCHF tacogratäng :)
  • Bobbenn

10+?

Var och en blir salig på sin tro
  • Maddisen80
    Svar på #1428
    lärljunge tackar så mycket,tyvärr kan jag inte äta de pga är laktosintolerant och tål inte heller mjölkprotein ,men kanske gå med sojayoghurt jag få prova
  • JewelGirl

Tacogratängen är god! Jag äter den med en fräsch sallad till och maken kompletterar med några nachochips.

Ikväll gjorde jag en laddning med ägg- och baconmuffins från Airams matblogg. Hade även i lite schallottenlök som inte är med i orginalreceptet och det blev gott.

Airam är ju bara min idol just nu Har hittat en massa gottegott och ska testa ytterligare ett recept under helgen.

Vikten står lite still just nu. Men jag var sjuk hela förra veckan och unnande mig lite Ben&Jerry-glass mot halsont så jag får skylla mig själv men gick inte upp något så jag är nöjd.

• Maddisen80
    Svar på #1430
    Jewelgirl undra om man kan ha sojayoghurt istället för creimfraiche??? För jag tål inte laktos eller laktosfria produkter
  • JewelGirl

Maddisen: Nja, inte youghurt istället för creme fraiche... Det tror jag inte på.

• Maddisen80

okis då får jag hoppa över gratängen ,för i laktosfria mejeriprodukter är de mjölkprotein

JewelGirl skrev 2008-08-29 20:24:36 följande:
    Maddisen: Nja, inte youghurt istället för creme fraiche... Det tror jag inte på.
  • Muminski
    Maddisen80 skrev 2008-08-29 20:22:16 följande:
    Svar på #1430Jewelgirl undra om man kan ha sojayoghurt istället för creimfraiche??? För jag tål inte laktos eller laktosfria produkter
    Det finns ju en cremefraiche som är sojabaserad. Smakar som vanlig CF.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Maddisen80

Gör det .vart då ? För citygross har bara laktosfri creimfraiche det innehåller mjölkprotein

Muminski skrev 2008-08-29 20:27:45 följande:
    Det finns ju en cremefraiche som är sojabaserad. Smakar som vanlig CF.
Svar på tråden LCHF tråden 3