• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • lärjunge

Godmorgon! Imorse steg jag upp kl 6:00 (trots att kroppen vill att jag sover en halvtimme till), packade min simväska, tog cykeln ut från balkongen o cyklade till Maserhallen. Då kom jag dit 5min tidigt men det gör inget. Så dom öppnade 6:30 och jag simmade tills kl 7:10 och gjorde 20 längder. Sen cyklade jag hem och tog en kopp kaffe. Åt en banan på vägen hem, på cykeln. Åt inget innan simningen, var inte så sugen.

Jag stog på vågen imorse efter jag var på toa, och blev SÅ överraskade - 120 kg står det! 8 kg i en månad?!? Wow! All äran till Gud! Han ger mig kraft att fortsätta och han belönar mig med viktnedgång!

Hoppas ni alla har en trevlig helg! Nu får min kropp vila inför nästa veckas alla simmningen :D

• Kenzie
    Knytets skrev 2008-08-28 21:10:05 följande:
    fast grundar man bra med fet mat under dagen så e man ju inte ens lättpåverkad... herre min jesus... jag har inte druckit på flera år mer än typ 1 smirnoff ice, och brukar väl bli rätt så packad på typ 4-5 flaskor smirnoff, men efter 2½ flaska så va jag inte ens spec. full...Glad i hatten, men absolut inte packad...
    Dom flesta jag vet som äter lchf är mer lättpåverkade på denna kost än innan. Jag själv känner rejält efter ett par glas vin, tidigare krävdes det iaf en flaska. Och då grundar jag ordentligt med bra mat innan jag dricker.
  • Bobbenn

frukost fil/lite hallon & ost rullar med rökt rådjursbog, kaffe
    r det ok tro?

Var och en blir salig på sin tro
  • Lotta71
    Dame72 skrev 2008-08-28 21:54:04 följande:
    Gjorde vanliga pannkakor till ungarna, och det var svårt att hålla fingrarna i styr Letade förtvivlat efter fiberhusk i affären, utan framgång. Hur mkt kolhydrater är det i det per 100g. Fanns nåt annat som hade ung 8 g tror jag. Minns inte namnet dock. Stod på hyllan för glutenfritt och sånt.
    Fiberhusk har 0 g kolisar så det är ju suveränt Det står iaf på Maxi bland det glutenfria. En liten ljusgul påse....
  • Hägris

fiberhusk,linfrö eller psyllium mot trög mage, och som någon sa kokosfett smörjer bra=)

Jag ska hålla tenkoll på vad jag äter ett tag för jag tycker inte att jag går ner som jag ska, fast jag fick mens för andra ggn på tre v oxå så jag är tydligen helt i ofas..

Finns plättarna i recepten??

• Lotta71
    Hägris skrev 2008-08-29 12:55:32 följande:
    fiberhusk,linfrö eller psyllium mot trög mage, och som någon sa kokosfett smörjer bra=) Jag ska hålla tenkoll på vad jag äter ett tag för jag tycker inte att jag går ner som jag ska, fast jag fick mens för andra ggn på tre v oxå så jag är tydligen helt i ofas..Finns plättarna i recepten??
    Ja, jag har slängt in dem där !
  • Hägris
    Svar på #1401
    så bra måste nog prova till middag =)
  • Hägris
    Svar på #1401
    det fanns inte fiberhusk på ica här, var det bara psyllium eller är det något mer? om jag mal psyllium borde det funka?
  • Hägris

*blir galen*

MÅSTE få plättar med grädde och hallon till middag!!''

Kan man ta vanligt psullium utan att mala?? gissa på =)

• Hägris

psyllium går inte sönder i min minihack ... men nu hackar jag med vatten i ... det får bli som det blir mao... *sur*

Svar på tråden LCHF tråden 3