• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski

Hoho...

Hur går det för er??

Grattis till er som gått neråt och är ståndaktiga mot helg gottandet

Viktmässigt står jag nu stilla...det är trist!! Däremot så kommer jag i mer och mer smaliskläder. Underbart!

Igår var jag ute på fest, första gången på 2 år faktiskt. Drack 3 light cider, vet absolut inga värden för dem men tänkte att de nog är bättre än den vanliga cidern. Det blev ingen jättebaluns utan lagom trevligt

Inatt testade jag om jag "ramlat" ur ketosen och det fanns inga ketoner kvar i urinet.

I morse tog jag en riktigt lång promenad i hastigt tempo, så hastigt som onda ryggen tillät. Detta på fastande mage och sedan gick jag ner i gymet i källaren och körde ett pass. Min tanke var att köra slut på kolydraterna och jag lyckades för efter någon timma blev stickan mörkt lila igen

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Bobbenn
    Hägris skrev 2008-08-31 14:24:21 följande:
    Svar på #1452väger mig inte alls.. men jag ser och känner att det blir skillnad
    Så gjorde jag oxå förut men blev inte peppad av det för inget hände, men nu J....r
    Var och en blir salig på sin tro
  • lärjunge

Kaiza -

Det går superbra! -8 kg sedan 1:a augusti

Kram, Heather

• Bobbenn
    lärjunge skrev 2008-08-31 16:45:45 följande:
    Kaiza -Det går superbra! -8 kg sedan 1:a augusti Kram, Heather
    Hur mkt tränade du nu igen?

Jag hoppas kunna börja på gym igen efter 13 september om jag får grönt på efterkontrollen. JIPPI
  • leende guldbruna

har varit å köpt cocos fetter men jag tog den billiga 95 kr .är det ngn som vet vad det var för skillnad? hon på hälso kosten visste inte å den andra burken kostade 218 kr.

jag tog en glasburk med brun etikett.
    det amakar iaf inget så jag tar det på allt jag äter där det inte ingår smör. få se om det blir lättare nu.
    fortf sur för att killen går ner mer än mig fast han äter fett och MASSA kolhudrater.

lycka till alla tjejjor!! för visst e det inga grabbs som hänger här....

• Bobbenn
    leende guldbruna skrev 2008-08-31 17:01:14 följande:
    har varit å köpt cocos fetter men jag tog den billiga 95 kr .är det ngn som vet vad det var för skillnad? hon på hälso kosten visste inte å den andra burken kostade 218 kr.jag tog en glasburk med brun etikett. det amakar iaf inget så jag tar det på allt jag äter där det inte ingår smör. få se om det blir lättare nu.fortf sur för att killen går ner mer än mig fast han äter fett och MASSA kolhudrater. lycka till alla tjejjor!! för visst e det inga grabbs som hänger här....
    Min man väger mkt mindre än mig och han tränar och har massa muskler

Vad har ni cocosfett till?
  • JewelGirl

Kokosfett är ett enkelt sätt att få i sig mer fett. Man har det i te eller kaffet till exempel som vanligtvis inte är fett alls.
    Sen kan man säkert göra annat med kokosfettet oxå men det är vad jag använder det till.

Pass på bara! För mycket fett (vilket som) och man kan få diarre.

• leende guldbruna
    Bobbenn skrev 2008-08-31 17:27:36 följande:
    Min man väger mkt mindre än mig och han tränar och har massa muskler Vad har ni cocosfett till?
    det ska tydligen smörja så 2: an får lättare (du vet ,hmmm)
    och så ska man ju äta mycket fett å då e det ett nyttigt fett å tillsätta som inte smakar ngt.inte så lätt att sitta å äta smör direkt ur pkt
  • leende guldbruna
    JewelGirl skrev 2008-08-31 17:35:44 följande:
    Kokosfett är ett enkelt sätt att få i sig mer fett. Man har det i te eller kaffet till exempel som vanligtvis inte är fett alls. Sen kan man säkert göra annat med kokosfettet oxå men det är vad jag använder det till.Pass på bara! För mycket fett (vilket som) och man kan få diarre.
    vilket kokos fett använder du??
  • leende guldbruna
    Muminski skrev 2008-08-31 14:53:05 följande:
    Hoho...Hur går det för er??Grattis till er som gått neråt och är ståndaktiga mot helg gottandet Viktmässigt står jag nu stilla...det är trist!! Däremot så kommer jag i mer och mer smaliskläder. Underbart!Igår var jag ute på fest, första gången på 2 år faktiskt. Drack 3 light cider, vet absolut inga värden för dem men tänkte att de nog är bättre än den vanliga cidern. Det blev ingen jättebaluns utan lagom trevligt Inatt testade jag om jag "ramlat" ur ketosen och det fanns inga ketoner kvar i urinet. I morse tog jag en riktigt lång promenad i hastigt tempo, så hastigt som onda ryggen tillät. Detta på fastande mage och sedan gick jag ner i gymet i källaren och körde ett pass. Min tanke var att köra slut på kolydraterna och jag lyckades för efter någon timma blev stickan mörkt lila igen
    Men vad roligt med fest!! jag var bort bjuden men jag isolerar mig fortf ,fast jag inte e sugen så vet man inte vad det e för frestelser när man e borta.
    Ja spriten går inte alls med mina morfin tabl, så jag får vänta, annars känns det bra ska väga mig imorgon,tror inte jag gått ner så mycket denna v.0,8 eller ngt sånt.
Svar på tråden LCHF tråden 3