• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Bobbenn

jag har haft cc men den gick sönder föra veckan Ledsen ska beställa en ny idag. älskar den. kan träna, se tv och ha koll på dottern på en gång. brukar köra 1 timme, 4 dagar i veckan

Var och en blir salig på sin tro
  • ric69

Ni kan pröva att fettladda innan era träningspass!
    Då äter ni helt enkelt er LCHF-måltid.

Kolhydratsladdning är nästan ur tiden helt. Skillnaden
    är dock att stora killar/tjejer i idrottvärlden tar
    till en del kolhydrater för att orka lite mer.

Tala om hur er energi är förhållande till innan, ni
    började med Lchf.

• Bobbenn

Jag äter absolu inte innan träning. Senast 3 timmar innan annars får jag FET håll

• Dame72

Jag kör ingen hård träning, men när jag började med LCHF för 3 veckor sen kände jag mig jättematt i musklerna. Idag tycker jag inte det är nån större skillnad. Energin är mer jämn. Tidigare kunde jag känna mig pigg men snabbt ner i en svacka. Dipparna känner jag inte av längre, men å andra sidan inte heller topparna

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Bobbenn
    Vilket jordnötssmör är ok och vart finns det?
  • lärjunge
    ric69 skrev 2008-09-01 13:06:42 följande:
    Ni kan pröva att fettladda innan era träningspass!Då äter ni helt enkelt er LCHF-måltid.Kolhydratsladdning är nästan ur tiden helt. Skillnadenär dock att stora killar/tjejer i idrottvärlden tartill en del kolhydrater för att orka lite mer.Tala om hur er energi är förhållande till innan, nibörjade med Lchf.
    Hej du! Det var länge sen ;) Är du en supporter av LCHF nu? Förrut var du väldigt emot kosten...
  • Dame72
    lärjunge skrev 2008-09-01 14:10:18 följande:
    Hej du! Det var länge sen ;) Är du en supporter av LCHF nu? Förrut var du väldigt emot kosten...
    Det tror jag inte han är, men jag tycker det vore kanon om det fanns en person med i tråden som är insatt i kroppens fysiologi osv. Mkt såna frågor kommer upp, ivarjefall hos mig.  Tycker det är bra att kunna bolla saker med folk som dels är LCHF fanatiska, äter LCHF som en del av sin viktnedgång men inte har det som ren livsstil och sen folk som kanske mest ser det negativa. Just för att man skall få mer perspektiv på sin kropp, sitt ätande osv. Vi som håller till här och är överviktiga behöver ju inte bara jobba med kosten utan även med psyket, eller hur? Varför blev vi överviktiga?
    Nån som håller med?
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Bobbenn

Jag skyller min mage på min dotter Tur hon är så söt

• lärjunge
    Dame72 skrev 2008-09-01 14:17:13 följande:
    Det tror jag inte han är, men jag tycker det vore kanon om det fanns en person med i tråden som är insatt i kroppens fysiologi osv. Mkt såna frågor kommer upp, ivarjefall hos mig.  Tycker det är bra att kunna bolla saker med folk som dels är LCHF fanatiska, äter LCHF som en del av sin viktnedgång men inte har det som ren livsstil och sen folk som kanske mest ser det negativa. Just för att man skall få mer perspektiv på sin kropp, sitt ätande osv. Vi som håller till här och är överviktiga behöver ju inte bara jobba med kosten utan även med psyket, eller hur? Varför blev vi överviktiga? Nån som håller med?
    Ja jag kommer att gå på en liten grupp lokalt som är på min VC, som håller varje vecka ett möte, som pratar om mentalt, varför man är överviktig, osv i 12v o sen ger dom förslag på hur man ska lägga om kosten, väldigt kolhydratsnål, sa sjuksköterskan o hon tyckte det skulle bli bra med någon som kör LCHF i gruppen. Det börjar i Oktober... tror jag hinner tills *nästan* 100 kg strek på vågen tills dess.

/Heather
    128/120/75 kg
  • Muminski
    Bobbenn skrev 2008-09-01 14:21:30 följande:
    Jag skyller min mage på min dotter Tur hon är så söt
    Skyller min på sonen

Har inte så många kilo att gå ner men det är sååååå irriterande med magen. Om det inte bättrat sig om ett år ringer jag kirurgen alltså!!

Energinivån i kroppen är helt inakt trots att jag inte äter kolisar. Känner mig pigg energis och orkar prestera hårt fysiskt utan att känna mig matt. Jag tror dock att jag äter lite mer grönsaker än man ska, men jag mår bra av det och det är gott.

Leende: Hur är det med ryggen?? Här är det ONT. Äter oxå de där tabletterna och de gör ef inte mycket nytta. Tränar mycket, får akupunktur och promenerar ofantligt mycket i svindyra mbt skor..ändå blir jag i bättre Så jobbigt.

Skulle ju jobbat parallelt med studier men det blir det inget med, trist och fattigt värre. Har inte råd att smaska på biff och oxfilé då

Simning är underbart men katastrof för min hy. Jag får blemmor som infekteras. usch!!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden LCHF tråden 3