• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • JewelGirl

Jag använder det i silverpaket från mataffären. Ska dock köpa det i hälsokost nästa gång. Vet inte skillnaden men ska ändå pröva det lite dyrare.

• teek taak
    Bobbenn skrev 2008-08-31 11:58:38 följande:
    Hur ofta väger ni er? Jag har tappat 1 kilo på minre än 1 vecka, TJOHOO
    Jag väger mig inte längre. Använder ett måttband istället. Eftersom LCHF är en kost som bygger muskler så är det bäst med att mäta med måttbandet än med vågen. Vågen säger inte mycket då.
  • teek taak
    Bobbenn skrev 2008-08-31 17:27:36 följande:
    Min man väger mkt mindre än mig och han tränar och har massa muskler Vad har ni cocosfett till?
    Om du har tillräckligt med fett i maten behlver du inte cocosfett. Men en del hävdar att cocosfett snabbar på viktminskingen. Jag brukar steka i cocosfett men aldrig haft det i kaffet.
  • teek taak
    JewelGirl skrev 2008-08-31 17:44:44 följande:
    Jag använder det i silverpaket från mataffären. Ska dock köpa det i hälsokost nästa gång. Vet inte skillnaden men ska ändå pröva det lite dyrare.
    Det fett i silverpaketet är inte rent cocosfett har jag fått för mig.
  • lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-08-31 16:50:01 följande:
    Hur mkt tränade du nu igen?Jag hoppas kunna börja på gym igen efter 13 september om jag får grönt på efterkontrollen. JIPPI
    Jag simmar 1-1,5h per dag, måndag till fredag. Började för snart 1v sen med sånt träning och det är underbart för hela kroppen. Jag simmar typ 20-25 längder i en timme. 2 ggr per vecka är det vattengympa i 1h
  • leende guldbruna
    JewelGirl skrev 2008-08-31 17:44:44 följande:
    jaha funkar det??

har hört att det skulle jag absolut inte köpa :-O
    ja du ser man ska inte tro på allt man hör.men det e så svårt att sålla bland all info.
  • teek taak

Jag tränar inte. Med lchf behöver man inte träna för att gå ner i vikt. LCHF är den kost som gör att kroppen "äter upp" sitt eget fett och bygger muskler istället. Men det betyder inte att träning inte är bra. Folk som lider av fetma bör inte slita sin kropp med träning. Först skall man gå ner i vikt med LCHF och sedan börja smått med träningen.

• Bobbenn
    teek taak skrev 2008-08-31 17:46:50 följande:
    Jag väger mig inte längre. Använder ett måttband istället. Eftersom LCHF är en kost som bygger muskler så är det bäst med att mäta med måttbandet än med vågen. Vågen säger inte mycket då.
    Ja det är ju sant
    lärjunge skrev 2008-08-31 17:52:58 följande:
    Jag simmar 1-1,5h per dag, måndag till fredag. Började för snart 1v sen med sånt träning och det är underbart för hela kroppen. Jag simmar typ 20-25 längder i en timme. 2 ggr per vecka är det vattengympa i 1h
    WOW du är verkligen duktig
    Var och en blir salig på sin tro
  • Bobbenn

Jag ska ner till 62 kilo och har ingen grav övervikti direkt. Bara tråkig mamma dallrig mage och lite extra "love handles"

Var och en blir salig på sin tro
  • teek taak
    Bobbenn skrev 2008-08-31 17:59:58 följande:
    Jag ska ner till 62 kilo och har ingen grav övervikti direkt. Bara tråkig mamma dallrig mage och lite extra "love handles"
    De kommer att försvinna med lchf men du ska ha tålamod. Sen så anser jag inte lchf är en bantningsmetod, den är en livsstil. Tro mig, den som äter lchf kommer inte att ha en annan kost än lchf även om man gör avbröt då och då
Svar på tråden LCHF tråden 3