• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Bobbenn

Fast tränar man mkt förbränner du ju mer och då gör det inget om du äter mer heller. För att gå ner måste du ju förbränna mer än du stoppar i dig

Var och en blir salig på sin tro
  • Fiafiber

Hänger på här om jag får

Har kört lchf i 2veckor och gått ner ca 8kg (inte vägt mig på 3dgr), älskar metoden och tycker det är kul att det går så fort trots att jag proppar i mig godsaker.
    Motionen som hinns med är att springa efter barnen, känner mig inte redo för gymsalar eller badhus än, men det kommer.

Cactuz, kika på ts länkar så får du svar på dina frågor.
    Forumet på http://kolhydrater.ifokus.se/ har massa tips, och här är en bra översikt över vad du får äta http://www.kolhydratiker.se/dokument/LCHF.pdf

♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
  • teek taak
    lärjunge skrev 2008-09-01 16:30:11 följande:
    Jag är ***kraftig övervikt***! Var 128 kg och är 128 kg. Simning och hundpromenader sliter inget alls. Man kan ju träna när som helst, och vattengympa och motionsim är det bästa för oss supertjocka. teek taak skrev 2008-09-01 15:48:22 följande:
    Hehe ... jag har inte nämnt något om simning och lugna promenader med hundar. Vad jag menade var att hård träna så som att ta raska promenader eller styrketräna. Jag tror inte det är bra för feta för jag själv var fet och vet hur slitande träningen blir när man har en massa övervikt. Nu när jag har bara 10 kg till önskad vikt (tack vare lchf) så rör jag mig mer nu utan att känna obehag som jag gjorde förr i form av ont i knäna, i ryggen och den hunger jag fick efter varje träning. Lchf är den kost som normaliserar hormonerna och som du vet så är det hormonerna som styr hunger och mättnadskänslorna.
  • teek taak
    Bobbenn skrev 2008-09-01 17:23:48 följande:
    Fast tränar man mkt förbränner du ju mer och då gör det inget om du äter mer heller. För att gå ner måste du ju förbränna mer än du stoppar i dig
    Man går inte ner i vikt med träning, man bygger muskler helt enkelt.
  • teek taak
    ric69 skrev 2008-09-01 17:07:15 följande:
    teek taak skrev 2008-09-01 15:50:59 följande:
    Kolhydratsladdning är nästan ur tiden helt. Skillnadenär dock att stora killar/tjejer i idrottvärlden tartill en del kolhydrater för att orka lite mer.Berätta för mig, teek taak vad som kommer att hända OM duäter ca 50 gram kolhydrater 2-3 timmar innan träning!?Du säger att LCHF inte behöver mer än fett - Varför?
    LCHF består av protien och fett och inte bara fett. Nej man behöver inte kolisar för att kunna ladda inför träningen. Det räcker med att ladda med fett för fett gör oss mätta längre än när man får i sig kolisar. Jag själv är känslig mot kolisar och kan inte äta 50 gr. Även om jag kommer gå ner alla övervikts kilon så kommer jag att fortsätta att jaga bort kolisarna.
  • Bobbenn
    Fiafiber skrev 2008-09-01 17:24:59 följande:
    Hänger på här om jag får Har kört lchf i 2veckor och gått ner ca 8kg (inte vägt mig på 3dgr), älskar metoden och tycker det är kul att det går så fort trots att jag proppar i mig godsaker.Motionen som hinns med är att springa efter barnen, känner mig inte redo för gymsalar eller badhus än, men det kommer. Cactuz, kika på ts länkar så får du svar på dina frågor.Forumet på kolhydrater.ifokus.se/ har massa tips, och här är en bra översikt över vad du får äta www.kolhydratiker.se/dokument/LCHF.pdf
    Hur går alla ner så mkt?? Vad äter du på en dag?

GRATTIS förresten
  • Bobbenn
    teek taak skrev 2008-09-01 17:26:26 följande:
    Man går inte ner i vikt med träning, man bygger muskler helt enkelt.
    Även om du inte tränar muskler utan bara konditionspass? För jag gick ner 10 kilo på 1 månad (innan min dotter) av att träna och praktiskt taget vräka i mig godis och ostbågar (och mat oxå såklart)
  • teek taak
    Bobbenn skrev 2008-09-01 18:08:33 följande:
    Även om du inte tränar muskler utan bara konditionspass? För jag gick ner 10 kilo på 1 månad (innan min dotter) av att träna och praktiskt taget vräka i mig godis och ostbågar (och mat oxå såklart)
    Ingen aning. Jag tycker 10 kg i månaden var alldeles för mycket.
  • Eleora
    Bobbenn skrev 2008-09-01 18:07:06 följande:
    Hur går alla ner så mkt?? Vad äter du på en dag?GRATTIS förresten
    Tänkte detsamma!!!!  Jag går inte ner mer än ca. 300-400 g i veckan.
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Fiafiber

Tack!
    Jag ammar och även om alla säger att det inte är nån fara så äter jag lite mer kolisar än jag ska...
    Jag äter 2 skivor GI-bröd med bregott o prästost med kaffe till frukost. Omelett som oftast till lunch, alt tonfisk el makrill med kokt ägg el dyl. Till middag blir det en köttbit, kyckling eller lax med sallad och sås.
    Har även unnat mig sushi två gånger och ätit mörk choklad några ggr(70%).
    Är inte sugen på godis eller bullar

♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
Svar på tråden LCHF tråden 3