• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • rasajj
    Cactuz skrev 2008-09-02 13:38:47 följande:
    Tänkte höra med er om ägglossningen/cykeln kan ändras om man läggre om kosten till lchf? Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?
    Foir mig sa andrades det tillbaka till normalt. jag hade lange haft valdigt konstig mens, kanske var tredje manad, men da skyfall. Nar jag borjade med LKCHF sa tog det nan manad sa borjade mensen bli regelbunden, nastan pa klockslag. Fast ibland kan jag kanna att ett uppehall nan manad hade varit trevligt igen

Nu har jag redan fyra barn, och vi ska inte ha fler, sa jag testar inte for agglossning eller liknande, men jag kan tanka mig att aven den ar tillbaka regelbundet och normalt igen.
  • Cactuz

saargr>>
    Tack för svaret. Det lät ju bra, jag vill ju inte strula till något nu när jag skall försöka bli gravid igen. Men jag är så himla nyfiken på att prova ett tag och se hur det känns. Jag har ingen övervikt direkt, vill bara ner ca 4-5 kg. Är det möjligt eller kan det hända att gå upp om man redan är normalvikt/smal??

• rasajj
    Cactuz skrev 2008-09-02 14:00:57 följande:
    saargr>>Tack för svaret. Det lät ju bra, jag vill ju inte strula till något nu när jag skall försöka bli gravid igen. Men jag är så himla nyfiken på att prova ett tag och se hur det känns. Jag har ingen övervikt direkt, vill bara ner ca 4-5 kg. Är det möjligt eller kan det hända att gå upp om man redan är normalvikt/smal??
    Jag tror personligen att det bara kan gora nytta. Forsoker du bli gravid, sa rader jag dihg ocksa att avhalla dig fran allt vad sojaprodukter heter. Sojan kan paverka kroppen precis som p-piller.
  • Cactuz

saargr>> Oj, det hade jag ingen aning om!! Hur kommer det sig? Finns soja dolt i något som man skall t'nka på?

• lärjunge
    Cactuz skrev 2008-09-02 13:38:47 följande:
    Tänkte höra med er om ägglossningen/cykeln kan ändras om man läggre om kosten till lchf? Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?
    Min menscykel blev helt normalt efter att det var totalt oregelbundet från åldern 9-27.
  • Cactuz
    lärjunge skrev 2008-09-02 15:26:18 följande:
    Min menscykel blev helt normalt efter att det var totalt oregelbundet från åldern 9-27.
    Det låter ju bra! Min är lite oregelbunden. 31-38 ca, hade ju vart käckt om den blev regelbunden o gärna kortare..
  • lärjunge
    Cactuz skrev 2008-09-02 15:50:15 följande:
    Det låter ju bra! Min är lite oregelbunden. 31-38 ca, hade ju vart käckt om den blev regelbunden o gärna kortare..
    Ja min är c:a 4 dagar långa... skönt när jag går i abstinens av sex eller vattengympa haha
  • leende guldbruna
    Svar på #1495
    Nä det e åt he...te.men jag e super lycklig att jag går ner i vikt
    Fick jättemycket komplimanger på jobbet idag.Hade gått ner 600 g sedan förra v,besviken ?,ja lite. Vill gå ner åtminstone ett kg när jag e så duktig.

Ja jag har jätteont,nu har jag fått tid till ortopeden den 15 sept,hoppas det blir bra,annars gör jag inget annat än jobbar 50% å promenerar.Ja jag har ju fam men jag ligger en hel del på em om jag jobbat.Då värken blir för jobbig.

Ska du inte gnälla dig till en magnet undersökning så de kan lägga upp en beh plan för dig??

Det e det jag hoppas på att ortopeden,beh plan till mig alltså ,annars vill jag bli op-e så ung-detta e inget liv!!
  • Fjällräven
    Svar på #1551
    Hur lång tid tog det för dig att få en normal cykel?

Har pco och mina cykler är helt uppåt väggarna...Jag hoppas att denna kost ska hjälpa mig att få lite rytm igen.
Svar på tråden LCHF tråden 3