• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • lärjunge

Fjällräven - Det tog inte långt alls. Alltså, jag aldrig hade normala menscykel från då jag fick den tills då jag fyllde 27 och började LC kosten (Atkinsmodellen)...

• rasajj
    Cactuz skrev 2008-09-02 14:28:10 följande:
    saargr>> Oj, det hade jag ingen aning om!! Hur kommer det sig? Finns soja dolt i något som man skall t'nka på?
    Tyvarr finns sojan dolt i massor av produkter, sa luslas innehallslapparna!

Since soy mimics estrogen, studies have indicated that it can cause fertility problems.

www.deliciousorganics.com/Controversies/soy.htm
  • lärjunge

Igår kväll gjorde jag 1h vattengympa... samma sak för ikväll

• Bobbenn
    lärjunge skrev 2008-09-03 07:17:47 följande:
    Igår kväll gjorde jag 1h vattengympa... samma sak för ikväll
    ååh jag vill oxå! Men det ä tokfullt här för flera år framåt typ
    Var och en blir salig på sin tro
  • lärjunge

Hur menar du Bobbenn - att dom har för många på vattengympa där du skulle simma? Eller för mkt att göra med familjen?

Jag hoppas du hittar en bra motionsform som belastar inte alltförmkt. Jag tycker som sagt hela tiden, att simning är helt perfekt... vatten ger stöd och inte belastar alls...

KRAM!

• Bobbenn
    lärjunge skrev 2008-09-03 11:43:39 följande:
    Hur menar du Bobbenn - att dom har för många på vattengympa där du skulle simma? Eller för mkt att göra med familjen?Jag hoppas du hittar en bra motionsform som belastar inte alltförmkt. Jag tycker som sagt hela tiden, att simning är helt perfekt... vatten ger stöd och inte belastar alls...KRAM!
    Vattengympan är fullbokad menade jag Får hem min nya CT nästa vecka. Då bir det 1 timme 4 dagar i veckan minst och utöver det promenader när dottern tillåter *suck* hon hatar vagnen
    Var och en blir salig på sin tro
  • leende guldbruna

hade gått ner 400 gram till

5.9 kg på en månad.startade 2 aug.det känns så roligt. fortsätter med promenader.

sörjer lite att det inte blev line dance som jag ville pga ryggen. får vänta ett år till.
    ska tapetsera om sovrummet,eller rättare sagt karln ska göra det jag bara väljer
    känns kul å unna sig det ,stor del av de pengarna har ju gått åt till snacks annars.

• Maddisen80
    Svar på #1555
    hejsan alla, jag har inte haft tid att vara online på internet, har arbetsträning på ett gym sen tränar jag på ett annat gym
Svar på tråden LCHF tråden 3