• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Maddisen80
    Svar på #1566
    leende guldbruna här går de bra fast lam är inte så gott ,men jag har iaf gått ner i vikt
  • leende guldbruna
    Svar på #1567
    åhh jag tycker lamm e jättegott ,men svårt att tillaga. vad bra att du gått ner iaf.
    jag håller på å funderar på ngn efterrätt till nästa helg,sonen fyller år å det skulle vara kul å fira med ngt gott. har du ngt förslag?

har du ätit mörk choklad?? vilken sort ? alla jag tittat på innehåller socker, ska de göra det?
  • Maddisen80

Mörk choklad 70% och sen light glass eler sojaglass,
    leende guldbruna skrev 2008-09-03 18:58:27 följande:

Svar på #1567åhh jag tycker lamm e jättegott ,men svårt att tillaga. vad bra att du gått ner iaf.jag håller på å funderar på ngn efterrätt till nästa helg,sonen fyller år å det skulle vara kul å fira med ngt gott. har du ngt förslag?har du ätit mörk choklad?? vilken sort ? alla jag tittat på innehåller socker, ska de göra det?
  • leende guldbruna

men det måste ju vara socker i det?? e livrädd å hamna i socker träsket igen.vill inte äta en gnutta socker.
    sen blir det så svårt å bryta det.
    måste ju finnas ngt man kan göra utan socker?
    har ätit grädde å bär men tänkte på ngt mer spec.

• Bobbenn
    leende guldbruna skrev 2008-09-03 19:18:18 följande:
    men det måste ju vara socker i det?? e livrädd å hamna i socker träsket igen.vill inte äta en gnutta socker. sen blir det så svårt å bryta det.måste ju finnas ngt man kan göra utan socker?har ätit grädde å bär men tänkte på ngt mer spec.
    Jag gör vispad grädde varvat med hallon eller jordgubbar. Krossad maräng kan man ha i till dom som äter socker. Häll upp i höga glas och njut -)
    Var och en blir salig på sin tro
  • Bobbenn

Idag mår jag illa. Har bara lyckats få i mig 2 ägg med liite ost på morgonen och 1½ kokt ägg nu sen höll jag på att spy. Kan inte ens dricka vatten :S

Var och en blir salig på sin tro
  • lärjunge

Ikväll så körde Magnus mig till Maserhallen, och han och Alex åkte till Kupolen köpcentrum under tiden jag simmade. Jag simmade från 18-19:00 och sen satt i bubbelpoolen för 10-15 min (SÅ JÄKLA SKÖNT!!). Såg några jag kände igen i "motionsim" gänget som brukar vara där på kvällen. Kul att se dom!

• Maddisen80
    Svar på #1570
    leeende guldbruna, finns mörk choklad utan socker, sen kan du äta fruktsallad med vispgrädde
Svar på tråden LCHF tråden 3