• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski
    V P E skrev 2008-09-09 22:24:31 följande:
    Vågen stod på under 80 kg idag!!Det betyder minst sex kilo minus på tre veckor!"bara" 15 kvar...
    WOW, grattis!!!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • lärjunge
    Dame72 skrev 2008-09-09 23:55:50 följande:
    Gillar den och räcker gott. Men jag vill ha mer objektiv.
    Ja det är en underbar kamera... sålde den med kitobjektiven och en zoomobjektiv. Jag är nöjd med kitobjektivet med D60'n som är 18-55mm VR och sen har jag en 50mm/f2ai objektiv från 1977. Maken har en massa objektiv om jag behöver låna för zoom (Tamron 70-300mm) men just nu räcker det för mig för objektiv Vill ha några filters.
  • Bobbenn
    Dame72 skrev 2008-09-09 22:10:19 följande:
    Gosh vilka härliga minus ni rapporterar!Kanske ska våga mig upp på vågen på säg lördag...
    Klart du vågar. Vågar jag, vågar du
    Var och en blir salig på sin tro
  • Bobbenn

GRATTIS till oss alla Skrattande

• Bobbenn
    vad är ketos
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:51:22 följande:
    vad är ketos
    Ett mkt grundläggande begrepp inom LCHF.
    Googla så får du nog bästa svaret, alltså du läser dig till det själv så du förstår hela grejen.
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Bobbenn
    Dame72 skrev 2008-09-10 10:55:03 följande:
    Ett mkt grundläggande begrepp inom LCHF.Googla så får du nog bästa svaret, alltså du läser dig till det själv så du förstår hela grejen.
    har så svårt att läsa långa texter på datorn tyvärr, ser så dåligt men tror jag fattar. läste här http://www.giviktkoll.se/default.aspx?id=6642

det jag är orolig för är att kroppen utsöndrar för mkt gifter med tanke på att jag ammar

Hur vet jag att jag har kommit i ketos?
    När din kropp försatts i ketos kan omgivningen börja klaga. Din kropp utsöndrar en doft av ammoniak, din andedräkt lika så. Din urin kan bli mörkare än vanligt
  • JewelGirl
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:58:35 följande:
    har så svårt att läsa långa texter på datorn tyvärr, ser så dåligt men tror jag fattar. läste här www.giviktkoll.se/default.aspx jag är orolig för är att kroppen utsöndrar för mkt gifter med tanke på att jag ammar Hur vet jag att jag har kommit i ketos?När din kropp försatts i ketos kan omgivningen börja klaga. Din kropp utsöndrar en doft av ammoniak, din andedräkt lika så. Din urin kan bli mörkare än vanligt
    Man ska ju inte banta när man ammar. Och ketos-symptom varierar hejvilt, jag är i ketos men luktar inte illa.
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:58:35 följande:
    har så svårt att läsa långa texter på datorn tyvärr, ser så dåligt men tror jag fattar. läste här www.giviktkoll.se/default.aspx jag är orolig för är att kroppen utsöndrar för mkt gifter med tanke på att jag ammar Hur vet jag att jag har kommit i ketos?När din kropp försatts i ketos kan omgivningen börja klaga. Din kropp utsöndrar en doft av ammoniak, din andedräkt lika så. Din urin kan bli mörkare än vanligt
    Ammar du?
    Alltså jag är inte insatt i att äta LCHF vid amning, men jag skulle nog se till att äta betydligt mer än av du gör nu.
    Eller kanske vänta med en sån här grej tills du har bättre med tid för dig själv och du kan planera mer.
    Alla gör självklart som dom vill, på kolhydrater i fokus (länk finns i TS) finns det info för dom som ammar, tror nån här i tråden ammar men hon lägger till kolhydrater (rätt sort).
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Marlene B
    JewelGirl skrev 2008-09-10 11:01:49 följande:
    Man ska ju inte banta när man ammar. Och ketos-symptom varierar hejvilt, jag är i ketos men luktar inte illa.
    Räknas detta till bantning då?
    Man svälter ju inte kroppen direkt..

Det finns ju mammor som rasar i vikt under amningen och det är ju samma princip som med denna matmetod.
Svar på tråden LCHF tråden 3