• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski

WIHOOOO, Jag har idag på mig mina fina älsklingsbyxor jag hade innan graviditeten. Stl 36. *dansar trots ryggont*

Mannen tittade på mig i morse och sa..näej nu räcker det. Nu har du nått ditt mål med råge.

Men jag har ju ca 4 kg kvar, men det tyckte inte han. Gravditetsplutet på magen kan jag nog inte dieta bort hur jag än vill..tyvärr...men vad är väl en bal på slottet Huvudsaken är att jag känner mig pigg, fräsch och mår bra.

Magen har blivit mycket bättre, tack för tipsen om linfrön.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Livshlädje

*undrar om man verkligen har rätt att hänga här om man kan ha strl 36*

*hrmpf*

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • lärjunge

Haha Kaiza, låter bra - grattis! Jag vet hur det kändes när jag gick plats i stlk 46!

• lärjunge

Kul att tråden är så aktivt

Vill bara säga grattis till alla som har gått ner denna vecka. Jag har fuskat lite under dessa dagar men idag ska jag skärpa mig. Så jag vågar inte ställa mig på vågen ännu för det visar säkert plus

• JewelGirl

Är själv på gång att spräcka en nolla. Väger 70.4kg idag och om 0.8-1.0kg så anser jag att den nollan är gammal och glömd.

• Tristanya

vägde mig igår, -3,4kg nu! går ner ca 0,2kg/dag! så fortsätter det i denna takt kommer jag ha gått ner mina 20kg till nyår!
    skulle dock vilja att det gick liite fortare..men får se hur det går!

• yrväder

Har hängt här lite och kikat på vad ni skrivit. Jag kör lite lchf -light, bara för humöret dock, ej vikten. Sambon försöker gå ner i vikt med hjälp av det så det var ett bra sätt för mig att få bukt med kolhydratberoendet samt för humöret som sagt, var helt deppig av att äta kolisar. Hoppas man får hänga här fast man inte har viktproblem

Nu till ett problem, jag fuskade igår , jag och svågern packade en hel älg i påsar samtidigt som vi hade hans barn kring fötterna, så efteråt så belönade vi oss med fika på ett fik, jag lyckades inte hejda mig så jag åt 3 kakor Något jag bittert ångrar nu Mår illa, har huvudvärk och hela kroppen skakar trots att jag sen middagen igår ätit ordentligt och som jag ska. Jag puschade mig själv att börja äta lchf med löfte till mig själv att jag skulle få frossa ibland, men just nu så känns det inte ett dugg lockande att nånsin frossa igen

Finns det något man kan göra för att minska effekten av mitt misstag?

• Cactuz

Hejsan!

Tänkte höra om fiberhusk är samma sak som "Fibrex". Enda jag hittade i affären åt det hållet. Vad är det eg?

• Dame72
    Cactuz skrev 2008-09-11 10:21:08 följande:
    Hejsan!Tänkte höra om fiberhusk är samma sak som "Fibrex". Enda jag hittade i affären åt det hållet. Vad är det eg?
    Nej, det är inte samma sak.
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Dame72
    yrväder skrev 2008-09-11 10:20:36 följande:
    Har hängt här lite och kikat på vad ni skrivit. Jag kör lite lchf -light, bara för humöret dock, ej vikten. Sambon försöker gå ner i vikt med hjälp av det så det var ett bra sätt för mig att få bukt med kolhydratberoendet samt för humöret som sagt, var helt deppig av att äta kolisar. Hoppas man får hänga här fast man inte har viktproblem Nu till ett problem, jag fuskade igår , jag och svågern packade en hel älg i påsar samtidigt som vi hade hans barn kring fötterna, så efteråt så belönade vi oss med fika på ett fik, jag lyckades inte hejda mig så jag åt 3 kakor Något jag bittert ångrar nu Mår illa, har huvudvärk och hela kroppen skakar trots att jag sen middagen igår ätit ordentligt och som jag ska. Jag puschade mig själv att börja äta lchf med löfte till mig själv att jag skulle få frossa ibland, men just nu så känns det inte ett dugg lockande att nånsin frossa igen Finns det något man kan göra för att minska effekten av mitt misstag?
    Drick massor av vatten!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
Svar på tråden LCHF tråden 3