• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Fiafiber

Jag delammar som sagt och och eftersom jag gått ner 9kg på 3v så går det fort, men det har stannat av. Jag fuskar varje dag, jag mår bra och likaså min dotter.

♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
  • Bobbenn

Jag har besk smak i munnen hela tiden. Vatten smakar beskt oxå :S

Var och en blir salig på sin tro
  • leende guldbruna

HEJ HEJ!!
    Nick: LEENDE GULDBRUNA
    Började med LCHF: ca 6 v sen:2/8
    Viktnedgång: 8,5
    Kvar att gå ner: ca 20 kg.

Å jag e såå glaaad
    har grejerna nu så jag antar att jag tom gått ner lite mer brukar svullna upp lite då.

Alltså fattar ni -ja det har ni ju gjort -men detta e ju helt underbart vad lätt det går.

I helgen väntar prövningar min äldsta grabb fyller 10 så det blir fest i typ 3 dgr.tänkte göra choklad kakan som finns i recept tråden.
    har ni annat tips så tar jag gärna emot det.
    igår hade jag 70 % choklad till denna kaka å det var första gången jag fuskade.tog 2 bitar ,men den e det ju socker i .har inte hittat den andra ni prata om....fast det känns bra iaf. men det gav ju mersmak!
    ang amning så kan jag bara hålla med er andra-sunt förnuft!!!

GO GIRLS!!

• Marlene B

Japp jag håller med om att man ska använda sitt sunda förnuft vad gäller amning..ammar 60% vissa dagar och andra dagar 80-90%

Jag kommer att fundera om jag kommer att fortsätta eller om jag lägger ner LCHF-kosten ett tag och kör med vanligt nyttigare mat med helgfusk.

Ska fundera på saken..oavsett vilket så vet jag att det är det enda sättet att gå ner i vikt fort utan att lida så den dagen jag inte ammar eller ammar väldigt lite så vet jag vilken väg jag ev ska gå.

• Dame72

Ett tips. Ställ er inte och baka kladdchokladmuffins en vanlig onsdagkväll. Har jag inte sakerna nära mig så är det inga som helst problem, men att stå med näsan i det...hua. Dottern ska ha med och bjuda på dagisutflykt i morgon. Vet inte vart jag fick den iden ifrån...men bara för att bli av med skiten fick hon nu bjuda in grannbarnen så allt tar slut på en gång

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Bobbenn

Gjorde fiberhusk pannkakorna. FU BUBBLAN vad vidriga dom var  höll på att py. Blev ju som slemm

• Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 19:28:05 följande:
    Gjorde fiberhusk pannkakorna. FU BUBBLAN vad vidriga dom var  höll på att py. Blev ju som slemm
    ??? Hur gjorde du då?
    Mina är precis som vanliga, fast godare, enligt barnen
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Livshlädje
    Fiafiber skrev 2008-09-10 18:09:26 följande:
    Jag delammar som sagt och och eftersom jag gått ner 9kg på 3v så går det fort, men det har stannat av. Jag fuskar varje dag, jag mår bra och likaså min dotter.
    Att man går ner mycket inledningsvis är ju inget bekymmer, eftersom det mest är vatten som försvinner i kroppen, och alltså inte så mycket fett att bröstmjölken blir förgiftad!
    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Bobbenn
    Dame72 skrev 2008-09-10 19:30:03 följande:
    ??? Hur gjorde du då?Mina är precis som vanliga, fast godare, enligt barnen
    Enligt receptet i recepttråden. *besviken* Vad ska jag nu äta
  • Fjällräven

Leende Guldbruna: Visst är det härligt att det går så lätt! Saknar inte kh någe alls!
    Träffade några gamla vänner idag som jag inte sett på ett tag, och hon frågade på en gång om jag gått ner och att det syntes tydligt! Så roligt när man får höra såna saker Blir ännu mer pepp på att fortsätta.

Än så länge -6,3kg och 7cm...*wee*...

Svar på tråden LCHF tråden 3