• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Dame72
    Marlene B skrev 2008-09-11 13:16:28 följande:
    Ont i huvudet och känsla av trötthet, är det en normal reaktion när man nyss börjat? Någon som vet?
    Absolut!
    Hinka vatten
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • V P E

Sockerabstinens!

Går över efter ett tag och man blir såå mycket piggare sen! Oj vad lätt det går att kliva upp må morgnarna nu jämfört med när jag var proppad med socker jämt.

Marlene B skrev 2008-09-11 13:16:28 följande:

Ont i huvudet och känsla av trötthet, är det en normal reaktion när man nyss börjat? Någon som vet?
  • Cactuz

Nu sitter jag här och väntar på att jag ska bli liiiite sugen på lunch.. Brukade äta vid 13 förut och var då jättehungrig.. Nu mår jag lite illa och undrar hur jag skall kunna peta i mig det flötiga jag har med mig..

Är bara på dag 4 idag, när går detta över tro?

• Tristanya

jag äter två "mitt val kvinna" varje morgon.. så får ju i mig vitaminer där..
    men känner mig hur som hels endå mycket piggare, o äter inte speciellt mycket frukt i vanliga fall heller!

• leende guldbruna
    Fjällräven skrev 2008-09-10 21:35:39 följande:
    Leende Guldbruna: Visst är det härligt att det går så lätt! Saknar inte kh någe alls!Träffade några gamla vänner idag som jag inte sett på ett tag, och hon frågade på en gång om jag gått ner och att det syntes tydligt! Så roligt när man får höra såna saker Blir ännu mer pepp på att fortsätta.Än så länge -6,3kg och 7cm...*wee*...
    Jaaa jätteroligt

jasså har du mätt oxå .Inte jag
    Askul å träffa folk-har slutat tänka -åh nej 20 kg kvar ,mår bättre.
    ha de gott!
  • Maddisen80
    Svar på #1853
    Vad ska jag fixa för god mat den 20e ,ska bjuda en kompis och jag vill hålla mig till lchf ,vilket vin kan man dricka?
  • Marlene B

Kan man ens dricka vin?
    Jag tänkte precis slänga in en fråga om det är möjligt att dricka någon sorts alkohol öht då man kör strikt.

Tycker det är trevligt med ett par öl eller några glas vin ibland men det är nog kört med den lyxen va?

• Livshlädje

Nån som har något roligt förslag på vad man kan laga för varm mat med räkor o avokado?

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Maddisen80

Jag vet inte, men äter man enligt gi får man dricka ett -2 glas vin. Sen ifnns de öl,pripps pure och bright
    Marlene B skrev 2008-09-11 15:27:16 följande:

Kan man ens dricka vin? Jag tänkte precis slänga in en fråga om det är möjligt att dricka någon sorts alkohol öht då man kör strikt.Tycker det är trevligt med ett par öl eller några glas vin ibland men det är nog kört med den lyxen va?
Svar på tråden LCHF tråden 3