• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Dame72

Jag kan inte garantera att jag håller mig till 5% kolhydrater per dag iom att jag inte reggar. Men jag garanterar att jag aldrig stoppar i mig mjöl eller socker. Ibland kan det säkert bli lite för mkt kolhydrater via grönsaker eller mjölkprodukter, men är jag godkännd ändå, eller ska man även strikt regga sin kost?

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Dame72

Fast å andra sidan. Det är väl dom som inte håller sig till strikt LCHF som ska dra härifrån och starta en egen tråd? För enl TS så är ju den här till för oss som kör strikt? Lite taskigt att vi ska dra vidare eg. Eller?

• Dame72
    Maddisen80 skrev 2008-09-11 18:41:20 följande:
    Svar på #1945dame jag ska vara väldig strikt,lovar
    ???
  • Marlene B

Hur går det för TS med lchf-kosten?Hur länge har du hållit på och hur mycket har du gått ner?

• Kenzie

Brukar man inte säga att under 60 g kolhydrater om dagen räknas som lowcarb? Man kan ju faktiskt äta mer än 5 % kolhydrater om dagen och ändå gå ner i vikt. Jag tänkte bara på vem som kunde räkna sig som en lchf:are egentligen.

Jag äter t.ex mer kolhydrater nu (av vissa anledningar ) men dessa får jag mest i mig från extra grönsaker och någon finn crisp här och där.

• Dame72

60 g lät mkt. Finns det ingen definition inne på Kif eller nåt?

• Kenzie
    Dame72 skrev 2008-09-11 18:52:05 följande:
    60 g lät mkt. Finns det ingen definition inne på Kif eller nåt?
    Ja det var på Kif jag hittade den definitionen, om det var av SSS eller någon annan kommer jag inte ihåg.
Svar på tråden LCHF tråden 3