• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Bobbenn

vad rörigt det blev nu

Var och en blir salig på sin tro
  • lärjunge

Oh vad jag älskar kokboken: "Smörstekt"... den är toppen

Imorron blir det en tidigt morgon, med motionsim mellan 6:30-8:00

• Muminski

Men OJOJOJ vad ni har skrivit, kul

Hahaa.. får jag inte hänga här i mina 36 brallor, de är lite tajta fortfarande faktiskt

Med tanke på hur fruktansvärt stor jag var efter att sonen just fött så skryter jag faktiskt en aning nu, men jag är så glad. Tack vare den mjölkfria kosten, alla promenader och nu LCHF är jag snart tillbaka i mina gamla kläder. Det känns väldigt bra, och ryggen mår bättre av det... även om det på den fronten just nu är riktigt illa. *suck*

Jag har dock ett problem som har uppkommit den senaste veckan... eller veckorna kanske, har lite dålig tidsuppfattning. Men efter middagen är jag så otroligt godissugen, och alltid på samma godis, sura nappar. På dagen går det jättebra men nu efter middagen så håller jag på att bli tokig av detta fantiserande och otroliga sug efter dessa sura nappar.

Hur ska jag göra för att bli av med suget, och inte ge efter för frestelsen?

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Bobbenn
    Muminski skrev 2008-09-11 20:39:47 följande:
    Men OJOJOJ vad ni har skrivit, kul Hahaa.. får jag inte hänga här i mina 36 brallor, de är lite tajta fortfarande faktiskt Med tanke på hur fruktansvärt stor jag var efter att sonen just fött så skryter jag faktiskt en aning nu, men jag är så glad. Tack vare den mjölkfria kosten, alla promenader och nu LCHF är jag snart tillbaka i mina gamla kläder. Det känns väldigt bra, och ryggen mår bättre av det... även om det på den fronten just nu är riktigt illa. *suck*Jag har dock ett problem som har uppkommit den senaste veckan... eller veckorna kanske, har lite dålig tidsuppfattning. Men efter middagen är jag så otroligt godissugen, och alltid på samma godis, sura nappar. På dagen går det jättebra men nu efter middagen så håller jag på att bli tokig av detta fantiserande och otroliga sug efter dessa sura nappar.Hur ska jag göra för att bli av med suget, och inte ge efter för frestelsen?
    GE INTE EFTER! Du kommer ångra dig så sen. Hallon är surt
    Var och en blir salig på sin tro
  • Muminski

Bobbenn, haha jaa jag kanske ska ta några hallon från frysen TACK!!

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Kattmor
    lärjunge skrev 2008-09-11 20:28:26 följande:
    Oh vad jag älskar kokboken: "Smörstekt"... den är toppen Imorron blir det en tidigt morgon, med motionsim mellan 6:30-8:00
    Jag försökte precis beställa boken men den var slut för tillfället

Jag känner att jag behöver få lite inspiration till vad jag kan laga för mat, blir gärna mer eller mindre samma annars.

Jag frågade tidigare här i tråden om någon hade boken & om den var bra men fick inget svar så jag beställde aldrig boken, men nu vet jag ju att den är bra!
  • JewelGirl

Gick och lånade "smörstekt" på biblioteket. Vet inte om jag skulle lägga så mkt pengar på den. Inte i nuläget. Tänker kopiera *schhh* det som är intressant och lämna tillbaka boken sen.

• Livshlädje
    Muminski skrev 2008-09-11 20:39:47 följande:
    får jag inte hänga här i mina 36 brallor, de är lite tajta fortfarande faktiskt
    Ja, är de tajta så kan jag väl ha lite överseende då.. *avis*
    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Aros
    Svar på #1967
    Om du ska ge efter suget beror nog på hur du är som person. Om du ger efter en gång kommer det då att stilla ditt sug för en längre tid frammåt eller kommer du falla tillbaka i sockerträsket?

Jag var godissugen helt plötsligt och efter 2 veckor där jag varit närmre att fuska varje dag pga suget så "gav  jag efter" och köpte smågodis. Fy vad sött och äckligt det var!! Det som man tidigare tryckt i sig utan problem fick mig nu att må illa. Tvingade i mig ett par extra godisar trots att jag började må illa bara för att verkligen minnas den äckliga känslan. Kan lova att det kommer dröja länge innan jag blir sugen på godis igen.
  • yrväder

aros

vet hur det är, åt på fik i onsdags, 3 kakor, och fy tusan vad jag mådde dåligt efter det. Var sockerbakis hela dagen igår och mådde illa, skakade och var allmänt seg. Näe usch, nu blir det inget mer sött på evigheter, känns inte ens lockande.

Svar på tråden LCHF tråden 3