• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Dame72
    Kenzie skrev 2008-09-11 18:54:02 följande:
    Ja det var på Kif jag hittade den definitionen, om det var av SSS eller någon annan kommer jag inte ihåg.
    Ok. Helt plötsligt kan jag äta massor, *not* då skulle jag inte gå ner. Tror jag....vågar inte testa just nu
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Kenzie
    Dame72 skrev 2008-09-11 18:54:54 följande:
    Ok. Helt plötsligt kan jag äta massor, *not* då skulle jag inte gå ner. Tror jag....vågar inte testa just nu
    Haha nej jag tycker också att 60 g är i mesta laget. Men 40 har jag iaf legat på och gått ner i vikt.
  • Marlene B

Men går det räkna i gram då?

Är det inte i procent man ska räkna?
    Jag vill hålla mig under 10% men helst på max 5%

• Kenzie

Marlene B skrev 2008-09-11 18:59:07 följande:

Men går det räkna i gram då?Är det inte i procent man ska räkna?Jag vill hålla mig under 10% men helst på max 5%
    Om du registrerar ditt dagsintag på minmat.net så får du fram både procent och gram. Jag tänker oftare i gram då jag tycker att det är enklare att räkna (framför allt när jag inte registrerar mitt matintag utan typ kollar näringsvärdena på en produkt).
  • Marlene B

TS kan du vara vänlig och svara på om du kör med LCHF och hur det går för dig?

• Hägris
    Svar på #1959
    Skrattande  Fast visst menar du mera kolisar?
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Dame72 skrev 2008-09-11 18:39:57 följande:
    Fast å andra sidan. Det är väl dom som inte håller sig till strikt LCHF som ska dra härifrån och starta en egen tråd? För enl TS så är ju den här till för oss som kör strikt? Lite taskigt att vi ska dra vidare eg. Eller?
    Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)   det här är ju aningens luddigt och jag vll inte jaga bort andra bara få det enklare för migSkrattande
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Svar på #1960
    kolla om hon skrivit in det i viktråden Skrattande
    Men SUUUUUUUG!
  • Tingen
    Hägris skrev 2008-09-11 19:49:52 följande:
    Svar på #1959  Fast visst menar du mera kolisar?
    Nä... mindre mängd än vanligt!

De
    Tar man bort alla "synliga" kolhydrater som socker, mjöl, ris, pasta potatis osv så blir det ju mindre mängd.
    Fast fortfarande kanske man äter grönsaker och en och annan frukt som har hög halt med kolhydrater. Men man har lagt om kosten helt.
    «·´¨*·.¸¸.* 我爱你爱人 *.¸¸.·*¨`·»
Svar på tråden LCHF tråden 3