• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • yrväder

hm, gjorde kesobröd ikväll (ser dock nu på receptet att jag hade i för mkt keso men men)

Iaf så sjönk dom ihop när jag tog dom ur ugnen, och sen hade jag i för mkt salt. Sambon tyckte dom var goda, men för salta och själv tyckte jag bara dom var äckliga (är väldigt kräsen ) Så dom fick gå hädan i soppåsen

Imorgon ska vi handla fiberhusk och prova "pannkakorna". Man måste ju prova, jag tyckte ju iaf blomkålsmoset var gott

• Kattmor

Jag kan tipsa om att göra fiberhuskvåfflor istället för pannkakor!

Jag har gjort 3 försök med pannkakorna men det har aldrig funkat, men våfflorna blev jättebra!! Inte så knapriga i & för sig men de var inte "råa" inuti som de var när jag gjorde pannkakor 

• Kattmor

Nu är "smörstekt" beställd!

Ska bli spännande med lite nya recept! 

Jag försökte beställa den för 2 dagar sen men då var den slut.... kollade även på andra bäcker om LCHF & det var flera av dem som var slut så jag misstänker att det är många som fått upp ögonen för denna kost.

• Cactuz

Sorry babes! Jag får nog sluta med denna dieten.. Har bara ca 5 kg över, är ändå smal... Ville bara tappa liiiite övervikt, dvs jag vikke bara bli smal. denna dieten funkar!! på 4 dagar tappadea jag 3 cm i midjan o 4 kg.
    vill inta bli så smal utan älskar fluff o pizza ibland etc,, lycka till alla.kram

• Häxaväxa

hej på er!!
    Jag har kört lchf i ca 3 veckor,men har nu lagt till lite kolhydrater..går tyvärr inte ner..kanske fel metod för mig!

• Linda1976
    Häxaväxa skrev 2008-09-13 07:56:52 följande:
    hej på er!!Jag har kört lchf i ca 3 veckor,men har nu lagt till lite kolhydrater..går tyvärr inte ner..kanske fel metod för mig!
    Äter du lchf PLUS lite kolisar så gå rdu ju snarare upp i vikt. Säg att du kör lchf och tex äter en portion pasta om dan - du kommer att GÅ UPP ett par kilo per vecka.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Fiafiber
    Häxaväxa skrev 2008-09-13 07:56:52 följande:
    hej på er!!Jag har kört lchf i ca 3 veckor,men har nu lagt till lite kolhydrater..går tyvärr inte ner..kanske fel metod för mig!
    Äter du tillräckligt medd fett?
    Linda1976 skrev 2008-09-13 08:39:26 följande:
    Äter du lchf PLUS lite kolisar så gå rdu ju snarare upp i vikt. Säg att du kör lchf och tex äter en portion pasta om dan - du kommer att GÅ UPP ett par kilo per vecka.
    Jag äter lite kolisar och har rasat ändå. 9kg på 3v.Dock inte pasta.
    Jag ammar och går det för fort är det lätt att det kommer slaggprodukter och gifter i mjölken enl min läkare.
    ♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
  • lärjunge
    Kattmor skrev 2008-09-13 02:10:07 följande:
    Nu är "smörstekt" beställd!Ska bli spännande med lite nya recept!  Jag försökte beställa den för 2 dagar sen men då var den slut.... kollade även på andra bäcker om LCHF & det var flera av dem som var slut så jag misstänker att det är många som fått upp ögonen för denna kost.
    Jag verkligen tycker om kokboken (jag är som min mor, hon älskade att samla kokböcker)
  • Bobbenn

äh jag beställer smörstekt oxå då

Var och en blir salig på sin tro
  • Kattmor
    Bobbenn skrev 2008-09-13 09:18:23 följande:
    äh jag beställer smörstekt oxå då
    Ja visst, lika bra att passa på medans den finns! 
Svar på tråden LCHF tråden 3