• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Kattmor
    lärjunge skrev 2008-09-13 09:02:53 följande:
    Jag verkligen tycker om kokboken (jag är som min mor, hon älskade att samla kokböcker)
    Ja ofta blir det så, man köper & samlar på sig en massa kokböcker men använder dom sällan... får hoppas det inte blir så med denna boken! 
  • Bobbenn
    Kattmor skrev 2008-09-13 09:23:33 följande:
    Ja visst, lika bra att passa på medans den finns! 
    Jag har idé torka och har kommit bort mig lite, sånt gillar jag inte så nu behövs nya tag
    Var och en blir salig på sin tro
  • Kattmor

Ja man kan behöva lite nya ideer!
    Lite svårt att komma på nåt kul att äta när man äter LCHF!

• Kattmor

Igår skulle jag köpa Kefir men det fanns ju inte på Willys så jag tänkte att jag får väl ta vanlig fil i stället, det är ju samma fetthalt men jag tänkte kolla innehållsförteckningen i alla fall för säkerhets skull & där ser jag att den innehåller mer än 5 g kolhydrater/100g Förvånad

Kanske var tur att kefiren var slut så jag fick koll på detta för jag hade ingen aning om att det var kolisar i det!
    Annika D rekommenderar ju Kefir!
    Visserligen var det liite mindre i kefiren men ändå.... jag tar ju en skål varje morgon med linfrön i för magens skull, får se till att inte ta så mycket i fortsättningen!

• Linda1976
    Fiafiber skrev 2008-09-13 08:42:40 följande:
    Jag äter lite kolisar och har rasat ändå. 9kg på 3v.Dock inte pasta. Jag ammar och går det för fort är det lätt att det kommer slaggprodukter och gifter i mjölken enl min läkare.
    Ja, lite måste alla äta, eftersom t o m smör innehåller lite kolisar.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Fiafiber

Menade givetvis lite extra kolisar...

♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
  • Bobbenn
    Fiafiber skrev 2008-09-13 09:55:22 följande:
    Menade givetvis lite extra kolisar...
    Fast kan det va så farligt? Det är ju max 5 g som gäller då måste man ju kunna äta lite fil? Tro då det vita mjölet och potatis/ris är det "farligaste"
  • Fiafiber

Jag syftade inte på filen utan pastan, 5gr är okej!  

Linda1976 skrev 2008-09-13 08:39:26 följande:
    Äter du lchf PLUS lite kolisar så gå rdu ju snarare upp i vikt. Säg att du kör lchf och tex äter en portion pasta om dan - du kommer att GÅ UPP ett par kilo per vecka.
  • Bobbenn

Man kan absolut gå ner mkt i vikt med kollisar oxå. Tex viktväktarna och GI men då kan man inte äta fettet. Var och en finner sin väg helt enkelt

• Fiafiber
    Bobbenn skrev 2008-09-13 10:19:47 följande:
    Man kan absolut gå ner mkt i vikt med kollisar oxå. Tex viktväktarna och GI men då kan man inte äta fettet. Var och en finner sin väg helt enkelt
    Exakt
Svar på tråden LCHF tråden 3