• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Rie80

Tack ska ni ha för alla tips! Och vad kul att jag hittat er!

Är det finncrisp som smakar surdeg? Jag vill ju gärna köpa bröd för jag är så dåloig på att baka..

Det är väl helt enkelt att försöka ställa om sina vanor, jag som ätit mackor morgon, middag, kväll har svårt att sluta helt!

Vet ni om det är ok att äta popcorn förresten?

• Bobbenn
    Rie80 skrev 2008-09-13 12:01:40 följande:
    Tack ska ni ha för alla tips! Och vad kul att jag hittat er! Är det finncrisp som smakar surdeg? Jag vill ju gärna köpa bröd för jag är så dåloig på att baka..Det är väl helt enkelt att försöka ställa om sina vanor, jag som ätit mackor morgon, middag, kväll har svårt att sluta helt!Vet ni om det är ok att äta popcorn förresten?
    Popkorn är no no
    Var och en blir salig på sin tro
  • Rie80

Anade det..suck..jag som åt upp barnens överblivna igår!
    Ja ja, bara att ta nya tag :)
    Nu har jag beställt smörstekt och en lchf bok till så nu ska jag väl snart ha mer koll på detta jag med :)

• Bobbenn
    Rie80 skrev 2008-09-13 12:28:44 följande:
    Anade det..suck..jag som åt upp barnens överblivna igår! Ja ja, bara att ta nya tag :)Nu har jag beställt smörstekt och en lchf bok till så nu ska jag väl snart ha mer koll på detta jag med :)
    Var och en blir salig på sin tro
  • Maddisen80
    Svar på #1964
    något gott vin ni kan rekommendera till en god mat som passar till fläskfile och grönsaksgratäng '+
  • troja80
    Maddisen80 skrev 2008-09-13 14:42:00 följande:
    Svar på #1964något gott vin ni kan rekommendera till en god mat som passar till fläskfile och grönsaksgratäng '+
    Vilken typ av viner gillar du? Dricker ett spanskt just nu som heter tempranillo! Mkt gott
    Har sån ångest, åt typ en näve pommes idag då vi åt på ikea, men ack så gott det var!
  • Tristanya

hehe ikväll ska jag smaka o se om "glassen" jag vispat ihop blev bra!
    annars känns dagen som att jag följt LCHF ganska så bra

skriver i den andra tråden sen vad jag ätit!

är lite roligt, jag börjar nog få med min sambo på dettta hehe o han var endå lite skeptisk mot det i början!
    han har ätit som mig igår o idag, men lite fusk igår.. så får väl se om han kommer äta LCHF med mig tillslut!
    dock har vi maaaaassor med onyttigt, känns ju onödigt o slänga! får se hur vi gör..om han får äta upp det först, sen gå över till LCHF med mig!

• Nindë Amandil

Har någon av er läst Annika Dahlqvist senaste bok? Är den värd att köpas/lånas?

• Ylva Li

Hej!

Jag är lite halvt inne på att testa en mod. variant av lchf. Jag har inget emot kalorier men undrar om min mage har svårt för spannmål (är inte gluten)

Tror det då jag åt skonkost då vår son hade kolik (det var enbart potatis, fisk och BRÖD) men min mage som jag har problem med blev nästan sämre.

Hmm... iaf. jag har idéorka då mitt liv brukar bestå av pasta och bröd (himmelskt) och nu känns det bara som kaninmat, bacon och ägg. Hur fixar man en bra frulle? Och finns det nått annat att ha i en sallad som gör den matig... typ quinoa eller vad det heter... eller är det också spannmål???

• lärjunge

Nu har jag ätit kycklingbitar som jag tinade i mikron och sen stekte i MKT smör och curry krydda! SÅ GOTT det var!

Tittar samtidigt på kanal 3...

Svar på tråden LCHF tråden 3