• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Bobbenn
    Eleora skrev 2008-09-14 10:36:55 följande:
    Nej, precis....när vi fått till att nattningarna funkar bättre ska vi ta varannan kväll nattning, då kanske jag kan komma iväg och träna. Just nu är det rätt svårt.
    Förstår precis. Kommer inte heller iväg. Ska köra mamma/barn pass på tisdagar kl 10 nu iaf. Ska bli intressant och se om snäckan tänker va med på noterna
    Var och en blir salig på sin tro
  • Nindë Amandil

Idag är jag igång igen :) så jag hänger gärna på i tråden om jag får!

• nyatider

Hej! Jag är ny här på FL. Får jag vara med? Jag har kört atkins tidigare med superbra resultat. Av någon konstig anledning så slutade jag. Nu VILL/MÅSTE jag köra igång igen. Har ätit bacon och ägg till lunch - mums!

/A

• Lolilla

Jag var just inne på minmat.net och skrev in vad jag ätit idag. Det ser ut så här:
    7% kolhydrater
    21% proteiner
    73% fett
    0% alkohol

Vad tycker ni? Är det bra? Dåligt? Jag är ganska ny på det här och borde antagligen plugga på lite mer. Går efter eget huvud just nu. Alla tips och råd välkomnas.

• Tristanya
    drömhus skrev 2008-09-14 14:19:51 följande:
    Kan någon slå mig hårt i huvudet? Jag bara äter kolhydreter!  Och mår ju inte bra! Viktökningen ska vi inte tala om...
    skärpning nu! imorgon kör du igång igen!
    ät en god omelett eller nått till frukost så du blir mätt ordentligt! sen är du på banan igen o fortsätter så!
  • leende guldbruna

hallå allihop!!

har inte vägt mig idag ,men har inte fuskat ngt.haft kalas i helgen å gjorde choklad kakan ,den frysta i recept tråden,jättegod med hallon å grädde till.det var det enda "fusket".

Ni som dricker vin,hur mycket dricker ni,hur ofta å går ni ner i vikt ändå??

• Tristanya
    Lolilla skrev 2008-09-14 15:05:18 följande:
    Jag var just inne på minmat.net och skrev in vad jag ätit idag. Det ser ut så här:7% kolhydrater21% proteiner73% fett0% alkoholVad tycker ni? Är det bra? Dåligt? Jag är ganska ny på det här och borde antagligen plugga på lite mer. Går efter eget huvud just nu. Alla tips och råd välkomnas.
    jag tycker du ligger ganska bra till! när började du? vill du äta det för att gå ner i vikt eller för att må bra o hålla vikten? beror ju helt på hur du själv vill, o hur strikt du vill köra!
    jag brukar hamna runt 7-10% kolhydrater/dag, tycker det är svårt o komma ner till 5%... men jag går ner i vikt så är glad endå! o mår mycket bättre än innan jag började med LCHF, så spelar ine så jättestor roll för mig om jag ligger runt 7-10% kolhydrater per dag! får se om jag kommer ner mer sen när jag kommit in i det bättre! hållt på i ca 2 veckor nu! har gått ner ca 4kg!
  • Lolilla
    Tristanya skrev 2008-09-14 17:30:43 följande:
    jag tycker du ligger ganska bra till! när började du? vill du äta det för att gå ner i vikt eller för att må bra o hålla vikten? beror ju helt på hur du själv vill, o hur strikt du vill köra! jag brukar hamna runt 7-10% kolhydrater/dag, tycker det är svårt o komma ner till 5%... men jag går ner i vikt så är glad endå! o mår mycket bättre än innan jag började med LCHF, så spelar ine så jättestor roll för mig om jag ligger runt 7-10% kolhydrater per dag! får se om jag kommer ner mer sen när jag kommit in i det bättre! hållt på i ca 2 veckor nu! har gått ner ca 4kg!
    Inte så mycket för att gå ner i vikt som för att må bra/bättre. Har väl hållit på i en, en och en halv månad kanske. Tyvärr fuskar jag emellanåt
Svar på tråden LCHF tråden 3