• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Nindë Amandil

Dricker nästan 2 liter vatten varje dag.

• Dame72
    www.vitaminsidan.se

Läs mer om olika vitaminer och mineraler där.
    Gå sedan till Livsmedelsverkets sida, till höger där kan man kolla innehållet i alla livsmedel och då menar jag ALLT innhåll. Kanonbra.
    Där söker man sen upp alternativ till banan.
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • lärjunge
    Hägris skrev 2008-09-15 10:33:05 följande:
    Svar på #2042Visst äter du lchf? då kan man inte äta bananer... köp magnesioum i hälsokosten ist, 80% av svenska folket har brist på det pga kalciumöverskott.
    Jo 1 frukt per vecka står det på Dr Annikas lista... Har gått ner 8 kg och haft 1 banan per vecka sedan 1:a aug..
  • mammamaj

HEJ!
    vilken trevlig tråd jag fick tips om!

har en fråga...
    vad är det för skillnad på GI-metoden o LCHF ??
    de stora skillnaderna.

*tack*

• JewelGirl
    mammamaj skrev 2008-09-15 15:54:17 följande:
    HEJ! vilken trevlig tråd jag fick tips om! har en fråga...vad är det för skillnad på GI-metoden o LCHF ??de stora skillnaderna.*tack*
    Ännu mindre kolhydrater och mer fett i LCHF än i GI.
  • Sofia

Jag har precis börjat med lchf och har suttit och läst igenom tråden. Jag har en fundering som jag inte riktigt kan lösa genom att läsa mig fram så jag ställer frågan här istället. Jag har bakat ägg och baconmuffinsen som jag hittade recept på i tråden. det jag inte fattar är hur man ska lägga in det i minmat. måste man lägga in varje ingrediens för sig varje dag eller hur gör man för att skapa till exempel muffinsen?

• mammamaj
    JewelGirl skrev 2008-09-15 15:59:33 följande:
    Ännu mindre kolhydrater och mer fett i LCHF än i GI.
    tack!
    jag ska ta o läsa lite mer jag !
    har ju hittat flera bra sidor som jag måste läsa igenom
    kvällen är räddad haha
  • JewelGirl

mammamaj: Tipsar oxå om airamsmat.webblogg.se/ kika under "recept" i kategorier och hittar du ingen inspiration där hittar du ingen någonstans

• drömhus
    Sofia skrev 2008-09-15 16:22:01 följande:
    Jag har precis börjat med lchf och har suttit och läst igenom tråden. Jag har en fundering som jag inte riktigt kan lösa genom att läsa mig fram så jag ställer frågan här istället. Jag har bakat ägg och baconmuffinsen som jag hittade recept på i tråden. det jag inte fattar är hur man ska lägga in det i minmat. måste man lägga in varje ingrediens för sig varje dag eller hur gör man för att skapa till exempel muffinsen?
    där får du filura ut tt system som passar dig. antingen hela satsen och ange vikt på muffinsen eller så räkna ut vad en muffins innehåller.
Svar på tråden LCHF tråden 3