• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Tristanya
    Maddisen80 skrev 2008-09-16 16:56:39 följande:
    Svar på #2064Hejsan alla ,jag har inte varit inne här på ett tag, för datorn är jätteslö så sidorna hänger sig när jag ha skrivit. Någon som vet vad man kan ha med sig till lunch som är lchf ,det går tyvärr inte och värma
    finns ju en del sakr man kan äta kallt, tex rostbiff eller något sånt kallskuret med "potatis"sallad eller nån annan röra.
    Sallad med kyckling, ost osv!
    dom här matmuffinsarna alla pratar om kanske man äter kall?

jag börjar jobba igen den 10 okt så då måste jag också ha med mig mat, finns dock micro!
  • JewelGirl
    Tristanya skrev 2008-09-16 16:51:36 följande:
    ok, då får vi hoppas på dagar!o så får jag börja dricka mer vatten! är jättedålig på det!o så tror jag att jag måste äta mer faktist.. glömmer bort det,o så får jag ont i huvudet hela tiden!
    Huvudvärk kan oxå tyda på för lite vatten... Jag själv får oxå tänka på att dricka redigt. Man får besöka toaletten därefter men det gör skillnad på välmående och vikt.
  • Maddisen80
    Svar på #2066
    tristanya tackar så mycket för ditt tips då ska jag äta rostbiff,det är så gott
  • Tristanya
    JewelGirl skrev 2008-09-16 17:04:50 följande:
    Huvudvärk kan oxå tyda på för lite vatten... Jag själv får oxå tänka på att dricka redigt. Man får besöka toaletten därefter men det gör skillnad på välmående och vikt.
    ok, då testar jag det o ser om det blir någon skillnad först!
  • Kattmor

Jag har köpt hem Lars-Erik Litsfeldts bok: Ät fet mat, Bli frisk & smal med LCHF

Har börjat läsa i den & det verkar toppen!!
    Betydligt mer lättsam & lättare att förstå sig på än Annika Dahlkvists böcker.

Det finns även en del recept i den.

En bok jag verkligen kan rekommendera!!

• godisanna

Kattmor: den boken läste jag ut på en kväll. kunde inte sluta. jätte intressant tyckte jag.

• Muminski

Idag fyller sonen ett år... jag ska INTE äta en massa sunk... afirmerar*

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    leende guldbruna skrev 2008-09-15 18:14:07 följande:
    här händer inget spec,förutom att jag kommer opereras-jippie- nu slipper jag ha ont.med maten går det bra-känns som vardag.tänker inte ens till.utan det går automatiskt ska väga mig imorgon.helgen har varit bra .utan fusk.förutom kakan som finns i recept tråden.JÄTTEGOD!!
    Underbart för dig. När planeras op?? Jagh har idag pratat med dr, hon var lite mer sympatisk än sist så nu kanske jag får hjälp!!!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Mrs Vader

Hej har läst lite i tråden och i recept-tråden.
    Ville bara komma med ett tips.
     En av er kan starta en blogg att ha alla recept i så blir det inte så mycket "runt om"-prat utan man kan skriva kommentarer istället. Den som öppnar bloggen kan även lägga till andra skribenter + att den finns hela tiden och behöver inte göras om var tredje månad. Så har vi gjort i hud-och hårvårdstråden. Funkar kanon!

Så en fråga också. Var kan jag kolla hur jag räknar kolisar? procent alltså.

Vacker utan schampo
  • Kattmor
    godisanna skrev 2008-09-17 08:47:14 följande:
    Kattmor: den boken läste jag ut på en kväll. kunde inte sluta. jätte intressant tyckte jag.
    Ja visst är den!!

Jag skulle ha läst ut hela på en gång också om det inte varit för min lille pojk!
    När han är vaken hinner jag inte & när han sover är jag oftast så trött så det blir bara nån sida sen däckar jag också!! 
Svar på tråden LCHF tråden 3