• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Livshlädje

Jag har kollat på baconsvålar/fläsksvålar och det är inte alla sorter som är okej! Läs innehållsförteckningen!

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Kenzie
    Tristanya skrev 2008-09-19 14:28:39 följande:
    menar du sånt vanligt polarbröd, sånna runda mackor? kan man äta sånt då? hur många äter du då? en? vilken srots bröd tar du? det vanliga eller det med råg? hur många kolisar blir det av brödet då?
    Oj ja precis som Jewelgirl skrev så är det inte såna där runda polarkakor utan att "bröd" av ost, ägg och keso.

Sofia: Nej biosnacksen är nog likvärdiga med chips, så dom är inte okej. Fläsksvålar (Lykkes tror jag dom heter) är ett bra alternativ...om man lyckas få i sig en utan att spy dvs
  • JewelGirl

Lykka's fläsksvålar som är dom bästa. Tyckte det smakade hästsvett i början, sen fastnade jag lite för dom. De uppfyllde kraven på något salt och knaprigt. Men nu vill jag inte ha dom mera och det är inte för att jag har förätit mig på dom eller så, de faller inte i smaken längre bara.

• Pess

Hej, jag lägger denna tråd i favoriterna. Har ätit LCHF sedan i tisdags. Har 20 kilos övervikt och har aldrig lyckats gå ner mer än max 5 kilo förut. Suget efter godsaker har alltid vunnit. 

Nu efter snart 5 dagar är suget som bortblåst, och mycket av hungern också. Jag tror jag i alla år förväxlat sug med hunger.

Första vägningen på måndag - spännande. 

Ska försöka läsa tillbaka lite i tråden nu 

• strawberryicecream

Jag skriver också ett litet inlägg för att få denna trevliga tråd i mina favoriter om det är OK :)

• Maddisen80
    Svar på #2120
    pess och strawberryicecream välkommna hit,hoppas att ni kommer trivas här och lyckas att gå ner i vikt med hos
  • Pess
    Maddisen80 skrev 2008-09-20 14:52:16 följande:
    Svar på #2120pess och strawberryicecream välkommna hit,hoppas att ni kommer trivas här och lyckas att gå ner i vikt med hos
    Tack Ja det känns bara positivt så här långt. Kollade mig med urinsticka idag och jag är VERKLIGEN i ketos nu efter 5 dagar. Blev nästan maximalt utslag på ketoner. 
  • helene306

Gjorde hemmagjord pizza igår och magen reagerade direkt efter det! Nu vet jag att den inte reagerade på att det var FÖR fett som med köpepizza utan nu var det med all sannorlikhet pga pizzabotten. Har ju inte ätit så mycket på en gång tidigare. Nu vet jag det och får ta det lugnt med det vita intaget, för fy vad ont det gjorde!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • Maddisen80

Grattis att du är i ketos,det är ju superbra jobbat,fortsätt så ,ja g blir ju avundsjuk

Pess skrev 2008-09-20 22:44:49 följande:
    Tack Ja det känns bara positivt så här långt. Kollade mig med urinsticka idag och jag är VERKLIGEN i ketos nu efter 5 dagar. Blev nästan maximalt utslag på ketoner. 
Svar på tråden LCHF tråden 3