• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Fiafiber

Välkommen Miss Helena!

Jennies mamma, 11 kg sedan 18/8!

♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
  • LoveMyFamily

Hej!
    Jag var på Annika Dahlqvist föreläsning igår.
    Det låter verkligen intressant.

Det jag är fundersam över, får man aldrig typ äta snacks eller efterrätter?Är ni aldrig sugen på godis eller dyl?

Jag har använt mig förut av CK och då åt jag ju ingenting utom CK.
    Men nu efter jag slutat har jag gått upp 3 kg =(

Tacksam för tips och råd

• yrväder
    LoveMyFamily skrev 2008-09-24 08:06:50 följande:
    Hej!Jag var på Annika Dahlqvist föreläsning igår.Det låter verkligen intressant.Det jag är fundersam över, får man aldrig typ äta snacks eller efterrätter?Är ni aldrig sugen på godis eller dyl?Jag har använt mig förut av CK och då åt jag ju ingenting utom CK.Men nu efter jag slutat har jag gått upp 3 kg =(Tacksam för tips och råd
    Nope, man får aldrig äta snacks eller kakor och dyl. Suget försvinner. Jag fuskade för nån vecka sen med kakor och gud vilken sockerbaksmälla jag fick. Mådde skitdåligt dagen efter. Så det är inte direkt så att jag vill göra om det
  • Kenzie
    Svar på #2169
    Rött vin är ännu bättre än vitt då det innehåller antoxidanter. Vill man dricka vitt ska man välja ett torrt vin.
  • Maddisen80
    Svar på #2153
    olimpia avacado och tomat de får du äta de är gott,det kan du göra guccamole av
  • Maddisen80
    Svar på #2165
    Helena,välkommen hit,hoppas att du kommer trivas här , jag har ätit fel så många ggr med tyvärr,men så är det . du få ha de så bra så länge vi höres.
  • annbom

Hallon får man ju äta och likaså vispad grädde. Jag vispar grädde och lägger i lite mosade frysta hallon och blandar ihop. Det blir nästan som glass.

LoveMyFamily skrev 2008-09-24 08:06:50 följande:
    Hej!Jag var på Annika Dahlqvist föreläsning igår.Det låter verkligen intressant.Det jag är fundersam över, får man aldrig typ äta snacks eller efterrätter?Är ni aldrig sugen på godis eller dyl?Jag har använt mig förut av CK och då åt jag ju ingenting utom CK.Men nu efter jag slutat har jag gått upp 3 kg =(Tacksam för tips och råd
  • Kenzie

Okej hörni, jag tänkte göra skinkstek ikväll och behöver tips på något gott tillbehör. Jag är sååå trött på blomkålsmos, gratinerad broccoli/blomkål och vitkål. Så please har ni något smarrigt som passar till en stek med gräddsås?

Svar på tråden LCHF tråden 3