• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • MrsFreckles

Jag hoppar in har - har borjat idag! Har forsokt lasa sa mycket som mojligt i helgen men ska lasa har i traden med!

Maste saga att det ar forsta gangen jag gatt pa diet utan att vara sugen/hungrig, marks redan efter en dag!?

• troja80
    MrsFreckles skrev 2008-09-22 19:58:42 följande:
    Jag hoppar in har - har borjat idag! Har forsokt lasa sa mycket som mojligt i helgen men ska lasa har i traden med! Maste saga att det ar forsta gangen jag gatt pa diet utan att vara sugen/hungrig, marks redan efter en dag!?
    Jag tycker det då man inte brukar äta så mkt fett innan
  • MrsFreckles
    troja80 skrev 2008-09-22 20:01:07 följande:
    Jag tycker det då man inte brukar äta så mkt fett innan
    Ja det kanns valdigt markligt och lite lyxigt! Alskar ost mm, visst gradde kan jag vara utan men nu ska har atas!
  • Kattmor

Jag köpte kokboken smörstekt som skulle vara så bra med bara en massa LCHF recept i, MEN........den var inget vidare!  knappt några recept som föll mig i smaken & det finns inte så många recept med max 5g kolhydrater/portion! Förvånad

Jag trodde ju naturligtvis att alla recepten skulle innehålla max 5g/portion!!

Och billig var den inte heller!

Nä nu blev det gnälligt, men jag måste avreagera mig lite, och varna er andra! Skrattande

• JewelGirl
    Kattmor skrev 2008-09-22 20:25:38 följande:
    Jag köpte kokboken smörstekt som skulle vara så bra med bara en massa LCHF recept i, MEN........den var inget vidare!  knappt några recept som föll mig i smaken & det finns inte så många recept med max 5g kolhydrater/portion! Jag trodde ju naturligtvis att alla recepten skulle innehålla max 5g/portion!!Och billig var den inte heller!Nä nu blev det gnälligt, men jag måste avreagera mig lite, och varna er andra!
    Därför lånar man först på biblioteket innan man köper Är själv glad att jag först lånade och inte köpte för jag tyckte inte heller den hade varit värd pengarna.
  • Kattmor
    JewelGirl skrev 2008-09-22 20:52:47 följande:
    Därför lånar man först på biblioteket innan man köper Är själv glad att jag först lånade och inte köpte för jag tyckte inte heller den hade varit värd pengarna.
    Hehe, ja du har rätt, jag skulle nog lånat den innan!!  Skrattande
  • MrsFreckles

Hur gor ni med avocado och tomat - raknas det som frukt? Kunde inte lata bli 2 tomater idag for det var sa gott till stekt halloumiost!

Andra dagen och det kanns jattebra! Har energi, magen ar inte uppblast och ingen huvudvark. Igar kunde jag kanna lite men inte sa farligt.

• Tristanya

weeeehooo! igår visade vågen -5kg! är inne på min tredje vecka nu!
    blir dock lite fust här o där.. men försöker då tänka på att inte äta kolisar under resten av dagen, eller väldigt få!
    o sen äter jag hur som helst endå mycket mindre än innan, så för mig är det hur som helst en vinst!

Svar på tråden LCHF tråden 3