• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • tj0rvig
    Muminski skrev 2008-09-22 08:59:09 följande:
    Apoteket.
    Aaaaah Tack för tipset!
  • tj0rvig
    Muminski skrev 2008-09-22 08:59:09 följande:
    Apoteket.
    Aaaaah Tack för tipset!
  • Pess

Sitter här efter en extremt fet middag och det dåliga samvetet dunkar i kroppen. Varför är det så svårt att släppa den gamla fettskräcken? Varför sitter jag här och tror att jag gått upp flera kilo? *möh*

• Jenniesmamma

Hej hej!

Jag undrar lite saker,då jag funderar på att själv testa denna metod.
    Hur mycket har ni gått ner,och hur lång/kort tid har det tagit?

Mvh Jeanette

RIP Felix,älskade lillebror!
  • Pess

Jag vägde mig igår då jag hållit på i 6 (!) dagar och då hade jag tappat 1,5 kilo.

• mammamaj
    Jenniesmamma skrev 2008-09-23 22:17:52 följande:
    Hej hej!Jag undrar lite saker,då jag funderar på att själv testa denna metod.Hur mycket har ni gått ner,och hur lång/kort tid har det tagit?Mvh Jeanette
    3.6 kg minus på 2 veckor.
  • Jenniesmamma
    Pess skrev 2008-09-23 22:28:12 följande:
    Jag vägde mig igår då jag hållit på i 6 (!) dagar och då hade jag tappat 1,5 kilo.
    mammamaj skrev 2008-09-23 22:40:41 följande:
    3.6 kg minus på 2 veckor.
    Hur mycket är det ni vill gå ner?

Jag vill gå ner 10 kilo,väger strax över 70 kilo idag,är 174 cm lång,tror ni att det här skulle passa mig?
    RIP Felix,älskade lillebror!
  • Livshlädje
    Jenniesmamma skrev 2008-09-23 22:17:52 följande:
    Hej hej!Jag undrar lite saker,då jag funderar på att själv testa denna metod.Hur mycket har ni gått ner,och hur lång/kort tid har det tagit?Mvh Jeanette
    I början går många ner ganska mycket, för man gör sig av med en massa onödigt vatten som kolhydrater binder fast i kroppen. Sedan beror viktnedgången på hur strikt man är, och hur mycket man har att gå ner!

Jag har runt 35 kilo att gå ner och har efter sju veckor gått ner tio kg! *lycklig*

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • MrsFreckles
    Pess skrev 2008-09-23 19:35:00 följande:
    Sitter här efter en extremt fet middag och det dåliga samvetet dunkar i kroppen. Varför är det så svårt att släppa den gamla fettskräcken? Varför sitter jag här och tror att jag gått upp flera kilo? *möh*

Sa kanner jag med - att alla blodkarl kommer proppas igen av allt fett Men sa ar det tydligen inte Mar fint dock!

Hittade denna skrift idag - jatteintressant - lite lang men du kan skumma igenom pa en timme: http://www.kolhydratiker.se/dokument/jenny_reimers.pdf

• Nellee

Hej, jag vet att ni kört ihop ganska länge men försöker komma in Jag har ätit fel så många år, från det att jag jobbade på restaurang och bara åt det jag hann plus på nätterna till barnen kom och fortsatte i samma grej. Pasta i alla dess former. Jag mådde så dåligt och blev svullen. Jag såg tråden i måndags och har redan märkt skillnad! Bra recept och allt, får man vara med?

Svar på tråden LCHF tråden 3