• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • annbom

Jag registerade mig och försökte hitta vart jag ska fråga, men hittar inte det

Pess skrev 2008-09-26 12:24:18 följande:
    Ställ frågan på kolhydrater i fokus i läk. Andreas Eenfeldts frågelåda. Går snabbt att få svar.
  • troja80

Tjoho! Har ätit lchf i 5 v nu och nådde målvikten idag! Väger 64.8 och målvikten var 65!!!!(vägde 71.3 innan) Väger numera som innan grav(bf 2/5) sååå glad Dock hänger magen vid knäveckena men det är väl en träningsfråga......

• yrväder
    Buttran skrev 2008-09-26 11:46:00 följande:
    Ah, tack för tipset. En grillad kyckling ska inhandlas. Lär väl räcka som frukost ett par dagar...
    tänk på att grillad kyckling oftast innehåller glutamat som är ajaj....!
  • Fiafiber

Bra jobbat Troja80! Grattis!

annbom skrev 2008-09-26 16:12:51 följande:
    Jag registerade mig och försökte hitta vart jag ska fråga, men hittar inte det
    Vet att flera gravida kör lchf, gå in på sökfunktionen och skriv "gravid" så kommer det upp andra trådar. Hör gärna med din bm med.
    ♥♥Mamma till Kalle 041019 & Ebba 080418♥♥
  • Elliebelli

Go kväll allihopa!

I dag gick det åt pipsvängen Min gubbe fyller år och hans föräldrar kom med den största tårta jag sett på länge, jag som har varit jätte duktig och det känns super då jag hade hamnat i ketos tog en stor bit. Suck!! Gott men nu behöver jag er hjälp på momangen!
    Är min ketos paj nu? Hjärnspöket som säger mig att det är det föreslår även en till bit eftersom jag redan ställt till det och ändå måste ta nya tag i morgon.

Hjälp mig..

• Elliebelli

Bra jobbat!

troja80 skrev 2008-09-26 17:07:41 följande:
    Tjoho! Har ätit lchf i 5 v nu och nådde målvikten idag! Väger 64.8 och målvikten var 65!!!!(vägde 71.3 innan) Väger numera som innan grav(bf 2/5) sååå glad Dock hänger magen vid knäveckena men det är väl en träningsfråga......
  • MrsFreckles

Troja - hurra! maste kannas skont!

Vill sjalv ga ner 10 kilo, forst 5 for da har jag i alla fall gatt ner de sista grav-kilona och sa garna 5 till sa jag vager som jag gjorde for en 7-8 ar sedan Vagde mig idag och sag ut som (har en gammal vag) jag gatt ner 1 kilo, pa morgonen, men kanner mig lattare och magen ar mindre.

Fredag idag sa har unnat mig ett glas rodvin och en rejal bit brieost! Och vi ar lite lata pa fredagen och koper take-away fran affaren, hittade faktiskt en fardiglagad indisk raggryta utan mjol eller socker som jag snart ska prova, men med mycket gradde och kokosmjolk, mums!

Hur gor ni med vin? Unnar ni ett par glas till helgen eller ar ni mer strikta?

• Buttran

Glutamat?? Är det krydda?
    Jag äter inte skinnet btw

yrväder skrev 2008-09-26 17:24:05 följande:
    tänk på att grillad kyckling oftast innehåller glutamat som är ajaj....!
  • troja80
    MrsFreckles skrev 2008-09-26 20:54:17 följande:
    Troja - hurra! maste kannas skont!
    Vill sjalv ga ner 10 kilo, forst 5 for da har jag i alla fall gatt ner de sista grav-kilona och sa garna 5 till sa jag vager som jag gjorde for en 7-8 ar sedan Vagde mig idag och sag ut som (har en gammal vag) jag gatt ner 1 kilo, pa morgonen, men kanner mig lattare och magen ar mindre.
    Fredag idag sa har unnat mig ett glas rodvin och en rejal bit brieost! Och vi ar lite lata pa fredagen och koper take-away fran affaren, hittade faktiskt en fardiglagad indisk raggryta utan mjol eller socker som jag snart ska prova, men med mycket gradde och kokosmjolk, mums! Hur gor ni med vin? Unnar ni ett par glas till helgen eller ar ni mer strikta?
    Druckit både rödvin och ätit mörk chokladd och en massa ost
Svar på tråden LCHF tråden 3