• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • MrsFreckles
    troja80 skrev 2008-09-27 09:11:53 följande:
    Druckit både rödvin och ätit mörk chokladd och en massa ost
    Later lovande da, ska fortsatta med det!
  • Buttran

Måste bara lägga en liten "varning": jag åt matlagningsyoghurt 10% (ca 2 dl)till frukost idag och tyckte jag att jag kände mig konstig en stund efteråt. Kollade mitt blodsocker och det hade då stigit till 7.8 från 4.5 som jag brukar ligga på innan frukost (jag är diabetiker).

Kanske nåt att tänka på för er som vill undvika kolhydrater... Jag tänker sluta med yoghurt

• Kattmor
    Buttran skrev 2008-09-27 13:37:36 följande:
    Måste bara lägga en liten "varning": jag åt matlagningsyoghurt 10% (ca 2 dl)till frukost idag och tyckte jag att jag kände mig konstig en stund efteråt. Kollade mitt blodsocker och det hade då stigit till 7.8 från 4.5 som jag brukar ligga på innan frukost (jag är diabetiker). Kanske nåt att tänka på för er som vill undvika kolhydrater... Jag tänker sluta med yoghurt
    Oj då, det låt ju inte bra!!

Vad var det för sort & hur mycket kolhydrater/100g var det?

Vi här i tråden har blivit tipsade om mezeyoghurt 10%, det äter jag varje dag...kanske är lika illa det med!!
  • Buttran

Det var den 10%-iga i 5-dl förpackning från Arla. 4% kolhydrater.

Kattmor skrev 2008-09-27 14:41:38 följande:
    Oj då, det låt ju inte bra!!Vad var det för sort & hur mycket kolhydrater/100g var det?Vi här i tråden har blivit tipsade om mezeyoghurt 10%, det äter jag varje dag...kanske är lika illa det med!!
  • Maddisen80

Tackar så mycket för ditt stöd ,då ska jag kolla innehållsförteckningen ,hur är de med dig annars ?

Kenzie skrev 2008-09-25 09:19:34 följande:
    Njae ja kan inte säga att det smakar som bröd, men det är gott och funkar super som brödsubstitut.Maddisen80: Så länge det inte är ströbröd i så borde det vara okej. Köper du färdiga är det säkerligen mest skit i, men kolla innehållsförteckningen isf.
  • Maddisen80
    Svar på #2265
    När jag är bortbjuden då bruka jag säga som de är att jag äter enligt lchf så förstår det
  • Maddisen80

grattis till din viktminskning,det är ju superbra jobbat, kan du visa mig hur man gör ?=)

troja80 skrev 2008-09-26 17:07:41 följande:
    Tjoho! Har ätit lchf i 5 v nu och nådde målvikten idag! Väger 64.8 och målvikten var 65!!!!(vägde 71.3 innan) Väger numera som innan grav(bf 2/5) sååå glad Dock hänger magen vid knäveckena men det är väl en träningsfråga......
  • Maddisen80
    Svar på #2328
    Jag åt inte bra igår ,åt en kycklingsallad sen drack cider, kan någon ge mig örfil ?
  • Buttran

*slap*
    Finns väl sockerfri cider till nästa gång Iaf den alkoholfria varianten...

Maddisen80 skrev 2008-09-27 15:36:28 följande:
    Svar på #2328Jag åt inte bra igår ,åt en kycklingsallad sen drack cider, kan någon ge mig örfil ?
Svar på tråden LCHF tråden 3