• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Buttran

Isch, då är det alltså drickan som är boven. Var ju helt säker på att det var 0 av allt utom kalorier...

Tristanya skrev 2008-09-28 11:12:58 följande:
    skulle tippa på att det gör de.. kollar man cola light på minmat så innehåller det 50/50 kolhydrater o protein, men vanlig cola är 100 kolhydrater.. så pepsi max är det no no till!
  • Buttran

Var tvungen att kolla nu, det var Cola light - inte Pepsi Max.

Per 100 g:
    Kcal 2
    Kolhydrater 0%
    Varav sockerarter 0%
    Natrium 2%

Det innehåller ju förvisso sötningsmedel, men det ska väl vara OK?

Usch jag vill ha tillbaka min ketos...

• MrsFreckles

Ar det nagon mer har som ocksa forsker ata sa "naturliga" produkter som mojligt dvs ekologiskt, agg/kott fran frigaende kycklingar mm, utan sa manga tillsatser? Jag forsoker med det, samt undvika sa mycket tillsatser som mojligt. Har ju varit semi-vegitarian i 20 ar sa det ar forst de senaste 2 aren jag borjat ata lite notkott, ekologiskt i safall, kyckling har jag atit i flera ar och fisk at jag hela tiden.

Gratinerad brietarta lat ju jattegott, bra tips!

• Hägris

Jag fuskade och nu är jag är så sjuuuuuk.. allt smakar snor och bihålorna kommar snart att explodera.. skiiiit *tycker verkligen synd om mig själv*   Hoppas att kunna ta krafttag på tisdag innan dess har jag knappast matlust när jag mår såhär. Sist jag var sjuk var en massa år sedan jag hade glömt hur jobbigt det varFundersam

Men SUUUUUUUG!
  • JewelGirl

Sötningsmedel tolkar kroppen som kolhydrater iaf och processen/konsekvensen blir detsamma. Inget socker, inga sötningsmedel!

• Maddisen80

Hejsan välkommen hit ,ja du få dricka te, helst utan koffein ,men annars är de max 4 koppar per dag

JuliansMamma skrev 2008-09-27 19:42:41 följande:
    hejidag är min första dag med LCHF kostenhar en undran, får man dricka te?i så fall, vilket te?
  • Maddisen80
    Svar på #2367
    Sötningsmedel kan trigga igång sockersuget och även hungern så undvik de helst och smaksätt vattne istället med melon,gurka,citron,lime
  • Maddisen80

krya på dig, hoppas du snart får vara frisk

Hägris skrev 2008-09-28 11:46:34 följande:
    Jag fuskade och nu är jag är så sjuuuuuk.. allt smakar snor och bihålorna kommar snart att explodera.. skiiiit *tycker verkligen synd om mig själv*   Hoppas att kunna ta krafttag på tisdag innan dess har jag knappast matlust när jag mår såhär. Sist jag var sjuk var en massa år sedan jag hade glömt hur jobbigt det var
  • Maddisen80
    Svar på #2368
    olimpia jag försöker köpa ekologiska varor fast de enda negativa är att de ruttna fortare än andra
  • Buttran

Usch, låter inget vidare! Hoppas du blir frisk snart!
    Då får du komma igen med nya tag!

Hägris skrev 2008-09-28 11:46:34 följande:
    Jag fuskade och nu är jag är så sjuuuuuk.. allt smakar snor och bihålorna kommar snart att explodera.. skiiiit *tycker verkligen synd om mig själv*   Hoppas att kunna ta krafttag på tisdag innan dess har jag knappast matlust när jag mår såhär. Sist jag var sjuk var en massa år sedan jag hade glömt hur jobbigt det var
Svar på tråden LCHF tråden 3