• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Hägris

Jag får panik kan vi  skaffa en recepttråd? med BARA recept och länkar?  Jag försöker leta åt ett jag läst och det är ju hopplöst!

Jag vill bli SMAL och röra mig utan att flåsa och orka leka med barnen och känna mig snygg.. jag har ingen direkt gräns men jag vill absolut i mina favvojeans från för två år sedan(då hade jag nyfått barn men kunde ha dom men inte nu) min kille har redan börjat säga saker som : men du håller ju på att försvinna, snart får jag vira armarna två varv runt dig, det tar jag som att jag är på rätt väg!!

Men SUUUUUUUG!
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-08-07 09:36:01 följande:
    Jag får panik kan vi  skaffa en recepttråd? med BARA recept och länkar?  Jag försöker leta åt ett jag läst och det är ju hopplöst!Jag vill bli SMAL och röra mig utan att flåsa och orka leka med barnen och känna mig snygg.. jag har ingen direkt gräns men jag vill absolut i mina favvojeans från för två år sedan(då hade jag nyfått barn men kunde ha dom men inte nu) min kille har redan börjat säga saker som : men du håller ju på att försvinna, snart får jag vira armarna två varv runt dig, det tar jag som att jag är på rätt väg!!
    JAAA!! En reccepttråd, jag fixar en!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

Gör ju inget om recepten hamnar i denna tråd också, men försök klistra in alla recept även i recepttråden ovan.

Hägris: vad var det för recept du letar efter?
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Maddisen80

Varsegod för tipset, jag hjälper till om jag kan .

wewe skrev 2008-08-06 18:55:13 följande:
    Tack Maddisen för tipset av Litsfeldts ?Ät fet mat! - bli frisk och smal med LCHF?. Ngn som har läst ovan bok och kan jämföra med Skaldemans ?GI-Noll!: för kvinnor som vill äta sig smala? eller ? Ät dig ner i vikt!: praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor??Vilken är bäst vad det gäller recept?
  • JewelGirl

Maddisen: Det är individuellt. Egentligen är lchf mer en kosthållning än en bantningsdiet eftersom när en underviktig går upp till normalvikt av kosten och överviktiga går ner till normalvikt.

• Maddisen80

okis för jag har hela 30 kg att bli av med tyvärr

JewelGirl skrev 2008-08-07 11:56:22 följande:
    Maddisen: Det är individuellt. Egentligen är lchf mer en kosthållning än en bantningsdiet eftersom när en underviktig går upp till normalvikt av kosten och överviktiga går ner till normalvikt.
  • godisanna

Jag hoppas väl på att gå ner 10-15 kilo. så en bit på vägen har man kommit.. det står väldigt stilla just nu.. kanske fuskar för mycke. så jag ska på kolhydrat jakt.

Svar på tråden LCHF tråden 3