• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski
    Mary Cherry skrev 2008-08-08 15:31:07 följande:
    Det är marängtårta med hallon och grädde, världens godaste så jag tänker minsann äta mig en tårtbit. Jag brukar också vara en "allt eller inget"-person, men nu j-vlar. Jag kan ju göra en extra skål med hallon och grädde till mig.
    Åhh en sån tårta är verkligen sååååå smarrig. Sitt inte här och frestas!!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Maddisen80

Hehehe det visste inte jag ,man lär sig något nytt varjedag :9

Muminski skrev 2008-08-08 15:35:17 följande:
    Maddisen.. Homosapiens är latin för människa. Det är en liten bebis jag har
  • JewelGirl
    Muminski skrev 2008-08-08 15:35:17 följande:
    Maddisen.. Homosapiens är latin för människa. Det är en liten bebis jag har
    hahaha roligt litet missförstånd ni har.

För övrigt är det rastning av barn och hund som gäller här med. Hinner med gymmet ungefär 2 ggr i veckan men det är knepigt när man har två små och mannen jobbar lite oregelbundet. Det blir mest promenader men man lessnar ju på samma gamla omgivning att traska runt i.
  • Muminski

Jewel Girl, jorå korhydrater är ju väldigt viktigt men som du skriver i små mänder och inte alls så raffinerat som det är i dag. Lycka till.

Själv har jag ca 7 kg att gå ner så det borde väl inte ta såååå lång tid. När jag ammade sonen fick jag äta helt mjölkfritt i ett halvår och det var en bra diet kan jag säga..gick ned väldigt mycket då men de sista envisa kilona sitter stenhårt!

Mår inte så jättebra av mjölkprodukter så jag försöker undvika det, men det är svårt med denna diet.

• Maddisen80

De sista kilorna är alltid svårast säger det :) jag tål inte gluten.laktos,mjölkprotein och sen har diagnosen ibs

Muminski skrev 2008-08-08 15:39:20 följande:
    Jewel Girl, jorå korhydrater är ju väldigt viktigt men som du skriver i små mänder och inte alls så raffinerat som det är i dag. Lycka till.Själv har jag ca 7 kg att gå ner så det borde väl inte ta såååå lång tid. När jag ammade sonen fick jag äta helt mjölkfritt i ett halvår och det var en bra diet kan jag säga..gick ned väldigt mycket då men de sista envisa kilona sitter stenhårt!Mår inte så jättebra av mjölkprodukter så jag försöker undvika det, men det är svårt med denna diet.
  • Muminski
    Maddisen80 skrev 2008-08-08 15:36:32 följande:
    Hehehe det visste inte jag ,man lär sig något nytt varjedag :9
    Japp det gör man
    JewelGirl skrev 2008-08-08 15:38:09 följande:
    hahaha roligt litet missförstånd ni har. För övrigt är det rastning av barn och hund som gäller här med. Hinner med gymmet ungefär 2 ggr i veckan men det är knepigt när man har två små och mannen jobbar lite oregelbundet. Det blir mest promenader men man lessnar ju på samma gamla omgivning att traska runt i.
    2 ggr i veckan är bra gjort!
  • JewelGirl

Kaiza: Jag har oxå ca 7kg kvar Men 1kg i veckan så är man ju klar snart
    Kör laktosfritt. Det går jättebra och jag använder det en del bara för att maken är lite känslig. Ur lchf-synpunkt spelar det ingen roll. Pass på bara för creme fraiche-låglakots/laktosfri brukar vara lätt-variant.

Maddissen: Jotack, det är bra. Själv då?

• Maddisen80

Det är bara bra när man lär sig hjärnan nya saker varjedag, händer i helgen då ?

Muminski skrev 2008-08-08 15:40:28 följande:
    2 ggr i veckan är bra gjort!
  • Maddisen80
    Svar på #639
    Jewegirl ,jo det är bara fint ,dricker en kopp kaffe nu ,dricker bara 1 gång i veckan annars får jag magsår
Svar på tråden LCHF tråden 3