• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski
    drömhus skrev 2008-08-09 14:19:00 följande:
    Oj, jordnötssmör låter väldigt förbjudet, det är det väl en massa socker i? Gör egen i så fall, med mycket smält smör i eller nåt så att du inte får så mycket kolisar.
    Jag köpte jordnötssmör som innehöll dextros (socker) men enligt innehlååsförteckningen var det inte så mycket. Hmmm... kanske inte var så bra recept i recepttråden då...
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Blev ingen krogsväng ikväll.. känns rätt bra, tänk om jag trillat dit

• Innerjoin

JewelGirl!
    Jaha, ni har varit på Sjönevadsmarknad Kollade din pres. och såg att ni bor ju i H-stad, så då var det väl den marknaden!?
    Själv bor jag i Falkenberg, men det blev ingen marknad för oss i år. Kollade på din blogg: Måste fråga var du hittat Lykasvålarna med Barbequesmak? Och var de goda? Jag har förätit mig på de vanliga.....Fina bilder, vi gifte oss också i Halmstad rådhus (fast 1999), känner igen den där "skulpturen". Ledsen för era två små pojkar.

• JewelGirl

Innerjoin: Det var första gången vi var på den marknaden men den var fin och vi åker tillbaka nästa år med större plånbok
    Lykasvålarna med bbq-smak hittade jag på Citygross nere vid Helsingborg men det var inget att ha, jag tyckte inte om dom. Ganska svag bbq-smak, helt okej men det var inget för mig.
    Ja det var mycket tråkigt med pojkarna men nu har vi ett underbart tvillingpar med en flicka och en pojke

• mejram

hoppar in lite igen - läser och lär mest i er tråd annars

jordnötssmör finns helt osötat, tror att det är kung markatta som gör det. Undrar om inte urtekram har ett också.

• Muminski

Jahaja... nu har jag nog "gjort bort mig" Hade inte läst innehållsförteckningen alltför noga till skippys jordnötssmör utan var så naiv och tänkte att det var okej ur gi synpunkt eftersom det var med i recepttråden...men så var det nog inte.

Det innehöll 14 gram kolhydrater per 100 gram, det låter väldigt mycket!

• JewelGirl

Kaiza: Japp, det är helst max 5g per 100g födoämne

• Muminski
    JewelGirl skrev 2008-08-09 18:27:46 följande:
    Kaiza: Japp, det är helst max 5g per 100g födoämne
    f******n.. inte konstigt att huvudvärken försvann. Jahapp..tillbaka på ruta ett då.
  • Maddisen80

hej okis ,jag tog räkningen på faktura så får se och ta och kolla på recepten sen

drömhus skrev 2008-08-09 14:09:18 följande:
    jo, jag är med där, men tycker det är "fel" fördelning på måltiderna. Inte lika mycket fett som i lchf och lite mer kolisar. Men recepten kan man ju ha att utgå ifrån och fetta till det själv så att säga. Det kostade ju 300 för ett halvår så jag slog till, men jag kommer inte att färlänga mitt medlemskap sen. Går in och läser lite ibland, men inte mer.
  • Socialen

Någon som kört Montignac och vet vad skillnaderna är? Vad jag förstår är det mindre fett, man får äta kolhydrater med lågt GI och äta ost och dricka vin. Jag är lite sugen att prova, börjar redan tröttna lite på alla gratänger, puddingar och aromsmör... Trots att jag läser att det är hälsosamt bär det emot med ägg och bacon varje morgon...

Svar på tråden LCHF tråden 3